Ik ben in hypnose geweest.........of toch niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Ik ben in hypnose geweest.........of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 22:05

Vandaag had ik de facultaire introductie van mijn nieuwe opleiding. Na allerlei dingen gedaan te hebben was er ook een hypnose show ingepland. De hypnotiseur had eerst een praatje gedaan en daarna mochten 20-30 mensen naar voren komen om het ook te gaan ervaren. Hij vertelde wel dat je het ook echt moest WILLEN en ook echt moest doen wat hij zei en je echt concentreren en je niet laten afleiden.

OKe, ik had zelfs een doel, ik kan niet zo goed ontspannen en zou dit hier dus een keer goed bij willen doen. Ik was dus echt gemotiveerd maar natuurlijk ook nieuwsgierig.

Eerst gingen we staan met ons gezicht naar een rode lamp dit was het punt waar je op kon concentreren maar al gauw deden we onze ogen dicht en lieten we onze hoofden hangen. Toen mochten we gaan zitten en daarna gaan liggen proberen ons zoveel mogelijk te ontspannen. Tijdens deze 2 dingen zijn er blijkbaar al veel mensen weg gegaan zo blijkt later.

Nou ik lag dus op de grond en hij begon eigenlijk 1 voor een persoon de gebruikelijke hypnose dingen te laten doen, het was tenslotte wel een show. Menig citroen was opgegeten en nadat een meisje verteld had dat nooit te doen deed ze het enkele seconden later weer.

Zo nu en dan deed die hypnotiseur iets met mijn arm Verward waarvan ik het nu niet weet.

Aan het einde lag ik dus nog op mijn rug en hij begon te vertellen dat zijn hypnose show ten einde was gelopen. Hij vertelde toen ook dat degene die nu nog lagen (ik en nog 1 meisje) te DIEP in hypnose waren geweest en hij had ons laten liggen om ons geleidelijk wakker te laten worden.
Hij vroeg dus ook hoelang wij dachten dat we zo gelegen hadden en ik gokte zo ongeveer 45-60 minuten maar het was dus 1,5 uur geweest.

Nu snap ik er dus niet heel erg veel van. Ik was te diep in hypnose volgens die man maar ik heb wel alles kunnen volgen wat er gebeurde (alleen dan met mijn ogen dicht) en heb eigenlijk niets gemerkt van iets van hypnose. Zou iemand heel misschien hier meer over kunnen vertellen want ik ben nu dus heel erg nieuwsgierig hoe dit nu precies zit.

Na afloop ben ik nog naar die hypnotiseur geweest met deze vraag. EN hij noemde als voorbeeld een meisje wie hij vroeg of ze in hypnose was en gewoon nee zei (op normale manier) en toch 2 seconden later iets deed.

Ik hoop dat er mensen zijn die hier een beetje meer van weten en/ of hun verhaal hoe hun het ervaren hebben willen vertellen.
Ik vond het iig leuk om mee te maken maar ik ben beetje verward geraakt erdoor enz ou graag iets meer duielikheid willen, naar mijn mening zat ik er namelijk helemaal niet in en was het bij mij helemaal mislukt toen hij opeens zei dat wij juist te diep waren Verward .

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:09

Hihi een rare vergelijking maar als het zo hoor is het net een soort effect als van drugs ofzo Verward Haha!
Ik zou ook verward zijn hoor, ik kan je dr verder ook niet echt mee helpen Scheve mond

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:20

Was JIJ dat????
Wat leuk!
Hij heeft niet alleen aan je arm gezwingeld, maar hij heeft je ook nog gezegd te gaan liggen toen je al in hypnose was, en dat deed je braaf. Je zat toen rechtop in hypnose..

En die andere 5 mensen die onder hypnose waren..mijn god, dat was echt TE erg.. Ik vond het echt zwaar indrukwekkend, en had echt spijt dat ik niet naar beneden ben gegaan! Het was echt heel fascinerend om te zien wat hij die mensen allemaal liet toen.. Lang geleden dat ik zoiets indrukwekkends heb gezien Bloos!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:24

Bovendien kan het kloppen dat je alles mee kreeg. Hij vertelde nog.. het is gewoon een verandering van bewustzijn.. Ik denk dat jij wel onder hypnose bent geweest hoor.. Iedereen die daar voren zat..

En dat meisje op die 2 stoelen waar ie bovenop ging zitten dan?.. Wow.. Ik vond het echt geweldig..raak er niet over uitgepraat!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 22:28

Misja schreef:
Was JIJ dat????
Wat leuk!
Hij heeft niet alleen aan je arm gezwingeld, maar hij heeft je ook nog gezegd te gaan liggen toen je al in hypnose was, en dat deed je braaf. Je zat toen rechtop in hypnose..


Hij heeft mij niet gezegd te gaan liggen, hij legde zijn hand op mijn voorhoofd en duwde mij zo naar achteren en dus ging ik liggen. Ik heb dit dus meegekregen maar ja....
Whaaaaaaaaa ik word beetje vaagjer ervan, misschien was het beter als ik gewoon niet had meegedaan?

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:30

Het andere meisje dat lag, zat bij mij in de onderwijsgroep, en die was dus echt in een hele diepe trance geweest.

Maar die jongen, die zogenaamd amor heette..die sloeg echt alles.. Ik heb me werkelijk bescherud van de lach! *LOL*

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:33

Hmmm... misschien moet ik toch maar kaartjes gaan bestellen voor Rasti Rostelli die hier binnenkort in de lokale gymzaal optreed Haha!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 00:45

Jeetje fleur, dat lijkt me vreemd om mee te maken Tong uitsteken
Ik heb er verder totaal geen verstand van, maar vind het ook erg interessant Lachen

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 07:38

hihihi lastig, ik heb geen idee, heb nog nooit zoiets gezien... of meegemaakt, dus kan je niet vertellen wat het was...

Dit doet me een beetje denken aan de imperius curse van harry potter WHAHAHA ... nee ik heb geen idee.. Wat ik van misja mag geloven ben je wel onder hypnose geweest.. ik zou gewoon eens wat rondgaan op internet, kijken of je ervaringen van onder hypnose zijn kunt vinden en lezen...

Ik bedoel een citroen eet je niet zomaar op Tong uitsteken dat doe je niet zomaar alleen omdat hij het zei, maar jah...

misschien toch wel als misja duidelijk verteld dat hij aan je arm gezwengeld heeft, en jij je alleen maar herinnert dat er iets met je arm werd gedaan.... En je moet toch wel op de een of andere manier weg zijn geweest, als je helemaal bij je eigen bewust zijn was had je MINSTENS wel eens je ogen geopend, als je daar 1,5 uur ligt... en er gebeurd van alles om je heen, dan ga je vanzelf kijken... dat is gewoon zo, ik kan me niet voorstellen dat als je bewust bent dat er vanalles om je heen gebeurd, dat je je nieuwschierigheid 100% te boven kan, dat geloof ik niet... en je hebt je ogen niet geopend..., dus zal hij wel echt controle over je gehad hebben Tong uitsteken Eigenlijk had hij iets over vorige levens moeten vragen of zo Tong uitsteken als je echt zo diep was Knipoog

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:28

Hypnose is een toestand van totale ontspanning, zodat je in contact kan komen met je onderbewustzijn. Je bent dan nog wel helemaal bij en je doet ook geen dingen die je niet wilt. Dit is mij iig verteld door een hypnotiseur/psycholoog. Zij heeft mij ook onder hypnose gebracht en als je wilt kan je er zo weer uitkomen. Je bent alleen volledig ontspannen en in contact met je onderbewustzijn.

audrey007
Berichten: 324
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: nigtevecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:32

Ik vind het maar DOOD eng, zo een gast kan je van allemaal verschrikkeijke dingen laten doen

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:10

audrey007 schreef:
Ik vind het maar DOOD eng, zo een gast kan je van allemaal verschrikkeijke dingen laten doen


Denk je nou echt dat dat zal gebeuren in een zaal met tientallen/honderden (weet ik veel hoeveel daar waren) mensen...

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 22:33

Er waren ongeveer 350 mensen denk ik. Ik vond het zeker niet dood eng maar nu vind ik het nogsteeds heel erg vreemd.

ikkuh15

Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:03

Was die man die de hypnotiseur was redelijk gezet en een beetje kalend?
Want 2 jaar geleden heb ik ook zo'n show mee gemaakt. Ik mocht ook naar voren komen en we kregen ind ook eerst een rode lamp voor ons. Maar ik was iets te nuchter want het lukte bij mij niet en ben ook het podium afgestuurd. Bloos
Maar wat die mensen allemaal wel niet deden zeg. Ook citroen eten Vork .2 mensen tegenover elkaar zetten en dan eentje wakker maken die zei dan dat zou ik nooit doen om het vervolgens 2 seconden later zelf wel te doen! Haha!

En het spectalulairste was dat een meisje op 2 stoelen moest liggen en dan ging hij er boven op staan! Dit vond ik ook best eng!

En ze hadden ook een reis gemaakt in een auto ( die man zo zeggen van steek nu je middelvinger op naar die wegpiraat aan wie je je ergert ) alle 20 man stak netjes zijn middelvinger op en sommige werden ook echt kwaad! Cool
Ik vond het geweldig om te zien! Was stiekum toch wel blij dat het bij mij niet gelukt was Knipoog

Owja over dat die man allemaal enge dingen met je kon gaan doen, de gehele show werd op video vastgelegd! En iedereen kon deze achteraf bekijken!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:17

Vind het echt stoer van je hoor! Ik zou het niet durven, ik zou bang zijn dat ik er nooit meer echt uitkom ofzo ik weet niet Scheve mond het lijkt me gewoon wat eng. Ook omdat je best wel voor aap wordt gezet voor het hele publiek Bloos
Maar het lijkt me aan de andere kant ook heel interesant....

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:24

Zo dit vind ik dus echt wel intressant!
Lijkt me wel raar om onder hypnose te zijn..