wielrennen (wij zijn altijd de l*l)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

wielrennen (wij zijn altijd de l*l)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 12:10

yeps, vandaag was het weer zo ver, wielrennen Boos! aangezien we op een landweg wonen met geen bochten en drempels het perfecte gebied om wedstrijden te houden, twee keer per maand zetten ze alles af, en word iedereen in de straat opgesloten, als je erlangs wil moet je eerst flink zeuren.

IK heb er echt zoooo'n hekel aan.

het gaat me er niet eens om dat ze hier wedstrijden hebben, ze mogen va mij best hun sport beoefenen, en dat het altijd bij ons is is jammer, maar het zijn wel een van de rustigere wegen.

wat ik dus wel vervelend vind is hoe ze zich gedragen Boos!

bijv. er was hier laatst ook een skeelerwedstrijd, ik was niets vermoedend aan het rijden, zie alweer allemaal motors bij de kruispunten enzo staan, eentje komt naar me toe rijden, legt uit dat er straks skeelers langskomen en of tommy daar niet van zou schrikken enzo, nog even een kort praatje gemaakt en ben daarna even naar een inrit gedraafd, skeelers kwamen voorbij (tommy vond het niet eng) en geluidswagens, daarna kwamen motertypes weer, bedankte me dat ik even aan de kant was gegaan enzo, de anderen zwaaiden ook nog even toen ik langs kwam.

als het zo gaat heb ik er geen probleem mee, maar nu hoe de wielerrenners organisatie het regelt.

als ze een wedstrijd hebben zijn de straten die afgezet zijn van HUN, ze kunnen het niet verbieden, maar eigenlijk willen ze het liefst dat niemand met z'n paard weggaat, niemand z'n honduitlaat, iedereen in huis blijft zitten tot de wedstrijden voorbij zijn.

maar goed, me mams dus net de hond uitlaten, ik ging met tommy meewandelen, nou, ik ben nog niet het erf af of er begint al zo'n irritant mannetje met z'n fluitje te blazen (terwijl alles net voorbij was) maar goed wij dus op weg, we hebben een kort blokje om gemaakt, en op de terugweg kwamen er weer wielrenners langs, dus wij even op een grasveldje met hond en paard, eerst komt er een politiemotor naar ons toe, niet geoon vriendelijk maar chagrijnig alsof ie pissed is dat wij onze hond uitlaten, hij snaauwt ons dat we aan de kant moeten blijven, vervolgends komen er twintig politie en busjes troep aan (politie heeft hier toch niets te doen) en ze kijken ons allemaal even vernietigend aan, vervolgends de wielrenners, daarna weer veel auto's en dan konden we eindelijk naar huis.

nogmaals, ik vind best dat ze hun sport mogen beoefenen en wil daar dan ook best rekening mee houden, maar ze hoeven niet zo associaal en onvriendelijk te zijn (ik ben trouwens niet de enige die er zo over denkt, mensen bij ons in de straat die buiten zijn worden ook vaak uitgescholden enzo)

hebben jullie ook weleens last van deze wedstrijden?
(dit is trouwens niet om wielrenners de grond in te stampen, maar ik vind de organisatie en politie enzo wel vreselijk banketstaaf, die wielrenners kunnen er ook niets aan doen)
moest ff van me afschrijven.
X shannon

http://www.paardenrecreatie.nl
alles voor de recreatieruiter
je kunt nu ook artikelen aanvragen!


Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 12:13

Dat is idd k*t!! Gelukkig hebben wij daar geen last van, maar ik kan het me wel zo ongeveer voorstellen hoe dat is... succes Knipoog

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 12:57

Hier in het bos zijn van die asociale mountainbikers...
Zelfde verhaal eigenlijk... Lips are sealed

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 12:57

dat is idd vervelend!! Ging een keer naar een vriendinnetje die ook in het buitengebied woont met mn pony om daar te rijden moesten we daar eerst 20 min. wachten omdat de weg afgesloten was en er kon weleens een wielrenner aankomen, na lang zeuren mochten we er eindelijk door maar ze waren idd niet erg vriendelijk

............

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 13:52

wielrenners zijn fiets asooo ... echt as je nie aan de kant gaat meteen schelde enzow .. stomme klote mensen

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 15:40

Irritant!

En heb hetzelfde als xtwisterx...
En ook toeristen die op het ruiterpad lopen Verward Gaan ze bramen plukken! Lips are sealed

    If you can dream it, you can do it ...

_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 17:53

brr heel naar.. vooral als het 2 keer per maand is. Tja 1 keer per jaar okay, maar zo vaak...

Maar is het geen idee om met de hele straat een brief naar de organisatie te schrijven. Of nog beter iedereen zelf een brief. Dan weet die organisatie in iedergeval hoe jullie er over denken.!

Margarita & Zalinda op de eeuwige paardenweide...
Roos mennen dressuur: ZZ+15
vaardigheid: ZZ+14

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:15

Mijn broer zat op wielrennen, en dan ging ik ook mee naar wedstrijden soms, en ik herken je verhaal helemaal. En weetje hoe dat komt omdat het hele wielrenwereldje 1 grote arrogante kluw mensen zijn, het is daar zo IKKE IKKE IKKE en de rest kan STIKKE! Ik heb het nooit leuk gevonden, en niemand doet aardig tegen elkaar hoor daar. Het zijn over het paard getilde snotjongetjes Boos!

mirjamalvaro

Berichten: 14614
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:25

Ja das inderdaad niet leuk bij onze stal wordt het ook 1 keer perjaar georganiseerd (gelukkig) dan is het ook zo'n gezeik als je het erf afwilt.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:39

Wielrenners worden even lekker over één kam gescheert...

Wielrenners zijn geen aso-lui, dat valt genoeg mee. Mijn vader wielrent, dus ik weet ook wel hoe dat ongeveer gaat. Niks geen aso gedoe hoor. Oké, tijdens een wedstrijd is men niet altijd even aardig tegen elkaar, maar dat lijkt mij logisch, aangezien het maar om één ding gaat: WINNEN! Mensen met een beetje winnersmentaliteit moeten dit herkennen, dat het dan niet altijd even vriendelijk gaat.
Na de wedstrijd is er overigens niks meer aan de hand.

Als je ergens niet langs kunt i.v.m. een wedstrijd moet je niet de wielrenners de schuld geven, maar dan moet je bij het bestuur wezen.

Af en toe is het indd best lastig een wedstrijd, maar ach, het is maar één dag, en daarna zijn ze weer weg Tong uitsteken ..

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 18:39

ja, een brief schrijven kan altijd,
okay, het is bij ons de ideale weg om een wedstrijd te rijden, maar ze zijn zo aso bezig, en we hebben deze keer ook geen briefje gekregen, dat vind ik dan toch wel het minste wat je even kan doen,

http://www.paardenrecreatie.nl
alles voor de recreatieruiter
je kunt nu ook artikelen aanvragen!

happyjoyce

Berichten: 4494
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:18

Daar hebben wij ook last van.
De straat waar wij wonen wordt niet afgezet maar wel alle straten om ons heen.
Zo is het dus heel lastig om bij mijn pony te komen.
Bij ons mag je nog wel de straat oversteken.
Alleen laten ze je wel wachten voor 1 wielrennen terwijl je er echt nog wel 20 keer voor langs zou kunnen gaan.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:03

Dat lijkt me erg vervelend zeg!
Toen ik nog op Hofnar reed gingen ze bij ons ineens een andere route volgen! Dus maessie en ik zaten met onze paarden midden in de route! Echt heel vervelende situatie... Wij wilden snel het erf op bij een volgende boerderij, want ik zag de geluidswagen al komen, alles ging goed totdat de man in het betreffende busje heel luid door de installantie riep dat we aan de kant moesten... paarden schrokken zich wild! Ik snap best dat hij ons wilde waarschuwen en hij kon ook niet ruiken dat wij al bezig waren aan de kant te gaan, maar het was wel behoorlijk vervelend...

Faber quisque fortunae suae


Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:24

Citaat:
als ze een wedstrijd hebben zijn de straten die afgezet zijn van HUN, ze kunnen het niet verbieden, maar eigenlijk willen ze het liefst dat niemand met z'n paard weggaat, niemand z'n honduitlaat, iedereen in huis blijft zitten tot de wedstrijden voorbij zijn.


Ik zou dat toch eens uitzoeken. Laatst bij de Tour de France hoorde ik dat in Frankrijk je verzocht wordt aan de kant te gaan maar je dat niet verplicht bent.... Weet niet of dat in Nederland ook zo is. Maar als ik dat wel zeker wist en het gebeurde vaker dat ik van mijn eigen uitrit etc. afgescholden werd.... nou, dan moest ik ineens op dat tijdstip de koeien verslaan ofzo.... Kom op zeg, beetje normaal rekening met elkaar houden moet kunnen. Eigenlijk vind ik dat de organisatie de mensen van te voren op de hoogte hoort te brengen en eventueel een bloemetje ofzo voor het ongemak zou horen aan te bieden. (als ze meerdere keren per dag voorbij komen racen en je dus uren naar hun pijpen moet dansen)

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:32

Pfft, echt heel erg vervelend. Asociaal ook nog. Bij mij wordt het ook eens per jaar zoiets georganiseerd maar dat is een traditie hier in de dorp.
Ik zou wel even een brief schrijven. Wie niet waagt wie niet wint!

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:00

Meestal als er zo'n vent fietst die me in wil halen ga ik dus midden op het fietspad fietsen, het liefst ook nog flink slingeren. Als ze erlangs willen gebruiken ze hun bel maar.

Morgen.
...

Glorie.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 08:53

ze gebruiken ook vaak de gewone weg, ipv het fietspad en dat zijn dan gewoon trainingen. Wij op fietspad dan hun ook, fietsbellen wat zijn dat? Kun je die dingen eten? Zo erg is het wel met de meesten.

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 09:15

Wielerenners zijn ook niet altijd de vriendelijkste, als je niet snel genoeg naar hun zin aan de kant gaat krijg je een tirade over je heen, sommige paarden willen weleens schrikken als ze een peleton op zich af zien komen maar even rustig aan doen hoe maar en dan heb ik het niet eens over wedstrijden.

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 09:22

@ amethyst,
ik zei al, ik geef niet de wielrenners de schuld, mar wel de organisatie en de mensen die eraan meewerken.

en de wielrenners tijdens het racen toch nog even een banketstaaf opmerking maken Boos! die zijn aso.

en buiten wedstrijden vind ik eigenlijk wel dat ze een beetje rekening kunnen houden met het overige verkeer, en om ze niet allemaal over 1 kam te scheren. meestal zijn het die jonge gastjes die je uitschelden, de 'seniorenclub' (er is een klein groepje bij ons in het dorp) gedragen zich wél hoe het hoort.

maar dat verschil heb je ook met ruiters, m'n vriendin gaat altijd midden op de weg rijden als het haar uitkomt, galloperend langs fietsers en kinderen enz. (schaam me altijd dood als ik met haar rijd)

en ik hou me altijd aan de regels ( Schijnheilig ) passeer alles in stap, blijf in de berm als er iets uitkomt, en als iemand anders voorang heeft blijf ik altijd staan wachten.

ach tja, je hebt overal wel 'rotte appelen' maar ik had het er gisteren met de buren over, en die gingen een brief schrijven dat we zowiezo de tijden van de races willen weten d.m.v. een briefje in de bus zodat we weten wanneer we de weg kunnen gebruiken.

http://www.paardenrecreatie.nl
alles voor de recreatieruiter
je kunt nu ook artikelen aanvragen!

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:14

zo word er denk ik ook over *paardetrutten* gedacht .. dat is ook eigenlijk een sport met allemaal mensen die denken ikke ikke ikke en me paard en derest kan stikke .... tja zo hebbie bij alle sporten wel wat maar je hebt natuurlijk de nette uitzonderingen ook bij wielrenners dus en ook bij paardemensen

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 08:23

Wij wonen in een zogenaamd lintdorp. Dat is een dorp waarbij je 1 lange weg hebt met zijweggetjes. Bij ons sluiten ze dus altijd de lange weg af. Je kan niet eens meer fatsoenlijk bij enkele winkels komen. Als je naar de andere kant van het dorp wilt, moet je eerst helemaal om het dorp heen wat wel een keer zo ver is. Boos!

melaniieeeH

Berichten: 95
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: eindh0ven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 10:00

Dit kan ik nou echt niet uitstaan... al die wielrenners... Bij ons in het bos ook, ze crossen zo kei hard langs je af... En als der een paard vandoor gaat maar zeuren dat we het paard bij moetne houden Boos!

daag Ozaliin

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 18:32

Zal beginnen met te zeggen dat ik ook vind dat er wel communicatie naar de aanwonenden van een straat moet zijn als je die voor even of een paar uur afsluit in verband met een wielerwedstrijd of wat voor ander evenement dan ook. Gewoon advertentie in de krant en zonodig een papiertje in de brievenbus. Zoals je zelf al zegt Gentille kunnen de sporters er zelf weinig aan doen maar ligt de fout bij organisatoren, gemeenten en politie.
Dat het vervelend/lastig is dat er een weg word afgesloten is begrijpelijk maar ja dat is wel met meer dingen.. een boer die 50 koeien over de weg van het ene weiland naar het andere drijft is ook vervelend als je er net door die straat kom.. een vuilniswagen in een smalle straat die een paar achter elkaar 10 containers gaat legen zonder dat je erlangs kunt is ook irritant..
voor een wielrenner is het ook vreselijk irritant als 3 scholieren naast elkaar fietsen op een fietspad en het vertikken om aan de kant te gaan (ja er zit een bel op mijn fiets). Recreanten die met van alles bezig zijn en vaak hevig pratend, gebarend en slingerend jou niet horen bellen ook.. om het nog niet te hebben over degenen die je al vroeg horen bellen, achterom kijken, rustig verder fietsen en dan verontwaardigd reageren als je opeens vlak achter ze ze zit... Boos!
Dat wielrenners dus wel eens van de weg gebruik maken heeft dan ook (meestal) niet te maken met arrogantie o.i.d. maar gewoon met veel andere fietsers op het fietspad en dan is he voor beiden vaak aangenamer als de wielrenner de weg pakt. Met 35 kun je mooi meekomen met de zondagsrijders die hier over de Veluwe touren. Haha!
Onder alle mensen dus ook onder de wielrenners heb je natuurlijk altijd aso figuren zitten maar ja die lopen ook op het voetbalveld, rijden paard, tennissen etc... er zijn net zo goed ruiters die van de ruiterpaden afwijken of met hun menwagen over een bospad rijden waar het niet mag als mountainbikers die ergens crossen waar ze het niet mogen.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 18:47

x4you schreef:
Mijn broer zat op wielrennen, en dan ging ik ook mee naar wedstrijden soms, en ik herken je verhaal helemaal. En weetje hoe dat komt omdat het hele wielrenwereldje 1 grote arrogante kluw mensen zijn, het is daar zo IKKE IKKE IKKE en de rest kan STIKKE! Ik heb het nooit leuk gevonden, en niemand doet aardig tegen elkaar hoor daar. Het zijn over het paard getilde snotjongetjes Boos!


Sporters (dus ook wielrenners) willen winnen. Dan gaat het er niet altijd gezellig aan toe nee.. dat gaat het bij andere sporten niet altijd en dus ook bij wielrennen niet altijd.
Arrogant? Weet niet naar wat voor wedsrijden jij geweest bent maar ik denk dat het wielrennen en van de minst arrogante en meest toegankelijke sporten is die er bestaat!
Kom je andere wielrenners tegen? Fiets maar mee. Rij je een toertocht? Altijd wel mensen die in jou tempo rijden en een praatje willen maken onderweg. Wedstrijdrijders? Ga eens een keer een uur van tevoren bij de start van de Ronde van Nederland of andere koers rondlopen en je kunt gewoon een praatje maken met de renners. Handtekening? Geen probleem. Na de wedstrijd? Al zijn ze nog zo kapot na uren fietsen in de regen of de hitte ze krijgen een microfoon onder hun neus en doen hun verhaal. In welke sport zie je dat? En dan te bedenken dat het 1 van de zwaarste sporten is...
Ja ik heb gefietst. Ben dus misschien iets bevooroordeeld maar aan de andere kant weet ik ook waar ik het over heb..
Maar toen mijn vrouw voor het eerst bij een de start van de Ronde van Nederland was keek ze haar ogen uit over hoe benaderbaar wielrenners zijn. Gewoon een praatje maken en een handtekening krijgen van Alessandro Petacchi werelds beste sprinter die op de stoeprand zat te wachten op de start.
Weinig arrogants aan.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 18:48

Waar mijn pony staat is het in de zomer ook de helft van de weekends raak. Niet alleen wielerwedstrijden, maar ook brevetten en mountainbike-tochten etc etc.

En hoe vervelend het is, hangt puur van organisatie tot organisatie af. De ene keer krijg je netjes op voorhand een briefje in de bus, de andere keer moet je het maar rieken en merk je het pas als ze de eerste keer langs komen.

De ene keer tref je van die mannetjes op kruispunten die je heel behulpzaam wel willen vertellen langs waar de route precies gaat (zodat je ze zo veel mogelijk kan vermijden) en hoe lang geleden ze voor de laatste keer langsgeweest zijn (bij ons rijden ze rondjes).
De andere keer tref je een L*L die, wanneer je merkt dat ze er aan komen en netjes met je paard in de berm gaat staan wachten (zeer brede berm overigens) tegen je komt staan roepen en tieren dat ik met mn paard van de baan moet blijven en in dikke problemen ga komen (onderwijl mijn paard dat rustig stond te wachten, ernstig opfokkend)

Puur met dat ze voor de deur langskomen vind ik op zich helemaal niet erg. Pony staat opgezadeld klaar, van zodra de eersten langskomen stap ik op en ga zo voor de open poort staan wachten. Van zodra de rode vlag langskomt, ga ik de straat op (die is dan weer "vrij" tot ze de volgende keer komen)
Kwestie van wat geduld.
Mn pony geeft trouwens geen bal om al dat getoeter, luide muziek, gesjees van de wielen, ...

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 32 bezoekers