echt beter gevoel met leren laarzen tov rubberen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

echt beter gevoel met leren laarzen tov rubberen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:40

ik vroeg me af of het verschil in beenligging tussen rijden met rubberen en rijden met leren laarzen groot is?
Ik hoor veel mensen zeggen dat hun beenligging stiller is met leren laarzen.
Zelf rijd ik momenteel nog met rubberen laarzen en soms met schoenen,en ik merk zelf dat ik met de laarzen mijn hakken slecht kan uitdrukken.Alsof de laars me in de weg zit zeg maar. Heb ook weining geveol,alsof mijn laarzen niet goed aansluiten(terwijl ze dat op zich wel doen..)
Met schoenen gaat dit veel beter,daarin kan ik mijn hakken goed uitdrukken.
Alleen vind ik laarzen gewoon netter staan en dan met name leren.
Het zou dus voornamelijk om bovenstaande reden zijn(gevoel in voeten en hakken uitdrukken)dat ik leren rijlaarzen zou aanschaffen.

Is dat de moeite waard?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:44

Het is zeer zeker de moeite waard, alleen wel een flinke investering. Maar het zit zoveel lekkerder (als je eenmaal door de periode van inlopen heen bent). Nadeel is, dat het wel meer onderhoud vraagt dan een rubberen laars. Voordeel is dat je geen last meer heb van zweetkakkies...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:47

zweetkakkies Haha!

dat is inderdaad ook zo blegh

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:31

En de stevigheid, het comfort van een fatsoenlijk voetbed, de niet loslaten de bovenrand, de niet loslatende binnenvoering, een betere uitstraling, laarzen die en in de hoogte en in de breedte passen, idd een betere beenligging. Zo kan ik nog even doorgaan, mag het duidelijk zijn dat ik inmiddels een hardnekkige fobie voor rubber laarzen heb? Tong uitsteken

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:32

leer beweegt mee
...rubber niet

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:34

leer ademt

...rubber niet

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:35

Ik vind het een hele verademing. Het ligt idd stiller en het is veel steviger.
Normaal rij ik met leren chaps, die zijn ook al stevig, maar vlak voor een wedstrijd trek ik mijn laarzen weer even een paar keer aan. Er gaat niets boven mijn leren laarzen...

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:35

Hoe zit dat in de winter? Zijn leren laarzen dan ook comfortabeler dan rubberen?

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:50

ja zeker maar zou ze in de winter wel even binnen zetten voor je rijd, anders heb je steenkoude poten. en vind lerenlaarzen heerlijk zitten. Als ze helemaal gevormd zijn dan zitten ze echt super. ik wil niet meer anders.