Iemand foto/afb. tekenbeet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Iemand foto/afb. tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 19:13

Kan iemand me daaraan helpen? Een tijd terug was er wel een topic van iemand die een tekenbeet had, en medicijnen kreeg tegen de ziekte van Lyme? Er stond een foto in dat topic, maar kan het hele topic niet meer vinden. Wie kan me helpen aan een foto of afbeelding van tekenbeten (bij mensen). Het is voor mijn werk. Alvast bedankt!
OK dan!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:25

Even Google'en? Lachen

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:27

Een teek is toh zo`n beestje, emt daarop ene bolletje en dat wordt steeds groter??

als je die hebt, moet je hem met een pinset eruit DRAAIEN...


[edit] Zie net dat je dta niet bedoelt, even naar google ??

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:28

http://nhg.artsennet.nl/upload/104/patbrieven/s4a.htm
foto's kan ik niet goed vinden, maar als je denkt dat je door een teek gebeten bent moet je zsm naar de huisarts, zodat het als je ziek bent in het eerste stadium behandeld kan worden. De medicijnen zijn echt rotzooi namelijk, mag je niet mee in de zon enzo...

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:29

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik hoop dat je er wat aan hebt!

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:30


joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:30

OMG wat een enge plaatjes brrrrr

Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:08

als je gebeten bent door een teek goed opletten dat er op de plaats waar hij zat geen rode plek komt , dan moet je zsm naar je huisarts

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:37

De rode plek / ring hoeft niet om de beet heen te zitten, deze kan volgens mij op je hele lichaam verschijnen als de teek met het virus besmet was...

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:48

Ik heb een half jaar geleden ook zo'n soort plek op mn arm gehad..maar nerges last van gehad zou dat nog kunnen komen dan alleen bij mij was de plek die soort kring paarsig..

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:43

brrr krijg de rillingen over mijn rug als ik die foto's zie

ikkuh15

Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:50

Bah wat een vieze foto's!
Mijn hond had er ook een maar we wouden deze er net uithalen (we moesten even een muilkorf kopen hij was het er niet mee eens) is ie weg!Echt spoorloos verdwenen.
Zelf heb ik er ook ooit 1 gehad.Mijn moeder heeft deze eruit gehaald en goed in de gaten gehouden!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:03

Yessy schreef:
als je denkt dat je door een teek gebeten bent moet je zsm naar de huisarts


Huh? Ik had vroeger wekelijks teken en ik ken iemand die er dagelijks een paar vind (hij's boswachter). Ben ik nog nooit voor naar de dokter geweest, die zou knap rijk van me geworden zijn!

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 02:50

ik ben een aantal jaar geleden ook gebeten door een teek. ik was op kamp, en ik kwam thuis en de volgende dag zag ik een teek op me buik. maar ik was in het zwembad en die mensen daar hebben hem eruit gehaald. en ik kwam thuis had ik het verteld, en is me ma me helemaal gaan kontroleren op teken. mar had er veder gelukkig geen een. maar heb dr veder geen last meer van gehad geen rode plek(ken) ofzo helemaal niks.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:56

Je hoeft bij een tekenbeet niet naar de dokter, maar je moet dan in de gaten houden of er geen rode kring/vlek om heen komt. In dat geval heb je kans dat de teek besmet was met het virus dat de ziekte van Lyme veroorzaakt, en als hier niks tegen gedaan wordt kan dat gevaarlijk zijn. Dan moet je daar dus even voor behandeld worden. Lachen

Tancreda4

Berichten: 24035
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:58

Denk dat je o.a. mij bedoeld!
Afbeelding

Thats me, en op mijn linker arm bovenaan een rode plek als gevolg van een tekenbeet!
Ik heb er twee weken antibiotica voor moeten slikken, de plek is zo goed als verdwenen (al zie je nog wel heel licht een donkerder plekje, maar die lijkt ook langzaam weg te trekken).

Overigens was ik veel verder naar beneden op mijn arm gebeten, maar een tekenvlek kan op alle plaatsen ontstaan, ook ver van waar je bent gebeten. Of er komt juist helemaal geen plek...

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:05

die plaatjes Scheve mond
ik heb ook ooit is een tekenbeet gehad..
teek eraf gehaald emt een tang en verder nergens meer last van gehad

Tancreda4

Berichten: 24035
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:09

Lindy schreef:
Je hoeft bij een tekenbeet niet naar de dokter, maar je moet dan in de gaten houden of er geen rode kring/vlek om heen komt. In dat geval heb je kans dat de teek besmet was met het virus dat de ziekte van Lyme veroorzaakt, en als hier niks tegen gedaan wordt kan dat gevaarlijk zijn. Dan moet je daar dus even voor behandeld worden. Lachen



Idd. In de gaten houden, kmot er een kring (bji mij was het een rode plek, met daarin wat schilverigheid) dan gelijk naar de dokter.
Mijn dokter wist het niet 100% zeker, maar ik kreeg toch een antibiotica kuur. Want het is een rot ziekte die je er van kan krijgen, en waar ook niet echt goede behandeling tegen schijnt te zijn. Ik kreeg gelijk een antiotica kuur, en zou moeten terug komen als de vlek niet wegging, dan zou het wat anders zijngeweest. Het was blijkbaar toch een tekenbeet, want het ging weg tijdens de antibiotica kuur.

Je kan ook een bloedtest doen, maar in zo'n vroeg stadia komt er toch niets uit (geeft ie niet aan dat je bent besmet).
Als een bloedtest het WEL aanwijst, ben je al te laat...

_Mayo_

Berichten: 1219
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Hoofddorp[Noord-Holland]

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:28

ik heb er ook wel is een gehad maar de dokter zegt in de gaten houden en als je vlekken of kringen er omheen krijgt langskomen