E-merrie met Gribaldi (van 1.72)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

E-merrie met Gribaldi (van 1.72)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-02 13:37

Ik zou dolgraag een paardje van Gribaldi x Balzflug willen... nou ken ik een merrie van Balzflug maar das een E-pony... zou het mogelijk zijn om die te laten dekken door Gribaldi/of insemineren?
zou er dan gevaar zijn dat dit veulen groter wordt dan de moeder aan kan? En is er dan een kans dat het veulen ook een "e-tje" wordt?Wat kan dit nog meer voro gevaar mee brengen is het verstandig?
(de moeder van merrie was ruim 1.60)

....


SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 13:52

nou ik denk dat je even bij de fokwaarden van gribaldi moet gaan kijken of hij groter of kleiner fokt dan zijn eigen stokmaat fokt hij groter dan kun je hem best bij gribaldi doen en heb je de kans dat het veulen een paard wordt maar nooit een hele grote denk ik uitzonderingen daar gelaten. Ik zou niet weten wat voor gevaren het moet opleveren maar ik denk niet dat je een hengst moet nemen die jij mooi vind maar je moet een hengst nemen die de zwakke punten van jou merrie kan opvullen

je moet de zwakke en sterke punten van jou merrie tegenover de zwakke en sterke punten van de hengst leggen en daar moet je dus een mooie maar goede hengst bij zoeken.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-02 14:46

die merrie is klein.... gribaldi groot.... de merrie is heet.... gribi's (die ik ken heel rustig ze) enz. enz. ze past qua zwakke punten en sterke punten kan het wel hoor! Lachen

Maar gevaar.... het gaat mij erom is er gevaar dat het veulen groter groeit dan dat de moeder kan dragen... gribaldi is groter maar zou deze epony dat kunnen dragen... stel dat het veulen aan de flinke maat is.... zou dat dan een veilige bevalling kunnen worden?

....

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 14:51

dat zou ze dan met de hengstenhouder of met de da kunnen overleggen maar ik het gezegd dat gribaldi ook groot fokt hij mag dan groot zijn maar dat zegt niks over de maat veulens die hij fokt dan moet je in het kwpn bewaarboek kijken en dan naar de hoogtemaat staat er een minnetje voor dan fokt hij zoveel cm kleiner en dat kun je dan weer zien aan de het getal wat er dan achter staan

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-02 14:58

aha... dan moet ik daar maar es ff achteraan..... hmm wat komt er nog veel bij kijken voordat je een juiste hengst bij een merrie heb zeg..... Lachen

....

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 15:20

waar staat gribaldi nou eigenlijk?

Ik zal het woensdag eens vragen ik ga namelijk op excursie naar team nijhof en de radstake dus die mensen hebben er wel verstand van en ik denk dat je dan een heel goedantwoord hebt over wat je wilt weten van wat voor gevaren er aan zitten ik denk dat het wel een beetje meevalt van de dat de pony een grote dracht niet kunnen dragen maar ik ben er zelf ook wel benieuwd naar

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 16:51

hoihoi
gribali's fokwaarde is heel erg goed!! bovendien fokt hij maat en extrieur. Wij hebben ook voor gribaldi gekozen omdat hij grote mooie paarden fokt!
http://content.communities.msn.nl/hengsten
en dan bij afbeeldingen staan foto's van gribaldi en zijn nakomelingen. Misschien kun je daar nog info uit halen!!
Maar ik raad het je zeker niet af want gribaldi is gewoon toppie!!!!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-02 17:30

SAKKIA schreef:
waar staat gribaldi nou eigenlijk?

Ik zal het woensdag eens vragen ik ga namelijk op excursie naar team nijhof en de radstake dus die mensen hebben er wel verstand van en ik denk dat je dan een heel goedantwoord hebt over wat je wilt weten van wat voor gevaren er aan zitten ik denk dat het wel een beetje meevalt van de dat de pony een grote dracht niet kunnen dragen maar ik ben er zelf ook wel benieuwd naar


Gribaldi staat bij van Uytert in Heerewaarde.... ben er donderdagavond geweest op de hengstenshow... maar ik heb al 3 jaar een gribaldi-tic ook omdat ik een nakomeling verzorgt heb... en ik ben ook gek van die merrie (balzflug), maar dat buitengelaten.....
kijk anders op www.uytert.nl daar vind je hem wel! Lovers

....


juniorlover
Berichten: 50
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: nistelrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 11:23

Ik heb gehoord dat gribaldi juist klein fokt.
Hij is zelf wel groot maar z'n moeder is van een tweeling en die was ook niet echt groot dus het zit er wel een beetje in.
Mijn paard is 1.66m maar ik laat hem niet met gribaldi dekken ben veelste bang dat ik zo'n klein frot paard krijg en daar kan ik niks mee hoor.
Maarja ik kan het mis hebben ik bedoel ik ben ook maar een mens.
Maar dat is wat ik er van heb gehoord.
Een hengstenboer die ook gribaldi ter dekking heeft staan zei het ook dus.

wat je paard met rijden doet is een afspiegeling van wat jij doet!!!!!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 12:56

Ik ken alleen maar grote nakomelingen van hem, daarom heb ik m'n kleiner paard (1,58) erdoor laten dekken. Het is nu net omdat z'n moeder een tweeling is dat haar grootte er niet toe doet. Doordat ze een tweeling is, bleef ze klein maar haar genetisch materiaal staat waarschijnlijk voor een groter paard, als je begrijpt wat ik bedoel.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 13:19

Ik heb geen idee hoe gribaldi zijn genen doorgeeft, maar pas wel op met grote hoogteverschillen. Een veulen past zich trouwens meestal aan aan de merrie, dus of het veulen veel groter wordt is afwachten...

De vader van mijn merrie was 1.70 en de moeder 1.65 en toch zal mijn paardje onder de 1.60 blijven...Zeker weten doe je het nooit! Haha!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 14:36

Hoihoi
dat van dat gribaldi klein wordt is onzin en verzonnen! zijn moeder was inderdaad klein maar zoals gebleken is fokt gribaldi + 2,14 in de hoogte maat, als mensen nu eens minder zouden roddelen en dingen gaan verzinnen en gewoon in de strengen kijken, want daar staat het allemaal in!!
Wij zijn bijna alle kwpn hengsten na gegaan om uit onze merrie 1.56 een paard te fokken en gribaldi is een van de weinige dressuurhengsten die zoveel extra maat fokt!!
Anders zou ja bv naar een burgraaf moeten kijken die heeft + 2,98
dus nog wel een stukje meer maar ook een stukje duurder bovendien heb je dan te maken met springbloed!
Oja en bv. Calvados die heeft + 2,95
Clavecimbel heeft +2,11 En als je kijkt bv naar een columbus die fokt dus - 2,71~~!!!! die moet je dus juist niet hebben!!
flemmingh heeft + 2,27 dus die zou ook in aanmerking kunnen komen!
maar is ook weer vrij duur!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-02 17:57

GribaldiFAN schreef:
Hoihoi
dat van dat gribaldi klein wordt is onzin en verzonnen! zijn moeder was inderdaad klein maar zoals gebleken is fokt gribaldi + 2,14 in de hoogte maat.....


wat houd die +2,14 in? explain.... dat snap ik niet! Verward

....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 55 bezoekers