info en/of foto's van de fjordenhengst sverre en lenngard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wpooh

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-02-02

info en/of foto's van de fjordenhengst sverre en lenngard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-02 22:51

hoi,
ik zou graag meer willen weten over sverre, karakter, gangen, e.d. en ik zou heel graag wat foto's van hem willen hebben. en wie weet hoe het met hem op de keuring is gegaan en met zijn zoon lenngard?
alvast bedankt

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 05:18

die zoon van lenngard werd afgekeurd,omdat hij een te luxe type was. Ik heb er wel een foto van,maar het rolletje moet nog ontwikkeld worden.
Ook van sverre heb ik een foto,maar verdere info kan ik je niet geven over het karakter dan kun je het stamboek ff een mailtje sturen of even bellen.

wpooh

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-02 12:04

zou je willen latenweten als je de fotos hebt?

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 18:36

Ik heb ook foto`s van Sverre en ik heb de cijfers die hij op de hengsten keuring kreeg.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 10:44

Sverre kreeg geen punten maar werd 1e klasse sterhengst. Dit op grond van eerder behaalde predicaten.
Tjerk (zoon Lenngard) kreeg de volgende punten:
Rastype 8
lichaamsbouw en gespierdheid 6 (zien het verschil niet tussen spieren en vet, de jury)
been kwalteit en beenstanden 5 (maar dat kreeg bijna iedere hengst)
correctheid vd gangen: 6 (liep te kwpnerig)
totale indruk ontrwikkeling 7.
Al met al geen slechte punten, hij had alleen iets vetter mogen zijn, was nu wel erg slank.
Totaal dus 32 en geen premie.

Lenngard werd niet voorgesteld.

Meet info over Lenngard kun je vinden op www.hestegaarden.nl en over svere op www.fjordstudbook.com.

Sverre fokt luxe maar stevig met stevige voorhand en stevige hals. Hij stata nu reserve bij de Cruquiushoeve in Heemstede waar hij ook gewoon dekt. Als Sverre maandag een A haalt voor een aangespannen proef wordt hij meteen Elite.

Viv