Jouw ergste snelweg irritatie [Poll]

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Jouw ergste snelweg irritatie

bumperklevers
69 (34%)
dagjesmensen
46 (22%)
vrachtwagens op de linker weghelft
34 (16%)
mobiele bellers in de voiture
2 (0%)
file
28 (13%)
omleidingen
8 (3%)
politieagenten
1 (0%)
overig
14 (6%)

Totaal aantal stemmen: 202


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Jouw ergste snelweg irritatie [Poll]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 09:52

Gisteren had ik er weer eens 500 km op zitten en zat me de hele weg te irriteren aan het fenomeen: DAGJESMENSEN.

Dit fenomeen manifesteert zich met name in het weekend als het zonnig weer is. Dit soort mensen met gemiddeld 300 km per jaar op de teller hebben pertinent oogkleppen op, wat zich uit in het volgende:

Tyrza rijdt een fijne snelheid (zegge: 140 km/u). De gehele linkerbaan is vrij. Echter, op de rechterbaan bevinden zich wat caravans en overig langzaam verkeer. Ondertussen bevindt zich daar ook het beruchte soort waarover ik het heb. Aangezien deze laatste nét 5 km harder gaan dan de caravan waarachter zij rijden, willen zij graag inhalen. Inmiddels heeft Tyrza deze mensen al gespot (je haalt ze er zo tussenuit) en houdt ze scherp in de gaten. En ja hoor! Zonder te kijken of er verkeer van linksachter aankomt met een snelheid die 50 km harder ligt dan die van hen, flikkeren ze gewoon de auto op de linkerbaan!! Boos! Met als gevolg dat Tyrza (die al helemaal in de startblokken staat om deze aktie te ondernemen) behoorlijk op de rem moet trappen, wat gevaarlijke situaties oplevert voor het verkeer achter haar, die ook zo'n fijne snelheid heeft.

Vervolgens blijft de "dagjesmens" doodgemoedereerd op de linkerbaan (je hoort hem nog net niet "Pompiedom" zingen) Boos! Boos!. Nu ben ik niet van het bumperkleverige, maar als fatsoenlijk automobilist lijkt het me de normaalste zaak, dat als je geregeld in je achteruitkijkspiegel kijkt en je ziet een auto op een nette afstand op je wachten om voorbij te mogen, om weer teruug naar je toegewezen weghelft te gaan...

NEE DUS!!! Waarom? Omdat dagjesmensen simpelweg geen achteruitkijkspiegel hebben!!!

Enniewee: áls de dagjesmens toch van plan is om de hele stoet achter zich ruimte te bieden, mag de eerstvolgende (ik dus) weer helemaal opnieuw gas gaan geven en heeft inmiddels een hap uit het stuur genomen uit frustratie.

Dagjesmensen: het zou VERBODEN moeten worden!!! Stoom uit je oren

En ja, ik rijd te hard. Hij die geen zonden heeft, werpe de eerste steen


DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:06

wij reden een keer van vakantie naar huis. we reden op een weg waar je 80 km per uur mocht, en je mocht er niet inhalen. voor ons reed zo'n auto die niet sneller kon dan 50 km per uur. achter ons reed een politiewagen. even later rijd die politiewagen ons zo voorbij, terwijl ze geen sirenes of wat aan hadden staan! en wij mochten dat dan weer niet Boos!

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:06

weet je hoe je ze dat makkelijk afleert? Als de rechterbaan vrij is, gaat men er rechts langs. Heeft men 3 baans en de dagjesmensen rijden in het midden en links is bezet en rechts vrij, dan gaat men er weer rechts langs. Dan kunnen ze behoorlijk zwart kijken, maar als ze door de zoveelste op dezelfde manier worden ingehaald snappen ze eindelijk de hint dat ze naar de rechterbaan moeten....... bij sommige mensen duurt het wel erg lang voordat ze dat snappen.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:06

Ik houd niet van files Knipoog Voor de rest heb ik niet echt last want mijn ouders rijden.... Maar die dagjesmensen lijken me ook wel heel erg irritant


maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:08

Ik doe met je mee! Mijn hemel, je pikt ze er écht zo tussen uit. 100 kinderen op de achterbank, vader met z'n neus op het stuur om alles maar goed te kunnen zien, HÓPPA, flikker maar naar links die auto.

Die mensen moeten ze gewoon hun rijbewijs afpakken. Elke 5 jaar een mini-examen houden voor elke bestuurder, en gewoon schiften. Zak je voor je examen? Rijbewijs inleveren en nooit meer terug krijgen. Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:15

Duitsers Boos!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:15

Ik heb een absolute pleurishekel aan bumperklevers, maar ook files, mobiele bellers en zondagsrijders kunnen me het bloed onder de nagels vandaan halen... Vooral het soort dat voor elke scheet op zijn rem gaat staan: Een flauwe bocht? REM! Een tegenligger? REM! Een overkomend vliegtuig? REM! Een regenbui? REM! De zon? REM! Opa? REM!

Ook kan ik me groen en geel ergeren aan mensen die niet opletten als ze voor een stoplicht staan en rustig 3 minuten blijven wachten voor groen licht.......... Boos!


Maar verder beweeg ik me vrij rustig door het verkeer hoor Haha!

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:16

De meeste Duitsers vind ik de ideale weggebruiker, sorry dat ik het zeg.

Maar ook onder de Duitsers heb je natuurlijk dagjesmensen, en die zijn net zo erg als de Nederlandse dagjesmensen.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:17

Oe, een topic waar ik mijn ei eens in kwijt kan...

Ik heb wel enkele snelweg-irritaties (en niet alleen op de snelweg trouwens).

1.Dagjesmensen indeed... ofwel taffelaars, dus het soort mensen wat tegen een tempo rijdt wat je met de fiets nog makkelijk kan halen op een weg waar je 90 mag rijden. En ik irriteer me daar nog harder aan als je ze nog niet kan voorbijsteken ook (als er teveel tegenliggend verkeer o.i.d. is)
Deze mensen zijn trouwens ook heel leuk, als ze een keer je ze aan het voorbijsteken bent, ineens toch het gaspedaal gevonden hebben na kilometers in slakkengang vooruitgetuft te hebben

2.Vrachtwagens die denken dat ze een andere vrachtwagen moeten inhalen en daardoor het hele verkeer op de snelweg gaan hinderen omdat ze uren over het inhalen doen...

3.Bumperklevers... en vooral dan nog bumperklevers die in m'n kont komen hangen terwijl ik op het linkerrijvak al de maximum snelheid (en vaak nog iets sneller) heb...
Ik ben dan zo een koppig geval wat NIET aan de kant gaat voor zo van die irritante gevalletjes die echt in je kont komen plakken, flikkeren met de lichten en andere toestanden om maar zo irritant mogelijk te doen.

En zo heb ik nog wel een aantal ergernissen, maar dan kan ik blijven doorgaan Haha!

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:18

het beste is nog dat de hele snelweg leeg is als er ik er rijd.... hahaahha

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:22

Ik zat echt te twijfelen tussen file, omleiding en dagjesmensen. Ik heb uiteindelijk maar file gekozen. Want daar heb ik echt een hekel aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:23

maudy schreef:
De meeste Duitsers vind ik de ideale weggebruiker, sorry dat ik het zeg.

Maar ook onder de Duitsers heb je natuurlijk dagjesmensen, en die zijn net zo erg als de Nederlandse dagjesmensen.


geloof me daar denk je anders over als je vlak naast renesse (het duitserparadijs in de zomer) woont Scheve mond

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:32

Heb het maar op bumperklevers gegooit. Maar meer heb ik een hekel aan mensen die denken dat de weg voor hun alleen is. En dan vooral de hardrijders die je dus niet de kans geven om zelf eens een vrachtwagentje in te halen.
Als je mazzel hebt blijven ze achter je wachten, maae zo gauw de kont van je wagen voorbij een vrachtwagen is zijn hun auto in de reet van die van mij geplakt.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:39

Oooww, Bumperklevers!! Die staan bij mij echt met stip op nummer 1 in de ergernissen top tien!
En dan ben ik inderdaad zo flauw om niet aan de kant te gaan. Over het algemeen rij ik al de toegestane snelheid en het liefst een beetje meer, dus vind ik dat ze echt niet moeten zeuren....

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:44

Je bent er een vergeten te noemen: dat zijn degenen die het bumperkleven veroorzaken, zij die links rijden en niet doorrijden.

De hond is de betere mens

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:55

Mag ik er 3 aankruisen Haha!
Bij hardnekkige bumperklevers ga ik altijd even op de rem, hopen op een botsinkje dat dan altijd financieel gunstig uitpakt, helaas lukt dat nooit.
Bij vrachtwagens die langer dan 5 minuten bezig zijn om in te halen ga ik op de toeter, vooral wanneer ze het op wegen doen waar ze niet eens in mogen halen. Dat toeteren wordt dan meestal direkt overgenomen door mijn mede weggebruikers Haha! , waarna het inhalen meestal opeens op wonderbaarlijke manier sneller kan (de heren houden op met wedstrijdje spelen)
File's probeer ik altijd te vermijden door om te rijden, gelukkig zijn de file's rond Eindhoven nu een stuk minder geworden.
De rest zijn incidenten

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:57

Justy schreef:
Ook kan ik me groen en geel ergeren aan mensen die niet opletten als ze voor een stoplicht staan en rustig 3 minuten blijven wachten voor groen licht.......... Boos!


Dáár heb ik een claxon voor. Hoewel ik eigenlijk vind dat claxons in 2 klanken moeten komen - een gewonde 'vriendelijke' toon die zegt "Hey joh, 'tis groen hoor!" en zo'n lage 'kwade' toon die zegt "Hey man achterlijke gladiool heb je je rijbewijs bij de cornflakes gekregen ofzo!?"

Ik deel je ergernis aan dagjesmensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:09

Desiree schreef:
Je bent er een vergeten te noemen: dat zijn degenen die het bumperkleven veroorzaken, zij die links rijden en niet doorrijden.


Ja precies! Ik denk ook dat als je zeer regelmatig last hebt van bumperklevers, je toch eens wat vaker moet kijken of je niet onnodig links rijdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:11

Moeilijk kiezen, eigenlijk irriteer ik me aan vrijwel alles wat je opnoemt Bloos
Alleen de vrachtwagens, daar kan ik wel begrip voor opbrengen. Die mensen rijden voor hun werk en willen ook graag doorrijden. Als ze dan achter een collega rijden die net 5 of 10 km/uur langzamer rijdt snap ik ook wel dat ze er graag langs willen (10km/uur maal 9 uur is 90 km en scheelt hen 1 uur rijtijd). Of een sleurhut die met 70km/uur over de snelweg sukkelt, logisch dat ze die inhalen.
Bumperklevers trek ik mij niets van aan. Ze kunnen toch niet door mij heen en ik ga er van uit dat mijn stalen bumper nèt iets meer kan hebben dan hun polyester versierseltje
Uiteindelijk heb ik gekozen voor dagjesmensen, waar ik eigenlijk alle niet oplettende automobilisten onder versta (dus ook de bellers!) en de mensen die opeens niet harder dan 100 durven omdat er politie rijdt Boos!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:15

Ik erger me dood aan bumperklevers.
Vooral als de trailer met paard achter mijn auto hangt. Dan kan ik me heel erg ergeren aan vrachtauto's die bijna in je trailer tijden.

Als ik gewoon zonder trailer rijd erger ik me vooral aan bumperklevers. Vooral als ze vlak achter je gaan rijden terwijl ze zelf ook kunnen zien dat ik ook niet sneller kan omdat er iemand voor mij rijdt. (Waar ik dan zelf wel afstand van houd, ik heb geen zin om door mijn achterligger op een andere auto te knallen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:37

Dagjesmensen en vooral ook oude mensen! Oude mensen rijden langzaam, kijken niet uit, gooien ook gewoon de auto op de linkerbaan om iemand die 90 rijdt in te halen met 93, terwijl ik eraan kom met 140 (ja! ook ik rijd te hard Haha!). Dagjesmensen zijn uit hetzelfde hout gesneden geloof ik. Zolang zij het rustig aan kunnen doen, ten aaaaallertijde kunnen inhalen (want te rustig aan kan natuurlijk ook weer niet) dan zijn ze happy...

Ik heb zometeen weer ruim 300km voor de boeg, ik ga eens kijken waar ik me nu weer dood aan kan ergeren Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:40

Bumperklevers zijn mijn grote ergernis.
Ik heb gewoon geen zin om de rest van m'n leven met een whiplash te zitten omdat iemand geen tijd meer had om me te ontwijken.

Op de snelweg haal ik in en ga dan gelijk naar rechts, ik kijk op de snelweg haast meer in m'n spiegels dan gewoon vooruit.

Maar op de gewone wegen heb ik wel eens 30 gereden, omdat er zo'n gek aan m'n kofferbak ging kleven.
Auto vol met ongegordelde kinderen, grote regenbui, de weg zo glad als een spiegel en dan een beetje bij mij komen kleven.
Op een gegeven moment heb ik een niet te misverstaan handgebaar gegeven, waarna ie ook nog es van z'n vrouw op z'n donder kreeg en eindelijk afstand hield.
Ondertussen waren we al 2 andere auto's gepasseerd die na een kleefpartij op elkaar waren geknald en nog had die vent niet de tegenwoordigheid van geest om z'n weggedrag aan te passen.
Bij zulke lui laat ik gewoon m'n gas los tot het muntje valt, al staan we dan haast stil.

Ik probeer altijd maar zoveel mogelijk ruimte voor me te hebben, kan ik in ieder geval nog uitwijken.
Heb wel eens in de berm gestaan met de auto die achter me reed naast me. Voor mij was er tussen hem de vrachtwagen waar ik achter reed geen plek geweest...
Misschien onder de vrachtwagen.
Ik heb een oud 205je en er blijft gewoon niks van me over in zulke gevallen.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Pinootje

Berichten: 1595
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achter 'n en in A.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:43

Tyrza schreef:
NEE DUS!!! Waarom? Omdat dagjesmensen simpelweg geen achteruitkijkspiegel hebben!!!
Dat is toch verplicht?? Verward

Zelf rijd ik nog niet (pas over klein anderhalfjaartje de LES nemen) maar zelf irriteer ik mij wel aan de file's als ik in auto zit.. Je gaat dan in zo'n sukkelgang voort.. Bloos

"Ge-ge-ge-ge-ge"

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:44

Van die mensen die op de middelste baan aan rijden, terwijl jij rechts rijdt, en dus helemaal naar de linkerbaan moet, om ze in te halen, omdat hun het vertikken rechts te rijden.
En ik rij nog in een auto met een L er op, en ik mag niet sneaky toch rechts inhalen Schijnheilig

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:53

Aan de meeste dingen die hier boven staan kan ik mij kapot ergeren.
Maar bumperklevers stan bij mij op nr. 1! En dan vooral als de klever een vrachtwagen is Boos! Doodeng vind ik dat.. en ze schieten er geen reet mee op ook

*\o/* Life is Flantastic *\o/*