Springpony ivm karakter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Is ze nou een springpony?

Ja
2 (100%)
Nee
Geen stemmen
Stomme vraag!
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 2


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Springpony ivm karakter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 20:36

Mijn E-pony wordt door iedereen gelijk aangestempeld als springpony, en dat kan ze ook. Ze is niet simpel, maar als het eruit komt heb je er een hele goeie aan.
Ik was nooit zo'n held, en dressuurde dus meer. Nu loopt mn pony best fijn, nageeflijk, super aan het been, galoppeert vanuit stap aan, kan pasjes schouderbinnenwaarts, netjes wijken. Nouja, loopt qua training op L nivo. Nothing special, maar lekker doorgereden.
Ze is alleen qua 'hoofdhouding' niet constant genoeg. Af en toe ziet ze iets, dan gaat die kop omhoog, ze komt wel weer gelijk naar beneden en is ze gewoon licht in de hand, totaal niet lastig of sterk ofzo, maar toch, ze wil wel 'ff kijken' en het beeld is wel even verstoord. Voor de dressuur is dat nix waard, ze is gewoon te snel afgeleid. Ik heb zo'n idee dat ik binnen 1 proef ongeveer 20 x 'tegen de hand' opgeplakt krijg.
Met springen mag ze van mij best kijken wat ze doet (graag zelfs, laat 'r maar meedenken dat kan ze best), en blijft ze gewoon prima te rijden, kan haar haast enkel op mn zit rondsturen. Ze vind het ook echt leuk! Echte dressuurtraining vind ze niets aan... Scheve mond
Heb ik nou echt gewoon een typische springknol die wat te kijken wil hebben? Of hebben de profs 't mis?

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:31

tja ik denk dat niemand dat kan zeggen van achter de pc!
over Tobias werd ook altijd gezegd dat het geen top springer was! en toch mocht ik tussen de paarden Z starten(ZZ voor hem) hij liep in de dressuur ook niet constant, werd er toch M1 mee!

Oeterma is een springgefokt paard en heeft totaal nix met dressuur. niet te houden, onregelmatig, niet op lengte
meer rodeo dus, maar soms heeft ze haar dag, en ik rijd er toch L2 mee!

laat je niet te veel afleiden door wat andere zeggen! paardrijden doe je met plezier. elk paard kan een proefje lopen