met lenzen rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Romeo
Berichten: 33
Geregistreerd: 22-03-02

met lenzen rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-02 13:19

hoihoi Lachen

ik had een vraagje, ik heb sinds kort harde lenzen, nou is mij verteld dat je met lenzen beter niet kan gaan rijden, omdat er dan zand en stof in kan komen, wat zijn jullie ervaringen met lenzen en rijden, en doen jullie het wel gewoon?

Ellen

een schizofreen is nooit alleen


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 13:36

Ik heb al 6 jaar zachte lenzen, en daar rijdt ik ook gewoon mee hoor. Ik heb nooit problemen ofzo gehad. Ik heb bijna altijd een bril op, alleen met rijden doe ik m'n lenzen in. Maar ervaring met harde lenzen heb ik niet.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 13:45

mijn vriend heeft ook harde lenzen.
hij rijdt er ook gewoon mee en heeft er eigenlijk nooit last mee.
hij heeft er meer last van als hij op de brommer zit en er waait zand onder.
met rijden gaat het eigenlijk altijd goed. Knipoog

groetjes,
linda

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 14:29

Ik heb zachte lenzen (maakt dat nou nog verschil?) en ik doe er echt alles mee, ik rijd er ook al een jaar mee (niet met 1 paar Knipoog . Ik heb echt nergens last van.

Romeo
Berichten: 33
Geregistreerd: 22-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-02 14:35

harde en zachte hebben vrij veel verschil

een schizofreen is nooit alleen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 15:01

Lijkt mij dat je wel veel stof in je ogen krijgt. Ik heb er verder geen verstand van, ik draag ook zelf geen lenzen...maargoed...blijkt dus niet zo te zijn Lachen

Vaak zit heel mijn gezicht onder de zand na het rijden (zie je ook alleen als je je gezicht ff schoonmaakt met natte doek ofzo).

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 15:51

met zachte lenzen nergens last van, harde weet ik niet.

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 16:46

Ik heb ook zachte en daar ben 300% tevreden mee.
Van harde hoor ik iid wel een anders.

Maar probeer het eens uit en neem je lenzenhouder, vloeistof en je bril mee voor het geval dat het niet gaat.

Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 17:04

Ik heb 4,5 jaar harde lenzen gehad en er altijd mee gereden en gevoltigeerd. Ik had wel eens last van zand, vooral in de zomer. Ook had ik sneller dat mijn lenzen uitvielen. Op het laatst had ik zelfs 's avonds rode en zere ogen. Dit kwam ook omdat ik weinig traanvocht heb.

Nu heb ik zachte lenzen en ik vind het heerlijk. Geen last van stof of uitvallende lenzen of rode ogen. een hele verbetering voor mij.

Maar zoals ik al zei, ik heb het 4,5 jaar dus wel gedaan en vooral in het begin totaal geen probleem. alleen even opletten met in je ogen wrijven als je op je paard zit! In het zand vind je je lenzen nooit meer terug!

Huisje, boompje, beestje...

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 17:58

nee hoor kan gewoon, kijk wel uit als er zand onder de lens gaat zitten want dan kan je oog gaan ontsteken....maar maak je niet druk...je voelt vanzelf wel als je zand in je oog hebt...en dat vrijf je er gewoon uit.maar ik bedoel, laat t geen dag erin zitten

renee

duikpaardje

Berichten: 1472
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 19:28

hoi,

ikzelf heb een jaar of tien harde lenzen gehad, maar had heel veel problemen met paardrijden en ben er ook wel eens een verloren in een binnenbak.
omdat ik al zo lanh harde lenzen droeg heb ik toen een paar jaar een soort overgangslenzen gehad, zag er uit als een harde lens maar het bovenlaagje was als dat van een zachte lens.
toen had ik ineens veel minder last van droge ogen en stofjes erin.
sinds een jaar draag ik nu zachte maandlenzen en nu heb ik dus helemaal geen problemen meer met rijden.

mijn man had hetzelfde probleem (met meerdere sporten) maar die is ineens overgestapt op zachte lenzen en heeft ook nergens meer last van.
marijke

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 13:35

Ik heb mijn harde lenzen inmiddels zo'n 4 jaar, en doe er alles mee (behalve zwemmen Haha!). Tuurlijk heb ik er weleens vuiltjes onder, maar niet meer dan op de fiets! Uitmesten, hooi voeren, stro opschudden.. Doe er echt alles mee en heb er geen problemen mee!
Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Dramatisch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 13:52

Hoi!
Ik heb 10 jaar harde lenzen gehad en het was vooral 's zomers echt een drama (met name tijdens buitenritten) Huilen ik zat echt alleen maar te 'janken' vanwege het stof. Had meestal een extreem grote zonnebril op Cool om m'n ogen zo goed mogelijk af te schermen. Ook had ik er last van met poetsen, uitmesten... kortom, niet ideaal.
Sinds kort hebben ze gelukkig ook voor mijn ogen zachte lenzen, en ik ben er super happy Haha! *LOL* mee!
Maar goed, zoals je hierboven leest, had niet iedereen zoveel last van harde lenzen als ik: ik hoop dat jij er niet teveel hinder van zult ondervinden!!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 14:46

ik heb ook harde lenzen en daarbij heb je eerder kans op stofjes, zand of haren onder de lens die voor irratie zorgen en vooral: traanogen. In de zomer heb ik een petje op en mijn zonnebril en met hardere wind ga ik niet het strand op bijvoorbeeld. Maar verder: de muggen bij ons zijn een stuk lastiger in de zomer! Nu sproeien ze de bak wel goed hoor, dus dat scheelt ook een stuk...

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 15:34

Ik heb harde lenzen gehad, en ik kon daar echt niet mee rijden, vreselijk gewoon!
Ik heb er wel mee gereden hoor, maar niet vaak, en het was bijna niet te doen. Kreeg er telkens zand enzo in.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 15:38

Ik heb van m'n 14e tot m'n 17e harde lenzen gehad. Een ramp was het, zowel met rijden als met fietsen. Altijd stof en zooi erachter, altijd tranen. Stal opstrooien was ook één groot tranenfestijn.

Op m'n 17e ben ik overgegaan op zachte lenzen (maandlenzen) en die heb ik nu al bijna 10 jaar naar volle tevredenheid. Ben er in die 10 jaar tijd maar 2 keer eentje verloren en heb er haast nooit iets achter. Ideaal, ik wil niets anders meer!

(Of ja, goede ogen zonder lenzen... misschien ooit een laseroperatie, als ik echt geen lenzen meer zou kunnen dragen...)

BTW: dat je met harde lenzen meer last hebt van stofjes komt doordat harde lenzen net zo groot zijn als je pupil en op je traanvocht drijven, terwijl zachte lenzen groter zijn dan je pupil en die min of meer omsluiten. Bij harde lenzen kunnen stofjes dus makkelijker onder je lens drijven dan bij zachte lenzen. Althans, zo versimpeld heeft mijn opticien het mij uitgelegd.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 15:41

ik heb ook harde lenzen en rij er nooit paard mee. Het is gewoon een ramp! Altijd wel stofjes of vuiltjes met als gevolg: veel pijn en niks kunnen zien! (Vooral als je op een jong paard rijd is het erg gevaarlijk..) Ik doe mijn lenzen dan ook altijd uit als ik ga rijden. Ook al heb ik erg slechte ogen (- 5,5 en -6) rijd ik liever zonder lenzen dan met! (en met bril op rijden vind ik ook vervelend..)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 15:43

Nou ja, een iets andere mening dan anderen denk ik, maar ik heb ook al vanaf mijn 12e harde lenzen en ja soms superirritant als er zand ofzo achter zit, maar 9 van de 10 keer kan ik er prima mee overweg tussen de paarden. Ik wip ook wel eens te paard mijn lens eruit, veeg het zand eraf en zet hem weer in Clown dus ja ik weet niet anders.
Ook stallen opstrooien enzo doe ik gewoon, je moet alleen met een rit op de hei of over een zandverstuiving niet achteraan gaan rijden. (of een duikbril opzetten Tong uitsteken )

Maar ja, ik weet niet hoe zachte lenzen zijn, maar als ik voor mezelf spreek heb ik vrij weinig last van mijn harde lenzen hoor.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 20:46

Ik heb gelukkig al 8 jaar zachte lenzen en ik heb er geen problemen mee. Doe er ook alles mee zelfs zwemmen, maar ik heb een duikbril Haha! .

Met paardrijden mesten en stoffige bakken niet meer problemen dan zonder lenzen, maar dat kan idd anders zijn met harde. Paardrijden met bril vind ik echt een ramp, hij wordt stoffig en beslaat de hele tijd.
Als ik droge of geïrriteerde ogen krijg, doe ik er wat vocht in en is probleem weer opgelost, tenzij de lens beschadigd is.

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 09:24

ik heb zelf zachte lenzen, daar heb ik geen enkel probleem mee, maar ik weet van mijn moeder, die harde lenzen heeft dat ze snel stof, zand e.d. achter haar lenzen krijgt.

toch maar gewoon een bril tijdens het rijden dus.

Soms moet je springen, om al vallende te leren vliegen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lovelance, maudjip en 36 bezoekers