100 jaar vliegen, maar...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

100 jaar vliegen, maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 18:18

durf jij??

De luchtvaart bestaat vandaag precies 100 jaar. Er is wel heel erg veel vooruitgang geboekt in die éne eeuw! Het is allemaal een stuk veiliger, hoger, luxer en sneller geworden.
En toch gaat het anno 2004 toch best vaak mis.

Durf jij te vliegen, durf je niet, waar heb je allemaal in (mee)gevlogen en waar zou je weleens in willen vliegen?

Zelf heb ik slechts één keer (wel een retourtje uiteraard) in een passagiers toestel gevlogen. Dit was naar Venezuela.
Ook heb ik een keer in een helikopter meegevlogen en zijn we met een persooneelsfeest van Bleekemolen (waar ik toen werkte) wezen vliegen in Lelystad.
Daar kregen we twee keer een half uur vliegles. En die geldt ook echt. Heb dus al 1 vlieguur op mijn naam staan Haha!

We hadden de Lente, we hadden de Zomer, we hadden de Herfst.
Helaas, de Winter nam je mee..

[EA-CO] Diverse stoere, zomerse setjes te koop!


UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:22

Ik heb heel vaak gevlogen en blijf het zo onwijs leuk vinden altijd! Haha! (behalve t wachten van te voren dan Tong uitsteken )
Ik heb ook een keer in een Boeing 747 gevlogen, dat is zo'n supergrote kist, écht niet normaal OK dan!

Ik zou ook graag (maar das voor toekomst) met zo'n nieuwe Airbus willen vliegen, helaas duurt dat nog eventjes voordat die daadwerkelijk de lucht in gaat.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:37

3 keer gevlogen in 1 jaar Haha!. Retourtje Amsterdam Johannesburg, retourtje Johannesburg Cape Town en retourtje Amsterdam Tampa ( US).

Ik moet zeggen ik ben niet echt een held qua vliegen, niet dat ik zenuwachtig ben, maar ik sta niet te springen "Yeah ik mag weer vliegen".

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:41

Ik heb zelf vliegles gehad, in een Trike, en dat vond ik echt geweldig!! Helaas nooit mijn brevet gehaald, het werd een wat dure hobby...

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:41

Ik heb 2 keer in mijn leven gevlogen . Van Barcelona naar Amsterdam en weer van Amsterdam naar Barcelona . Ik hou niet zo van vliegen maar ik denk dat ik leiver vlieg dan uren in een bus zit .

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:42

ik heb nog maar twee keer gevlogen (uiteraard ook twee keer een retourtje Tong uitsteken) naar portugal!!!!
ik vind het best leuk, maar ik krijg altijd zulke zere oren als ik moet opstijgen of landen!!! aaaaaauww

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:43

ik heb met easyjet naar engeland gevlogen.
Ik vodn het geweldig.
Hahahah ik was wel heel erg bang had nooit gedacht dat dat opstijgen met zo'n vaart zou gaan.
Ik moest lachen ik durfe niet aan het raam te zitten omdat ik hoogtevrees heb, hahaha en toen ik dan eindelijk durfde te kijken over mijn vriend zijn knie heen maakte het vliegtuig een bocht en ik dacht dat ie omkiepte omdat ik voorover boog ahhahaha tja blond he

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!


Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:48

Ik heb best wel vliegangst en heb altijd geroepen dat ik nooit, maar dan ook nooit in zo'n vliegtuig zou stappen...

Maar goed, uiteindelijk besloten om het toch maar eens te proberen.

In 2002 voor t eerst gevlogen, naar Spanje. Heenreis echt een superslechte vlucht, gordels mochten hele reis niet af i.v.m. de hevige turbulentie *LOL* allemaal luchtzakken en de hele tijd het gevoel dat je over een zwaar hobbelige weg heenreed...ik had toch al het ergste verwacht dus ik was er redelijk laconiek onder. Terugweg een prima vlucht dus toen wist ik meteen hoe het OOK kon, haha.

Zomer 2003 naar Tunesie heen en weer gevlogen. Terugweg was ik redelijk bang dus eigenlijk wou ik de komende tijd liever niet weer vliegen.

Maar over 10 dagen stappen we toch in het vliegtuig, naar Egypte.. mijn langste vlucht tot nu toe. Ik zie er wel redelijk tegenop, maar als ik nuchter nadenk en bedenk dat vliegen de meest veilige manier van vervoer is...

Wat ik eng vind is eigenlijk een heleboel, ben als de dood dat het ding neerstort (technisch mankement, bom, terrorist, noem het maar op Haha!). Verder het idee dat je geen enkele controle hebt. Bovendien heb ik hoogtevrees, nou heb je daar op zulke hoogtes niet meer echt last van, maar toch het idee dat ik zo hoog in de lucht hang...
Als ik van tevoren zou weten dat ik veilig zou aankomen, zou ik nergens meer bang voor zijn, haha.

Maar goed, mijn verstand wint het nog steeds wel van al mijn rampscenario's Knipoog

Wat ik trouwens het leukste vind is het opstijgen, dat 'ie zo keihard vaart maakt, en ook het laatste stukje van de landing, bijna op de grond en daarna vol in de rem... Haha! Alleen het stuk daartussen, hoog in de lucht, dat vind ik niet zo fantastisch..

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:55

No problem,
en het maakt mj ook niet uit in wat voor toestel, ik heb in Boeings gevlogen, maar ook in 4 persoons lestoestelletjes en in Roemeense rammelbakken.
Ik heb mijzelf nog nooit onprettig gevoeld in een vliegtuig.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:00

En ik heb mijzelf nog nooit prettig gevoeld in een vliegtuig Haha!
In zo'n kleintje krijg je mij al helemaal niet, die vind ik nog veel enger..
Ach ja iedereen is verschillend daarin.
Al schijnt wel een groot deel van de mensen in meerdere of mindere mate last van vliegangst / spanning te hebben.
Toch is vliegen ideaal, zonder vliegen zou het een stuk moeilijk worden om naar bepaalde landen op vakantie te gaan etc. En het scheelt lekker veel tijd, binnen 2 uurtjes zit je in Barcelona Lachen

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:04

Ik heb nooit gevlogen, ben wel benieuwd hoe dat nou eigenlijk is Lachen

Celeste
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:06

Ik heb nu 2x gevlogen, het vliegen zelf vind ik helemaal niet eng, alleen wel eerst zorgen dat je in het goede vliegtuig zit Bloos

"Uit goude korenaren schiep God de Schaijkenaren, en uit het restant de rest van Nederland"

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:06

Heb nu 3x gevlogen (retourtjes Geneve, Heraklion en Rimini) en blijf het geweldig vinden. Ben absoluut niet bang om te vliegen, leef er altijd al ver van tevoren naar toe Haha!

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

_flo_

Berichten: 1269
Geregistreerd: 02-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:06

Ik heb drie keer gevlogen en vind er ook eigenlijk niets engs aan.
Mag altijd graag bij het raampje zitten, wie niet Lachen

In 1985 zijn we per vliegtuig (YAT) naar Istrië gevlogen.
Op de terugreis, net voordat we het vliegtuig in wilden stappen, bleek er een mankement aan het toetsel te zijn.
Je ziet dan drie van de mannen met zwarte koffers het toestel ingaan en denkt dan... kunnen die Yougoslaven nou net zo goed als wij Nederlanders een toestel repareren ??? Verward

De heenreis duurde 1.40 uur.
Toen op de terugreis het toestel na 1.20 uur al begon te zakken had ik het even Spaans benauwd... are we going down?

Bleek dus aan de draaing van de aarde te liggen en de rugwind Blond

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:17

2x naar de VS, en verder veel binnen Europa in allerlei soorten toestellen. Geen probleem, landen en opstijgen is wel vet, de rest is saai, vooral als er zeurende toeristen in het toestel zitten.

Zelfs 1x uit een perfect goed toestel gesprongen Cool

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:30

Ik heb een hekel aan vliegen, krijg zo'n last van m'n oren dat het echt niet leuk meer is, soort van marteling.
Van de zomer (en 4 jaar terug) ben ik op de plek geweest waar de gebr. wright hun eerste vlucht hadden, supermooi gebied Haha!

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:35

Zeker durf ik te vliegen. Wel eens gehoord hoeveel mensen er jaarlijks in 't verkeer doodgaan? Poe poe, dat jij nog over straat durft...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:02

Ben naar de VS gevlogen Lachen Boeing 747 geloof ik Lachen
Opstijgen en landen was wel grappig, de rest is dooooodelijk saai!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:17

Ik heb ontelbaar keer in een vliegtuig gezeten. (Als kind zijnde in afrika gewoond, dan moet je wel.) Klinkt heel verwend, maar ik vind vliegen even saai als in de trein zitten. Bang ben ik absoluut niet, het blijft de veiligste manier van vervoer en als het er hevig aan toegaat denk ik altijd maar: die piloot heeft ook vrouw en kinderen die hij vast nog wel een keer wil zien...

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:21

Kaat18 schreef:
Ik heb ontelbaar keer in een vliegtuig gezeten. (Als kind zijnde in afrika gewoond, dan moet je wel.) Klinkt heel verwend, maar ik vind vliegen even saai als in de trein zitten.

Voor mij precies hetzelfde: ik heb al zó vaak gevlogen.... Vliegen is in mijn beleving gewoon een manier van reizen die handiger is dan uren treinen of met de bus en er is verder niets speciaals aan.Prettig vind ik het niet, want ik hou er niet van om lang opgepropt te zitten maar echt vervelend ook weer niet.

You can either agree with me or be wrong.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:22

Ik heb al 5 keertjes gevlogen(maar de 1e keer weet ik niets meer van,was ik heel klein) en ik vind het soms niet zo leuk maar soms ook wel Lachen Ligt eraan of ik wat te doen heb en hoelang ik moet zitten..Het opstijgen en landen vind ik ook niet zo fijn maargoed..

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 23:05

Die paar keer dat ik in de lucht ben geweest waren echt leuk. Alleen die tien uur terug vanaf Venezuela waren saai. Kon gewoon niet slapen met mijn lange benen!

We hadden de Lente, we hadden de Zomer, we hadden de Herfst.
Helaas, de Winter nam je mee..

[EA-CO] Diverse stoere, zomerse setjes te koop!

Anne_GTI

Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:42

Eigenlijk vind ik alleen stijgen en landen leuk, al die uren die daar tussen zitten vind ik niks aan. Heb het idee dat ik in een bus ofzo zit, en dat vind ik ook niks. Je zult mij dus ook niet zien vliegen binnen Europa. Dan pak ik de auto wel. Ben dus niet bang maar vind er gewoon niks aan.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:04

britt schreef:
Mag altijd graag bij het raampje zitten, wie niet Lachen





Ik niet... Ik wil juist zo ver mogelijk bij het raampje vandaan zitten... het liefst op een stoel bij de nooduitgang (beenruimte) in het middenpad

Ik ben 2 keer naar de VS en terug gevlogen, 1 keer naar Australie en terug en nog een paar keer in Europa gevlogen maar leuk ga ik het nooit vinden denk ik...

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 01:04

Het opstijgen en landen is leuk. Maar dat zo saai in de lucht hangen, is niks. Ik vind turbelentie altijd wel leuk Haha!
Van vancouver naar Londen hadden we best wel wat turbelentie gehad, en toen van Londen naar amsterdam, zaten we met veel mensen die met klm van Vancouver naar londen waren gevlogen. Wij waren met British Airways gevlogen. Die 2 vliegtuigen waren echt achter elkaar aan gevlogen. Vertelde een vrouw langs mij dat ze zo veel turbelentie hadden gehad, dus ik:"dat is toch juist leuk"
Nou, ze keek me raar aan Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Iris, aliida, Amazonbot, Anoukjuuuhh, Apacheshadow, ardanwan, Ballard_L, brennie85, Dewii, ellen05, Facebook, Floemii, floorsxm, Gaabje, GrapeshotBot, IASCrawler, jasmijn16, juval, kwii, Lau07, Letje01, lobkewikjem, Lucia88, Mette, nnicolex, Paardennamen, petraaken, Pieke_Gwen, Sanniejtjuh, Schuur_, Sky_As, Winna, Yentaah, ynskek en 216 bezoekers