April: longeren & eerste keer los ohz

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

April: longeren & eerste keer los ohz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 09:39

Ik plaats meteen maar de foto's, geen heel verhaal deze keer..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
gymnastiek Haha!

Positief commentaar mag, negatief commentaar liever niet Haha!
[negatief commentaar is dan zeker op mijn houding, en ik weet dondersgoed wat ik fout doe. Ik krijg binnekort misschien ook les op deze pony] Het gaat dus om de houding van d epony, niet om mij. De stiek zit eraan omdat ze zich om zou gooien ( tot nu toe nog niets van gemerkt).
Het was een beetje eng weer, hard waaien enzo.. Maar toch ben ik heel blij, het ging echt supergoed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ook nog twee filmpjes, als je belangstelling hebt moet je maar pben. Dan stuur ik ze op naar je.
Tot nu toe heb ik alleen gestapt en gedraaft met haar, en dat wil ik ook voorlopig zo houden.

...Stiekem nog een foto van mijn verzorgpony, die moest wachten omdat ik op april aan het rijden was Haha! Ze staat er dus totaal neit op, wilde blijkbaar niet met haar hoofd op de foto ofzo.. Maar het is mijn verzorgpony, dus die moet er ook op. vind ik..

Afbeelding
Groter formaatje welshcob ? Tong uitsteken

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:47

ik zou NOOIT het hoofd van een paard vastzetten als je erop zit, meisje bij mij op school werd tijdens stagen op paard gezet met elastiek om paard schgrok maar hoofd kon niet omhoog dus begon als een gek achteruit te renne, ze vielen en toen lag dat meisje eronder, zit in een rolstoel en kan voorlopig weinig meer doen.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:00

Met elastiek om het hoofd juist tegen het omhoogkomen heb ik ook al enge dingen mee gemaakt. Scheve mond
Dit is verder niet om jou af te kraken maar ik wilde je alleen even waarschuwen. Knipoog Maar misschien gaat het bij April wel goed, wie weet.
Bertha (jaja de pony Scheve mond Haha! ) die zou er in ieder geval ontzettend van in verzet zijn gegaan.
Verder denk ik dat ze wel wat losser zal gaan lopen hoor, naar mate je er vaker op hebt gezeten. Hij ziet er nu niet zo ontspannen uit. Haha!
Was sunny jaloers? Schijnheilig [**] draait dan ook altijd zn kont naar me toe. Clown

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:22

Ik zou niet eens op een paard durven kruipen dat al 9 jaar is en zich om gooit. Die elastiek is ook wat voor je eigen gedacht natuurlijk, dat je je veiliger voelt.
Stel als je zit te stressen zonder elastiek en dit paard voelt dat..
Een thiedeman zet het hoofd ook 'vast' maar dan rijd ik nog liever met zo'n elastiek

Aprilfool

Berichten: 12
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:43

Ik ben de verzorgster van April. We zijn nu al ca. 1 jaar met haar bezig en kennen haar dus al behoorlijk goed. April is erg eenkennig en daar is het in het verleden vaak fout door gegaan. Ze werd jaren geleden vaak voor de kar gebruikt en heeft zelfs aan aangespannen wedstrijden deelgenomen. Het begon fout te gaan toen "vreemden" zo nodig aan haar moesten zitten. Vanaf dat moment ging ze steigeren en was ze niet meer te gebruiken voor de kar. Begin dit jaar is ze op proef verkocht en de nieuwe eigenaar zou haar dressuurmatig gaan rijden. Na ca. 6 weken zijn ze erop gaan rijden maar ze gooide zich zodra er "iets druk" op werd gelegd achterover. 1 week later stond ze weer terug in haar oude wei en was ze al panisch als ze een zadel zag. Het omgooien is waarschijnlijk veroorzaakt door steigeren van het paard en extra trek aan de teugel door de ruiter waardoor ze haar evenwicht verloor. April probeerde ook bij Brenda weleens omhoog te komen toen we pas begonnen maar dan hield ik haar hoofd tegen. Nu Brenda los rijdt kan ik dat niet, maar de elastiek is een klein geheugensteuntje, en het werkt goed. Als het goed blijft gaan gaat het elastiek er binnenkort af.

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 13:54

Goed hoor, het rijden ziet er netjes uit, en ik ben persoonlijk ook niet zo voor het rijden met bijzettuegels, maar nu ik het verhaaltje hier boven heb gelezen heb ik het idee dat jullie goed bezig zijn met zit paardje Lachen

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 14:23

ach het ziet er lekker ontspannen uit, zelfs met elastiek, dus ga gewoon lekker door Lachen wel toch 1 heeel pietsie klein puntje voor jou? kijk eens of je je schouders iets naar achteren kan drukken, dan is je houding al gelijk wat netter zonder veel moeite.

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 16:22

Ziet er netjes uit hoor, en net als wat Lowara al zegt, het ziet er ontspannen uit Lachen Het is een leuke pony, kom ze snel allemaal bekijken Knipoog

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:39

Het mag er dan niet "ontspannen" uitzien, maar ik vind het al heel knap dat er al weer op gereden kan worden!

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:49

leuk paardje, ziet er lief uit!!!

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 19:16

Dookie schreef:
Ik zou niet eens op een paard durven kruipen dat al 9 jaar is en zich om gooit. Die elastiek is ook wat voor je eigen gedacht natuurlijk, dat je je veiliger voelt.
Stel als je zit te stressen zonder elastiek en dit paard voelt dat..
Een thiedeman zet het hoofd ook 'vast' maar dan rijd ik nog liever met zo'n elastiek

en thiedeman kun je iig nog zon 20 cm los laten als, maar dat kan met bijzetjes niet elastiek zet wel uit maar trekt ook op zijn hoofd geloof ik...

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 19:57

lailapri schreef:
en thiedeman kun je iig nog zon 20 cm los laten als, maar dat kan met bijzetjes niet elastiek zet wel uit maar trekt ook op zijn hoofd geloof ik...


het elastiek trekt alleen als ze zich wil laten omvallen, dat laat ze uit haar hoofd. Bovendien verpest ik het dan ook niet door eraf te vallen.

_Noraly

Berichten: 5477
Geregistreerd: 27-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:18

ik vin eigenlijk wel dat je een beetje aan de grote kant bent Geld, geld! sorry dat ik het zeg.. Boos! maah verder vind ik het er zuper goed uitzien!! Haha!:D

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 19:24

amie_x_mij schreef:
ik vin eigenlijk wel dat je een beetje aan de grote kant bent Geld, geld! sorry dat ik het zeg.. Boos! maah verder vind ik het er zuper goed uitzien!! Haha!:D

1. Te groot is ze zeker niet.
2. Zij durft teminste op de pony te rijden en kan hem aan, wat ik echt geweldig vind OK dan!

Dus ik snap jou probleem helemaal niet Schijnheilig

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 19:38

Och ze is helemaal niet te groot. en niets si engers dan een paard daty zich omgooid, dus kan je maar beter een hulpmiddeltje gebruiken omdat te verkomen, zo kunnen er ook ongelukken gebeuren als je het niet kan verhelpen

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 20:19

amie_x_mij schreef:
ik vin eigenlijk wel dat je een beetje aan de grote kant bent Geld, geld! sorry dat ik het zeg.. Boos! maah verder vind ik het er zuper goed uitzien!! Haha!:D


Ik vind mezelf er ook te groot voor, ik merk ook dat mijn houding iets naar voren valt om meer beencontact te houden. Zonder je benen ben je nergens, je moet haar aan alle kanten constant begrenzen. Maar wanneer ze eenmaal ingereden is, wat nog láng gaat duren, ben ik ervan overtuigt dat er meer mee gedaan zal worden.

_Noraly

Berichten: 5477
Geregistreerd: 27-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 17:29

eigenlijk moet ik ook niet zeuren!! sorry Tong uitsteken ik rij ook een fell.. en die is eigenlijk oowk bes wel klein voor mij Tong uitsteken maah ik kan dur alles meej.. Lachen komt door muh lange benen.. Tong uitsteken Haha!:D:D duzz sorry!!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 17:39

Je houding verpest de indruk in het geheel eigenlijk wel (sorry als het hard aankomt)

maja, ik zou zeggen, haal dat elastiek er ook maar af, ziet er ook niet uit, en ik ben er eerlijk gezegd ook tegen(kon beter dit berichtje niet plaatsen, want het is alles behalve positief Bloos )