Welk schabrak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Welk schabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-02 12:17

Adventure is erg gevoelig. Van normale dekjes en schabrakjes krijgt ie schuurplekjes. De randjes van de schabrakjes zijn allemaal 'te hard' voor hem.
Nu wil ik een nieuw schabrak voor hem kopen, ik ben aan het twijfelen tussen deze 2:

A: Schapenvacht schabrak, 131,58 Euro.

B: Equitex schabrak, 86,19 Euro.


Ik rijdt endurance met hem, dus het moet echt goed zijn. Toch moet het goed ademen, zodat het niet te warm word onder het zadel. Het prijsverschil maakt me niet veel uit. Ze zijn allebei duur, maar ik wil nou echt een supergoede. Ik zal dus niet om de prijs B kiezen.

Welke raden jullie me aan? Hoe is het randje van zo'n Equitex schabrak? Is dat een erg stevig/hard randje? Daar kan ie namelijk niet tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 12:20

De equitex ken ik niet dus kan ik geen advies over geven.
Maar die schapenvacht ademd wel heel goed, en is dus ook wel heel fijn vind ik persoonlijk.

En als je, je dekjes met veel wasverzachter wast, helpt dat niet?
Dat helpt bij Kawa genoeg, anders krijgt hij ook wel eens van die schuurplekjes.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 12:24

dat shapenvacht sjabrak helpt vaak erg goed, het is zacht en het ademt goed, maar volgens mij zweet het paard er wel vel oner..... ik zie wel de meeste mensen daar nog een extra sjabrak onder hebben... waarom zou ik niet weten

een equitex sjabrak heb ik geen ervaring mee, ik weet wel dat de druk beter verdeelt word, maar of de randjes zacht zijn zou ik zo niet weten
er zitten bijna geen naden in dus de kans op schuurplekken bij naden is al kleiner... het is ook goed ademend.

groetjes liselot

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-02 12:27

Wasverzachter helpt niet genoeg. Ed wordt ook flinkt getraind, en regelmatig rijden we 60 km of langer. Ik vind het dan wel zo eerlijk tegenover het paard dat ie een goed schabrak heeft. Maar ik kan er echt niet uitkomen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 12:30

Wat gebruiken andere endurance ruiters?
Ik heb dus idd geen ervaring met 60 km lange ritten.
Het is idd wel wat anders dan dat uurtje soms 1,5 van mij Haha!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-02 12:35

Veel hebben een 'normaal' schabrak. Ook zie je wel veel bont rondhobbelen, maar daar zijn de meningen wel over verdeeld. Dat Equitex ken ik niet zo, ook eigenlijk nooit gezien. Maar eerlijk gezegd heb ik er ook nog nooit op gelet.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 13:25

ik zal eens een vrouw bij ons op stal vragen, die rijd ook endurance... heeft ook een speciaal endurance zadel...
eens kijken wat die eronder heeft liggen

groetjes liselot

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 13:47

Als het echt om de randjes gaan, zou ik voor de schapenvacht schbrak gaan. Maar waar krijgt hij die schuurplekken? Ironique had het iets toen ze net geschoren was, aan de achterkant. In dat geval kun je een zadelvormig schabrak gebruiken en is het probleem ook opgelost.
Zoals al gezegd, die Equitex schabrak verdeelt de druk beter. Maar nog steeds zitten daar naden aan. Iemand bij mij op stal gebruikt um ook en die heeft er geen last mee volgens mij. Maar zoals je zegt, Adventure is gevoelig, dan zou ik dus voor die schapenvacht gaan. Die is ook echt superzacht en vrij dik.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 14:06

Ik heb wel een schapenvacht shabrak, daar ben ik erg tevreden over alleen vind ik die wel te warm voor in de winter. Maar heb je wel eens gekeken naar die shabrakken van Eskadron? Die vind ik ook ontzettend fijn.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 19:41

Tja , ik heb een schapenvacht schabrak en een Equitex dekje (verkocht inmiddels Haha! ) en vind een schapenvachtje super !!

Lekker zacht , niet te dik / niet te dun , maar volgens mij niet of nauwelijks ademend gezien de zweetplekken die eronder vandaan komen
nu het wat warmer begint te worden.

Ik vind schaap zeker fijner dan Equitex ,

maar heb dit dekje nooit intensief gebruikt dus weet niet of het inderdaad zo goed ademend is als er geadverteerd wordt .....

De randjes zijn van zacht katoen .

Als Equitex idd een stuk minder zweet is dat natuurlijk wel weer een voordeel .....

Maar voor de winter wil ik zeker niks anders dan een schaapje Lovers .

Succes met kiezen !