Leuk zo'n wedstrijd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Leuk zo'n wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-02 14:51

Jaja ook ik waag mij weer aan wat wedstrijdjes en vandaag ging ik voor het eerst sinds tijden weer meedoen aan een cross. Niets officieels, zo'n leuk onderling wedstrijdje met allemaal minderjarigen en hun pony's. Ik deed eigenlijk voor spek en bonen mee vanwege mijn leeftijd maar beschouwde dit als leuke oefening. Omdat de gemiddelde leeftijd tussen de 12 en de 15 lag had ik er alle vertrouwen in het parcours netjes af te leggen met een goede tijd. Helaas bleek al snel dat ik weer eens iets te overmoedig was. Het begon al dat mijn paard ontzettend opgefokt was en niet eens normaal stil kon staan. Bij de start nam die gelijk al een enorme spurt en heeft die wat omstanders met zand bekogeld vanwege de bokkensprongen die hij maakte. Met een achterlijke hoge snelheid sjeesde die door het bos en nam hij de sprongen. Met nadruk zeg ik HIJ, want de controle over mijn paard werd per sprong minder. Later kreeg ik hem wel iets meer terug en toen ging het ook wat beter, maar dan moet er geen enge man uit een bosje komen...Die kwam er wel, dus paardlief nam een mega-zijsprong en ik lag er naast... Frusty Mijn paard stopte wel, keek even naar mij en toen ik opstond ging die gewoon verder, zonder mij. Die man moest er wel om lachen, tenminste 1 iemand die zich amuseerde. Ik liep verder het pad af en iemand had mijn paard al gevangen. Ben toen maar gaan uitstappen, had het wel gehad. Even later ging ik kijken hoe de 'kindjes' Haha! het deden, nou dat was wel een verschil. Sommige hadden echt een prachtige techniek, zowel pony als ruiter. Is toch wel een triest verschijnsel dat je als 20 jarige niet normaal mee kan komen met een ponyclub! Ach ja, ik heb ook al zeker een jaar geen cross meer gereden, en een afgezet springparcours is toch anders (excuses Haha! ). Mijn techniek is ook ontzettend verslechterd, tijd voor wat bijscholing dus! Voel me nu echt een hele erge beginner, met spierpijn en al! Haha! Ik ga volgende week wel weer even oefenen op een gesloten terrein, zonder toeschouwers want dit was toch best wel een afgang!

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 14:58

Hey, waar was dat dan? Dat had ik wel willen zien.

Fitz vind bosjesmannen ook heeeeel eng!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-02 18:32

Was in Velsen-zuid, boven bloemendaal daar.
Maar goed dat je dat niet hebt gezien, slechte indruk dan gelijk Haha!

Maar bosjesmannen zijn natuurlijk ook héél eng Haha!