Operatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:01

Jaja, binnenkort gaat het gebeuren. Waarvoor houd ik liever voor mezelf. Ik zie er alleen vreselijk tegenop! Ik ben nog nooit eerder onder narcose geweest, dat lijkt me echt vreselijk, en dan zo'n kapje over de neus en zo'n slang in je keel! Bovendien mag ik daarna een hele tijd niets doen, en de operatie brengt veel pijn met zich mee. Ik kan een tijd neit naar school en het wordt dus verschrikkelijk vervelen en ergeren. Scheve mond

Wie o wie is al wel eens geopereerd?! En hoe was de narcose?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:03

Ik ben al tig keer onder narcose gebracht. Alleen altijd met een prik, omdat je van een kapje ziek word namelijk. Sja je merkt er niks van, alleen als je wakker word ben je moe en slap..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:05

Hmm ikkrijg zo'n ding in mn hand voor de narcose maar daarnaast nog en kapje voor zuurstof. Bah. Scheve mond

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:06

Yep, al een paar keer onder het mes geweest. Van die slang merk je niks hoor, die brengen ze pas in als je al weg bent. Na de operatie kun je wel last hebben van een rauwe keel, maar daar heb ik geen last van gehad, ook niet na een operatie van een paar uur. Ik was wel misselijk nadat ik uit de narcose kwam. Pijn van de operatiewond was bij mij goed met een paracetamol te bestrijden..
ik weet niet wat je operatie inhoudt, maar in ieder geval succes!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:08

Sammm schreef:
Hmm ikkrijg zo'n ding in mn hand voor de narcose maar daarnaast nog en kapje voor zuurstof. Bah. Scheve mond

Krijg je niet gewoon een infuus in je hand?? Dat is standaard namelijk.. alleen konden ze bij mij geen aders vinden omdat ik het vreselijk koud had toen..
Als de operatielang duurt kunnen ze daardoor ook nog narcosevloeistof toedienen, maar merk je ook niks van hoor.
Ik heb ook een slang in mijn keel gehad, maar dat valt echt heel erg mee, ze doen het idd als je al weg bent, en naderhand moet even wat water drinken om het te smeren..

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:09

Ik ben vorige oktober geopereed aan mijn voet. Ik zag er ook ontzettend tegen op.
Ik heb aangeven dat ik heel erg angstig was. Daarom kreeg ik op de dag van de operatie kalmeringspilletjes. Nou daar was ik zo ontzettend stoned van dat ik alles grappig vond Knipoog
Ik kreeg mijn narcose niet via een kapje hoor. Bij mij werd het via het infuus ingebracht. Ik voelde toen ze het inspoten mijn arm tintelen. Was geen eng gevoel opzich. Net of je arm slaapt. Daarna trekt het je nek in en dan adem je nog 2 keer en je slaapt. Het is mij echt 100% meegevallen. Ik heb een ontzettende trauma´s door operatie. (Ik zal je niet vertellen waarom, als je het wilt weten mag je me pben;) )
Maar door de laatste operatie ben ik een stukje minder bang.

Als je nog vragen hebt mag je me gerust pben!

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:22

Nou ik denk dat je de vele topics nog wel na kan zoeken die ik op am geplaatst heb voordat ik geopereerd was.
Ik vond het dus ook doodeng vooral het infuus Haha!
Maar ik voelde dus helemaal niets je krijgt dat slaapmiddel je wordt een beetje duizelig en je bent van de wereld heel gek.
Want ik ging weer de strijd aan met mezelf .... ik blijf wakker , ik moet wakker blijven Tong uitsteken nou mooi niet want je valt gewoon in slaap.
Toen ik wakker werd was ik ook helemaal niet misselijk....ik was ook alleen stoned van de morfine....daar schijn ik dus niet tegen te kunnen. Ik zag de auto over het plafond rijden Haha!
Maar echt ff serieus de narcose is mij super meegevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:29

Nou ik hoop er maar het beste van dan. Lachen

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:39

Citaat:
Nou ik hoop er maar het beste van dan.


Idd, dat moet je ook doen Lachen

Ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is. En iedereen is zenuwachtig voor een operatie.

Je kan jezelf wel helemaal gek maken, maar daar schiet je echt niets mee op.
Het zal toch moeten gebeuren en het is de bedoeling dat je er beter van wordt. Het enige wat je kan doen is ff doorbijten en daarna ben er vanaf...

Sterkte, het is niet niks Ach gut

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 20:51

Jeetje, dat is niet niets... Ach gut
Ik ben nog nooit geopereerd, wel wat onderzoeken, maar nooit onder narcose... Lijkt me idd ook eng, maar je bent in goede handen Lachen

Sterkte alvast Ach gut
(moet je na de operatie nog lang in het ziekenhuis blijven? Want dan moet er natuurlijk een kaartje worden gestuurd!)

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 20:58

Ik ben al een aantal keren geopereerd en ik leef nog steeds Knipoog

Maar zonder dollen..... ik zag heel erg tegen het hele gebeuren op...... operatie....... in het ziekenhuis liggen..... het leek me vreselijk.... en wie is er nou niet bang voor pijn? Het is mij echt iedere keer 100% mee gevallen, ook de pijn, terwijl ik ook een paar fikse buikoperaties gehad heb.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:13

Denk maar zo; er gaan dagelijks duizenden mensen onder narcose en die komen er vrijwel allemaal weer zonder problemen uit.
Het is misschien een raar idee, maar je merkt er verder weinig van. Knipoog

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:18

Mijn vader is een paar jaar terug voor het eerst van z'n leven geopereerd. Hij verging van de pijn (arm gebroken, leuk he, paarden Haha! ), tijd om er tegenop te zien had hij niet. 'Als ik maar van de pijn af kom', en dat lukte wel. Een paar maanden later moesten ze de pinnen eruit halen. Mocht hij kiezen, poliklinisch of onder narcose. 'Nou, doe mij die narcose maar, lekker slápen'. De eerste keer vond hij het ook super (of zou dat door de morfine gekomen zijn?), binnen 3 tellen ben je out, je kunt écht niet tot tien tellen, dat lukt niemand. Dan lig jij gewoon fijn te slapen terwijl de doktoren aan je morrelen, merk je niks van. Daarna kom je bij en dan heb je het gevoel of je een hele nacht in de diepste slaap ooit bent geweest.
Niets om tegenop te zien dus, gewoon lekker een tukkie doen in de OK Knipoog

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:05

ik ben een aantal keren onder narcose geweest, en dan vragen ze van die stomme dingen als: wat doe je voor school, wat vind je een leuk land etc etc. maar meestal kan je niet eens antwoorden want het gaat zo snel.

en ik moet heel eerlijk zijn, dat ik de laatste keer niet zo fijn wakker werd, maar dat verschilt natuurlijk per persoon en zelfs per keer.

gewoon positief blijven, en het je laten overkomen, sterkte alvast

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 23:10

ik ben al een keer of 20 geopereerd, echt te vaak.. maar iedere keer blijft de narcose ontzettend spannend. Die buis in je keel doen ze idd pas nadat je weg bent, verder dienen ze je narcose toe via een infuus in je hand.

ik heb een keer gehad dat ik super pijn had tijdens het toedienen van de narcose, maar wat Soeskia zegt klopt, dit verschilt per persoon en zelfs per keer.

ik denk dat je het er gewoon het beste van moet maken en het maar over je heen moet laten komen. sterkte alvast!

__Carmen__

Berichten: 1189
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 00:09

ik ben ook een paar keer onder narcose geweest. het onder narcose brengen valt mee, je voelt een klein prikje en wordt dan snel slaperig
van die buis in je keel zal je niet veel merken, die komt pas als je al slaapt. maar als je weer bijkomt, zul je wel stevige keelpijn hebben
verder voel je je suf en slap als je bijkomt, maar tegen de avond zul je je een stuk beter voelen Knipoog
veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 08:06

Tancreda4 schreef:

(moet je na de operatie nog lang in het ziekenhuis blijven? Want dan moet er natuurlijk een kaartje worden gestuurd!)


Nee, ik kan vrij snel weer naar huis, maar mag (en kán) dan gewoon helemaal niks doen, alleen op bed liggen. Dat is dus echt helemaal níks voor mij.

Lovers

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 10:18

Hai, ik ben ook vaak onder narcose geweest, ik deed er met een kapje altijd tegen "vechten" en met een spuitje niet, maar waarvoor moet je dan geopereerd worden? Je kan me ook altijd pben he
sterkte

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 10:26

ik ben ook geopereerd deze zomer,
en ik zag ook zo op tegen de narcose...
maar je merkt er helemaal niets van, ik kan me er niets meer van herinneren!
ik weet nog dat ik daar lag, en that's it...
ik werd ook wel goed wakker, lekker onder de morfine Knipoog Echt de narcose is niets om je druk om te maken..

het enige is dat ik een paar dagen ziek ben geweest van de narcose...
En ik heb helemaal geen keelpijn gehad... dat evrschilt ook gewoon per persoon!

dus maak je niet duk,
en laat alles lekker over je heen komen!

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 10:33

Sammm schreef:
Nee, ik kan vrij snel weer naar huis, maar mag (en kán) dan gewoon helemaal niks doen, alleen op bed liggen. Dat is dus echt helemaal níks voor mij.

Lovers


Ach gut Maar dan kan er ook een kaartje komen hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 10:51

hai

t valt allemaal vast mee, ik ben ook onder nacose geweest voor een oparatie. En heb er niets aan over gehouden Haha! was alleen een klein beetje misselijk erna.. wees blij dat je lekker mag gaan slapen dan weet je tenmiste niet wat er allemaal gebeurt..

Nou sterkte ermee!!!! Zet m op t komt vast goed!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 10:58

Het valt reuze mee hoor meis. als je eenmaal slaapt dan voel je er niets meer van. als je eruit komt is het allemaal achter de rug. een beetje napijn zul je wel hebben maar daar is pijnstillers voor

suc 6 he !

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 11:15

Ik vond het eerst ook heel erg eng. Als je eenmaal onder narcose bent merk je nix meer van het hele "spektakel". Als je wakker word, dan ben je heel erg lui, slaperig enz, maar dan heb ej het gehad. Toen ik onder narcose moest voor een operatie, werd ik naderhand wakker, en dacht dat ik gewoon in slaap was gevallen, en vroeg ik hoelaat dat ik nou aan de beurt was. Dus bij mij was het zo voorbij Lachen. Bij jou hopelijk ook .

Heel veel sterkte/succes, en beterschap, komt allemaal best goed Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 14:51

Haha, Haffielover. Haha! Ik hoop dat het ook maar zo bij mij gaat. Lachen

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 16:44

oja en met een beetje geluk heb je een hele leuke inslaapmeneer Haha!
die van mij was echt wel leuk om te zien Knipoog dat werkte wel ontspannend Knipoog