struikelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

struikelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-02 15:57

Hoi, mijn pony bobo die struikelt heel erg in galop en draf wat minder gisteren is ze bijna uitgegleden toen ik in draf aan wou springen in galop, mijn instructeur zei dat je mijn pony elke dag een uur moet gaan longeren eerst draf en daarna 20 minuten galopperen al vind ik dit niet zo goed idee heb ik het vandaag maar gedaan en het had geen resultaat hier struikelde ze ook al weer veel. Dit is al sinds een paar weken aan de gang. Heeft iemand hier ervaringen mee en of tips?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 15:59

Struikelen e.d. houdt IMO gewoon in dat ze niet voorwaarts genoeg is. Goed doorrijden dus, en zorg dat ze zich op jou concentreert...Vaak struikelen paarden omdat ze niet opletten of gewoonweg hun benen niet goed genoeg optillen. Misschien is het handig als je eens wat balkjes meepakt. Succes *LOL*

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 16:01

Weet je zeker dat het geen medische oorzaak heeft???

Dan kan het zijn dat ze misschien een beetje aan het sloffen is. Ik zou gaan balkjes lopen en heel afwisselend rijden, vel figuren, overgangen, balkjes lopen e.d. zodat ze wel op moet blijven letten.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 16:47

Iedere dag één uur lang longeren? Dat vind ik wel erg veel hoor...

Meestal tillen de struikelaars hen benen niet goed op. Ze lopen teveel op de voorhand en zijn niet actief genoeg. Meer drijven dus en van voren goed opvangen.