vraag over gevelkte paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

vraag over gevelkte paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 18:41

ik heb een vraag over gevelkte paarden.Een schimmel maakt zich graag vies. nou de meeste dan.Hoe zit het met een gevelkt paard? die hebben ook wit, en bruin of zwart?


Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:55

denk dat je je vraag even beter moet uitleggen, want ik snap er zo wie zo geen biet van. Maar gevlekte paarden hebben ook alle kleur vlekken hoor hoor, bruin/wit, zwart/wit. bruin/zwart/wit. en nog vele ander kleurcombinaties. Maar wat heeft dat met vies te maken, bij het ene paard zie je het gewoon beter als bij de andere, maar ze maken zich allemaal vies.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:01

Nou de vraag is dus, maakt een schimmel zich graag vies of valt de viezigheid gewoon eerder op omdat het een schimmel is. Ik ken genoeg zwarte en bruine paarden die ook viespeuken zijn, maar daarbij valt een mestvlek minder snel op dan bij een schimmel.

Bij een bont paard vallen de mest plekken dus eerder op op een wit gedeelte dan op een zwart gedeelte, maar als je een paard hebt dat heel netjes heb je best kans dat hij niet zo snel vies wordt.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 19:04

o oke ik snap het al


thanks

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:05

Onze bonte rolt echt wel vaker dan de twee bruine en vosje.
De andere rollen alleen na het werken, de bonte altijd als het haar uitkomt.

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:06

willeke16 schreef:
ik heb een vraag over gevelkte paarden.Een schimmel maakt zich graag vies. nou de meeste dan.Hoe zit het met een gevelkt paard? die hebben ook wit, en bruin of zwart?



ik heb altijd het idee dat een schimmel zich wit maakt omdat hij anders in de natuur erg op valt, een wit paard is in de natuur erg zichtbaar door andere roofdieren en ik denk dat dit ook de reden is dat ze zich vies maken! denk maar logisch naar als jij als paard zijnde geen natuurlijke kleur hebt val je erg op en heb je meer kans om opgegeten te worden dan als je een kleur hebt die minder opvalt. ik denk dat met bonte dieren dit wel minder is, maar je hebt er natuurlijk altijd viespeuken bij zitten!'
ik hoop dat je er wat aangehad hebt Haha!

It`s an endless fantasy, which will never be real.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:09

laukjefreak schreef:
ik heb altijd het idee dat een schimmel zich wit maakt


Hoe kan een schimmel zich nou wit maken? Zich wassen met biotex Haha!?

Je bedoelde zeker zich vies maken.

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:10

Siempie schreef:
Hoe kan een schimmel zich nou wit maken? Zich wassen met biotex Haha!?

Je bedoelde zeker zich vies maken.


jaa klopt ik bedoel vies maken!!

oooh ik zak op het moment door de grond hihi

zal wle ana mijn haarkleur liggen he?

It`s an endless fantasy, which will never be real.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:13

Ik heb een schimmeltje...... maar keurig netjes hoor..... bijna nooit een vlekje Lovers En ze rolt heel graag.... maar niet meer dan mijn haflinger!

Ik denk dat het een idee is....... je ziet het op een schimmel gewoon veel eerder.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:14

Siempie schreef:
Hoe kan een schimmel zich nou wit maken? Zich wassen met biotex Haha!?

Je bedoelde zeker zich vies maken.

zit je paard steeds in dat keukenkastje te rommelen Haha!

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:20

en dan maar zeuren dat de ander paarden het op moeten ruimen

It`s an endless fantasy, which will never be real.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:23

zoals laukje al zei Haha! schimmels voelen zich vaak niet fijn in de groep als ze helemaal wit zijn, dus gaan ze rollen om minder op te vallen(ook niet iedere schimmel Haha! )

onze merrie rolt ook graag en s regelmatig vies als ze door de stront heeft gerold en modder heeft ze ook geen problemen mee Haha! en ze is toch bruin

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:52

Inderdaad, een wit paard wil zich graag camoufleren. Maar niet allemaal, ik heb zelf een panterbonte merrie en er zit zelden een vlekje teveel op! Haha! Ligt niks meer te rollen als onze donkerbruine/zwarte hackney's, zelfs minder!

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:36

Neonlight schreef:
Inderdaad, een wit paard wil zich graag camoufleren. Maar niet allemaal, ik heb zelf een panterbonte merrie en er zit zelden een vlekje teveel op! Haha! Ligt niks meer te rollen als onze donkerbruine/zwarte hackney's, zelfs minder!



Haha! Haha! zoals je al zegt panter bont Tong uitsteken hehe niet helemaal wit dus *LOL* gna gna (sorry ben nogal melig ) Bloos maar bont vind ik eigenlijk opzich wel een redelijk natuurlijk iets want de oorsprongkelijke indianen paarden (appaloosa`s volgens mij) waren tog over het algemeen ook bont of ligt dat dan mij ?? (mischien dat ik te veel van die comercieele indiaanen films kijk of zow)

It`s an endless fantasy, which will never be real.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:53

Ze is meer wit als bont hoor! Zitten maar weinig vlekjes op! Haha!

Hoe het precies zit met de oorspronkelijke indianenpaarden weet ik zo niet. Kan het wel opzoeken, maar heb ik geen zin in. Ik ga namelijk binnenkort verhuizen en al dat soort spul zit al ingepakt! Tong uitsteken

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:01

nou, ik heb een bonte (70% wit) en die heeft er standaar een stuk of 6 vlekken extra op danzij haar. ik poets en was mij altijd helemaal suf, want bij haar is het geen klein plekje, maar standaard van die grote groenig/zwartige vlekken. bleg.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 07:17

Neonlight schreef:
Ze is meer wit als bont hoor! Zitten maar weinig vlekjes op! Haha!

Hoe het precies zit met de oorspronkelijke indianenpaarden weet ik zo niet. Kan het wel opzoeken, maar heb ik geen zin in. Ik ga namelijk binnenkort verhuizen en al dat soort spul zit al ingepakt! Tong uitsteken



zo iets kan je tog niet inpakken Haha! daalijkheeft iemand van bokt het nodig Verward Haha!

It`s an endless fantasy, which will never be real.

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 07:18

lowara schreef:
nou, ik heb een bonte (70% wit) en die heeft er standaar een stuk of 6 vlekken extra op danzij haar. ik poets en was mij altijd helemaal suf, want bij haar is het geen klein plekje, maar standaard van die grote groenig/zwartige vlekken. bleg.


komt me bekend voorgna gna ben ik blij dat laukje altijd (tot nu toe dan) nog schoon is als ik kom

It`s an endless fantasy, which will never be real.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:00

laukjefreak schreef:
zo iets kan je tog niet inpakken Haha! daalijkheeft iemand van bokt het nodig Verward Haha!


Oeps... Bloos! sorry!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RenateHidden en 80 bezoekers