Wat voor een zadel voor...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Wat voor een zadel voor...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 23:11

Wat voor een zadel voor een paardje met een vrij normale schoft(lees de 1na kleinste boom van wintec dus geen witte)maar met een vrij rond postuur?Dat wil zeggen een goed gevulde ribbenkast(geen vet hoor Haha! )
Mijn wintec ligt namelijk niet perfect op haar dus zit toch echt te denken aan een ander zadel maar zou me god niet weten wat voor 1.
Ik heb namelijk alleen altijd maar wintecs gehad en nooit problemen mee gehad.
Bij haar lag hij ook goed maar dat kwam meer door de vet rolletjes(grasbuik) maar zodra dat verdwijnt dan ligt hij niet naar me zin.
Zweet plekken zie je ook echt waar de kussen liggen van het zadel waar je benen lopen maar zijkant schoft is vrijwel droog.
Hij zit iets te krap zo net onder haar schoft en net achter het schouderblad.En mij wordt daardoor verteld dat hij toch echt niet goed ligt.
Is door meerder mensen bevestigd maar ook al meerdere zadels op gehad maar die lagen ook niet goed.
Dus wie heeft ook zo'n paardje en wat voor zadel heb je daar voor?
Als ik dat weet dan kan ik me eens verdiepen in de soorten(ivm spaarpotje) en dan eens een pas service langs laten komen.
In ieder geval bedankt.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:15

Ik heb voor mijn rondbuikige New Forest (ook vrij brede schouders) een Stübben Scandica...vrij prijzig, maar ze zijn ook wel 2de hands te koop.

Pendrag

Berichten: 558
Geregistreerd: 21-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:20

Je kunt er een goede zadelmaker naar laten kijken. Zo iemand heeft geen belang bij een bepaald merk, wil je niets verkopen. En hij kan de meeste zadels aanpassen. Dat scheelt echt veel geld. In Eeserveen zit b.v. Tom van den Brink. Die komt op afspraak langs. Maar er zijn er natuurlijk wel meer te vinden.