Promoters op straat, stop jij?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Promoters op straat, stop jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 00:19

Deze vraag stel ik, nadat ik een paar uur als donateur-werver op straat heb gestaan.
Was een dag proefdraaien, om te kijken of het iets voor me was. Nou, leuk werk om te doen, maar niks voor mij. Naar 20x vergeet ik de helft te vertellen, omdat ik het al zo vaak heb verteld... Rolleyes
Maar dan moet je dus mensen aanspreken of ze een minuutje tijd hebben voor het goede doel.
De meeste schudde al nee als ze je map gezien hebben.
Hebben geen tijd/zin.
Waren spontaan Engels/Duits talig. Maar toen ik mijn verhaal in het Engels begon, begreep hij er niks van. Ik zeg niet dat mijn Engels goed is, maar zo slecht ook weer niet Haha!
Soms krijg je hele orginele antwoorden als:"ik moet nodig naar de wc"
of je krijgt gewoon een middelvinger opgestoken...
Ook heb ik er meerdere mensen op moeten wijzen, dat als ze zo'n haast hebben om de trein te halen, dat ze dan toch echt de andere kant op moeten, willen ze bij het station komen. Clown

Wanneer stoppen jullie? Welke vraag, of met welke opmerking? Of welk goed excuse hebben jullie?
Het ging hier dus om een goed doel. Geen lastige enquette Schijnheilig
Gewoon uit nieuwsgierigheid. Vond het eenmalig leuk om te doen, maar weer een ervaring rijker dat ik toch ander werk zoek.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:22

Ik wil het liefst niet stoppen..Steeds vaker staan er ook zon mensen in Venloen dan wordt je opgehouden,hou ik nie van Lachen We zeiden laatst(vriendin en ik);ze hebben dat ons daar al verteld..

En gister in R'dam kwamen er engelse op ons af,van hebben jullie even tijd voor ons?Wij zo: nee...en hun zeuren en wij toch geluisterd...

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:23

Ik zeg gewoon ronduit nee als mensen me vragen of ik even tijd heb. Als ik voor iedereen tijd moet maken, mag ik wel een half uur eerder van huis wil ik op tijd komen *LOL* Als ik geld wil doneren, dan zoek ik de betreffende instantie zelf wel op. Bovendien ben ik erg van het negeren sinds ik 3 keer per dag word aangesproken met de vraag of ik Jezus al gevonden heb... Frusty Dat soort gelovigen verzieken het voor mensen die een belangrijker doel hebben, zoals donateurwervers. Alhoewel ik ook die vervelend vind Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:28

ik loop altijd door, ik vind ze altijd zo irritant!
als ik iets nodig heb ga ik erzelf wel achter aan Knipoog

Dag lieve mama...

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 05:12

Ik heb nooit tijd, maar vooral geen zin in dat soort dingen en zeg dus altijd netjes nee dankuwel Schijnheilig Als ik iets wil hebben of belangstelling heb voor een goed doel dan ga ik daar ook zelf wel achteraan.
De mensen die daar op straat staan kunnen er ook niks aan doen maar het is gewoon zooooo irritant!
Ik werk in het centrum van Haarlem, loop daar dus ook altijd rond in m'n lunchpauze en moet elke week wel een paar keer vanalles omzeilen. Soms wel 3 verschillende op 1 dag Boos!
En als ik lekker aan het winkelen ben heb ik ook geen behoefte aan abonnementjes etcetera.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 07:41

Als ik heel eerlijk ben, Eef, dan loop ik ook altijd door terwijl ik "nee" schudt of zeg, of ik probeer ze te ontwijken door heel hardnekkig de andere kant op te kijken en er met een boogje omheen te gaan... Schijnheilig

Het is echt vreselijk irritant als ze de hint dan nog niet snappen en dan toch vragen of je even tijd hebt en of je geintresseerd bent in dit of dat.

Maar ben je definitief gestopt bij de benzinepomp dan? Volgens mij kun je vast wel een baantje vinden dat leuker is dan donateurwerver in de stad .

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 07:51

Ik loop altijd eigelijk door maar zeg meestal wel nee ofzo vind ze super irritant enzo heb niet echt zin om daar voor te stoppen ,vooral nie al ik al niet zoveel tijd heb.

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 08:34

Ik vind het niet vervelend, ben vaak bereid om ze te woord te staan, alleen ik ben altijd te jong Tong uitsteken 'Mag ik vragen hoe oud je bent?' 15.. 'Oh, dan ben je te jong, daag'

Scheve mond

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 08:50

Meestal slaan ze me wel over, zal wel met je houding te maken hebben waarschijnlijk. En voor sommigen dingen zal ik wel te oud zijn, disco's, kroegen e.d.
Indertijd ben ik wel voor de Cliniclowns gestopt, dat kon je ook duidelijk aan de mensen zien. En ik ben ook nog donateur geworden....
Het doel moet dus al goed duidelijk zijn, de enqueteurs moeten me aanstaan (ze staan meestal met een hele club gewoon te beppen) en ik moet inderdaad zin en tijd hebben. Ik zeg trouwens wel altijd netjes "Nee, dank u wel" en ik steek zeker geen middelvinger op, dat is echt onbeschoft natuurlijk.
Trouwens ook bij telefonische enquetes, ik vraag nu direkt of ze me een pensioen of verzekering proberen aan te smeren. Vaak beginnen ze over iets anders en dan eindigt het daar mee...... Boos!
En het gebel begint al vanaf 17.30 uur, altijd onder het eten.....

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 08:55

Soms, maar ik wijs altijd af. Ik hou er niet van om "op straat te kopen", ook niet voor een goed doel. Ik vraag altijd om een foldertje, maar dat kunnen ze me nooit meegeven (want dan krijgt de betreffende persoon geen commissie). Ik heb het gevoel dat goede doelen met het inzamelen van geld op deze manier compleet hun doel misschieten...

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 09:08

Ik moest van de week in rotterdam flyers uitdelen. Ik stond op de lijnbaan en over de hele lijnbaan stonden promotiemedewerkers die mensen wat aan moesten praten. Ik snap dat mensen daar gestoord van worden, ik vroeg aan iemand van tele2 waarom ze zo aan t poushen waren bij iedereen. Die mensen krijgen 10 euro per persoon die ze lid maken, dus die hebben zo 200 euro op 1 dag. Verdiend lekker maar je valt wel mensen lastig..
Ik stop de ene keer wel, andere keer niet, laat mensen hun praatje doen en loopt dan weer verder omdat ik toch geen interesse heb.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 09:15

ik stop eigenlijk nooit... ze staan heel vaak op utrecht centraal... net als ik mijn trein moet halen... pff... daar heb ik echt geen zin in...

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 09:46

Gwen schreef:
Maar ben je definitief gestopt bij de benzinepomp dan? Volgens mij kun je vast wel een baantje vinden dat leuker is dan donateurwerver in de stad .

Nog niet definitief, maar dat zal niet lang duren Knipoog
Omdat het niet zo'n geweldig werk is om te doen, wordt je wel goed betaald. Maar wij mochten ons niet opdringen, moesten beleefd blijven enz. Je staat daar toch als visite kaartje. Stond er trouwens namens Care.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 09:55

Ik zeg ook botweg 'nee'. Het is zoooo irritant!
En als mensen vragen of ik god al gevonden heb, dan zeg ik dat ik hem heb gevonden, namelijk Charles Darwin (de man achter de evolutietheorie).
Ik ken Care trouwens helemaal niet!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

UK_eef

Berichten: 4215
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:26

Ik zeg altijd netjes nee of ik loop ongezien door..als ik er geld aan wil geven doe ik dat zelf wel, je moet er bij mij niet om gaan vragen.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:43

Nee ik stop niet.. Ik vind dat wel zo irritant.. Net zo irritant als dat mensen je onder het eten opbellen met allemaal van dat soort sche*tirritante vragen.. Nee aan mij heb je dan echt een verkeerde...

keep calm, I'm engaged!!! <3

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:04

Nwee, meestal pak ik wel een flyer aan, maar dan niet vrijwillig, meer omdat je strot doorgeduwd word..En dan de eerst voplgende vuilnisbak verdwijnt ie daarin . Ik hou daar niet van, zeker niet als ze onbeleefd zijn, en niet stoppen na 10x nee zeggen..

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:23

Meestal: ik heb geen tijd/ik heb college. Vind het zo'n stelletje zeikerds, sorry, maar als ik lid wil worden, zoek ik dat zelf wel op.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!


Yvette

Berichten: 163
Geregistreerd: 07-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:33

Ik schudt mijn hoofd en loop ze straal voorbij. Ik heb nooit zin in die onzin. Als ik ergens donateur van wil worden doe ik dat wel als het mij uitkomt en niet midden op straat als ik op weg ben naar college of iets dergelijks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:40

Nee ik stop nooit voor ze. Ik heb zo'n hekel aan ze. Dat komt eigenlijk door 2 personen.

Bij ons in het winkelcentrum staan twee van die theemutsen. Die twee staan er iedere dag.
Dan is het "Mag ik u iets vragen?". Dan antwoord je heel netjes dat je geen tijd hebt. Dan is het "Oh maar ik zag u net nog op uw gemak bij de V&D iets eten dus heeft u hier ook tijd voor! Komt u even mee?"

OF ze gaan precies voor de poortjes bij de ingang van de Appie staan. Als je dan zegt dat je geen tijd hebt dan blijven ze je in de winkel achterna lopen.

Laatst heb ik mijn broertje te logeren bij me en we gaan op een holletje snel wat laatste boodschappen halen voor een grote LAN bij mij thuis. Dus we rennen gehaast met karretje richting de AH. Springt een van die theemutsen voor het karretje. "Mag ik u iets vragen?" Dus mijn broertje en ik tegelijkertijd "Sorry geen tijd we moeten echt haasten".
"JA nou dan maak je maar even tijd dit is iets wat de samenleving aangaat!" Mijn broertje antwoord daar heel droog op "Ja de samenleving gaat naar de kloten als ik nu niet zeg welke chips de ransigste is. Sorry maar we moeten opschieten" En we lopen door.

We komen bij de kassa vandaan en zien dat die muts gewoon andere mensen lastig valt.
We willen langslopen en ze komt op ons af. En voor ze iets kon zeggen was het in koor met z'n tweeen "NEEEEEEEEE GEEN TIJD!!!!" Toen is ze maar weer anderen gaan lastig vallen.

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:44

Jeetje Sorane, die waren wel heel hardnekkig Scheve mond

Ik zeg ook altijd, nee, geen interesse.

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:44

Nooit, vooral door geen zin, geen tijd en uberhaupt geen interesse. Poeier ze altijd netjes af Haha!

KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:52

Als ze tegen me beginnen stop ik wel, luister ik ook wel, maar vaak zeg ik dan toch 'nee'.

Bokker sinds 02-02-03.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:53

ik stop niet, als ik lid wil worden van een goed doel doe ik dat wel op eigen initiatief. En niet omdat iemand aan mijn hoofd zit te zanikken . Sorry voor de mensen die het doen als bij verdienste, maar ik vind het hoogst irritant.
Laatst bijgewerkt door SkyMarian op 05-09-04 12:21, in het totaal 2 keer bewerkt

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:04

ik ben 1 keer gestopt omdat het over dierenmishandeling was, dat vind ik toch iets belangrijk, ik heb ook een eenmalige bijdrage van 90 euro gedaan - jaarbasis he! kijk er staan idd ook mensen voor steun in afrika en ja dat is ook erg maar daar geef ik dan liever kleren voor of voor mensen die ernstig ziek zijn maar daar geef ik dan aan de deur voor als ze met een potje voor je neus staan!
voor dieren zie ik nooit echt iemand aanbellen alleen maar eens zo op straat en de dieren kunnen niet schreeuwen alleen maar hopen dat er mensen zijn die ze willen helpen!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Amber__, ardanwan, Ashleytjuhh, Elitedeux, Flying_Angel, Kaetibangsi, koenlover, Letje01, LonnekeXXX, lynnXtubbie, Malissaa1, Saaams, Sababber, Samiyah, SJP, Zebrastreep en 50 bezoekers