geen papieren wel paspoort?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margriet7

Berichten: 780
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: noordholland

geen papieren wel paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 16:25

hai,
ja, misschien een beetje een domme vraag, maar ik hoorde laatst dat een paard gechipped en met paspoort kan hebben, terwijl hij geen papieren heeft. is dat zo? Blond

I used to have money, now I have a horse..:+:


MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:28

Ja, papieren en paspoort hebben niks met elkaar te maken,
paspoort is meer voor vervoer en dierenarts geloof ik.. Lachen

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:47

of als je wedstrijden wilt gaan rijden met een stamboekloos paard...

Valentinotje

Berichten: 373
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:48

Ja, mijn paard heeft ook geen stamboekpapieren, maar wel een papoort van in zijn geval de KNHS

~*Valentino*~ B+10 = L1+10 = L2+12 = M1+11 = M2+15 = Z1 + 16 = Z2 + 0 = eindstand, startkaart opgezegd

Margriet7

Berichten: 780
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 17:01

maar daar moet toch ook zijn hele stamboom instaan? in mijn paards paspoort (wat een zin Tong uitsteken) staan (al) haar (voor)ouders...

I used to have money, now I have a horse..:+:

zomaar
Berichten: 12
Geregistreerd: 24-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:02

Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten
Als je een paspoort hebt en de ouders staan er ook op vermeldt, is dat dan het papier Verward
Stomme vraag waarschijnlijk Bloos maar ik weet het nou eerlijk gezegt echt niet meer.
Laatst bijgewerkt door zomaar op 01-09-04 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:04

Bij een stamboekloos paard staat daar gewoon ONBEKEND... zielig he?
Een boekje met een hoop blanco pagina's dus... in mijn geval uitgegeven door het KWPN

Margriet7

Berichten: 780
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 17:05

GeJe schreef:
Bij een stamboekloos paard staat daar gewoon ONBEKEND... zielig he?
Een boekje met een hoop blanco pagina's dus... in mijn geval uitgegeven door het KWPN


en staat zijn leeftijd e.d. er ook niet in? want dat weet je meestal niet met een papierloos paard...

I used to have money, now I have a horse..:+:

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:07

Paard zonder papieren kan een paspoort hebben, anders zouden alle paarden zonder papieren afgemaakt moeten worden als er geen papieren bij zouden zitten (aangezien men wil gaan verplichten dat elk paard een paspoort en chip moet krijgen)....Lips are sealed

Je suis Charlie.

dagmach
Berichten: 551
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:08

Je paard laten chippen en aanvragen van een paspoort kan ook bij de paarden die geen papier hebben. *LOL*
Je kunt je dier dan alleen niet laten registreren bij een stamboek,logisch toch want je weet niet tot wel stamboek ie hoort als je de vader/moeder niet weet.
Dus voor de dieren zonder gegevens,schetst (dus kleur,stokmaat,bles,sneb,wit voetje,spikeltje oor enz,enz)de dierenarts de paarden en stuurt de gegevens op voor het paspoort.
Wordt je dier ook gechipt dan wordt deze barcode meteen erin opgenomen.
Dit jaar moeten alle dieren geregistreerd zijn,paarden zonder paspoort mogen niet meer vervoerd worden.
Uiteraard kan jouw DA je ook alles vertellen,ook de bijkomende kosten.
Groet Dagmach

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:19

Dat is zo, want mijn pony Santos heeft ook geen papieren maar wel een paspoort (die heeft ze bij ons trouwens pas gekregen). Er is verder ook helemaal niks over haar bekent.
Het zou trouwens ook wel gek zijn dat een paard papieren nodig had voor een paspoort want een paard mag zonder paspoort helemaal niet over de openbare weg Knipoog .

Margriet7

Berichten: 780
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 17:30

dagmach schreef:
Uiteraard kan jouw DA je ook alles vertellen,ook de bijkomende kosten.
Groet Dagmach


mijn paard heeft papieren hoor Knipoog , vroeg het me alleen af...

I used to have money, now I have a horse..:+:

Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 18:09

Jip heeft ook geen papieren, maar sinds kort wel een paspoort. Ik heb hem laten chippen door de dierenarts en bij de KNHS een paspoort aangevraagd.
Er staat wel een leeftijd in, althans, er staan bij geboortedatum 1 januari 1988, omdat we weten dat hij nu 16 jaar oud is (toen hij kwam was hij net 4, door ons zelf en de manege-eigenaar en de dierenarts destijds aan de hand van zijn gebit geschat). Vandaar dus 1988 en papierloze paarden zijn gewoon allemaal jarig op 1 januari.

Chestnut schreef:
Het zou trouwens ook wel gek zijn dat een paard papieren nodig had voor een paspoort want een paard mag zonder paspoort helemaal niet over de openbare weg

Dit klopt niet helemaal, een paard zonder paspoort mag wel over de openbare weg lopen, hij mag alleen niet over de openbare weg vervoerd worden in een trailer of veewagen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 18:22

Vraag maar een keer naar Nicky d'r paspoort aan Trufje Lachen.

Nicky heeft ook een paspoort met ouderd onbekend er in Lachen. Dennis trouwens ook. Die van Nicky is van de KNHS. Dennis z'n paspoort komt wel van het NSPS(shet stamboek).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:06

Bij mijn 3 paarden heb ik 3 verschillende paspoorten Tong uitsteken

Mijn 'stamboekloze' ruin heeft een paspoort van het KNHS, daarin staan gegevens opgenomen als: een schets, stokmaat en geboortedatum (01-01-1990). Ik kocht hem als 3-jarige. Heb hem zelf ingereden. 3 jaar kon met zekerheid gezegd worden omdat hij 3 jaar op hetzelfde land had gestaan en aan de hand van zijn gebit kon dit bevestigd worden.

Mijn merrie met papieren heeft een paspoort van het KWPN, hierin staan alle gegevens opgenomen die iedereen gewend is: afstamming, predikaten, etc.

Mijn shetland merrie met papieren heeft een paspoort van het NSPS, ook hierin staan alle gegevens opgenomen: afstamming etc.

Grappig hè? Kan me dus bijna niet vergissen in de paspoorten omdat ze alle drie een verschillende voorkant hebben! OK dan!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Valentinotje

Berichten: 373
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:39

Jah idd, mijn paard heeft geen stamboekpapieren maar in zijn paspport is hij jarig op 1 januari 1996 (dit klopt echter niet want de dierenarts heeft hem op een hooguit 6 jarige geschat afgelopen maand!) En waar normaal de ouders ingevuld worden staat bij mijn paard iets van 6.40 (dit betekent onbekend!) Verder zijn zijn aftekeningen en kenmerken enzow opgeschreven en natuurlijk zijn chipnummer!

~*Valentino*~ B+10 = L1+10 = L2+12 = M1+11 = M2+15 = Z1 + 16 = Z2 + 0 = eindstand, startkaart opgezegd

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 01:03

Identificatie voor paarden met afstamming:
- papieren van desbetreffende stamboek ... worden meestal als center stuk (midden stuk) in het equine passport geplaatst.
- passport ... het gehele boekje waaring eigendoms veranderingen, vaccinaties, enz enz geplaatst worden
- Microchip ... niet verplicht ... nummer wordt in passport geregistreerd EN op stamboekpapieren genoteerd.
- DNA typing ... ook niet verplicht (buiten de AQHA) ... kan ook in passport geregistreerd worden, kan ook bij stamboek geregistreerd worden.

Identificatie voor paarden zonder afstamming:
- passport ... het gehele boekje waaring eigendoms veranderingen, vaccinaties, enz enz geplaatst worden
- Microchip ... niet verplicht ... nummer wordt in passport geregistreerd.
- DNA typing ... ook niet verplicht ... kan ook in passport geregistreerd worden.

Margriet7

Berichten: 780
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 16:06

ok, bedankt allemaal Knipoog

I used to have money, now I have a horse..:+:


denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 16:19

een paspoort is toch ook voor de entingen enzo? dat krijgt ieder paard/pony bij zijn eerste enting, van de dierenarts. en daar kan je ook vanalles in opschrijven zoals ouders, kleur, leeftijd etc..

Margriet7

Berichten: 780
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 18:55

denice schreef:
een paspoort is toch ook voor de entingen enzo? dat krijgt ieder paard/pony bij zijn eerste enting, van de dierenarts. en daar kan je ook vanalles in opschrijven zoals ouders, kleur, leeftijd etc..


nou in mijn paspoort staan geen entingen geloof ik hoor, dat staat gewoon in een boekje wat je van de dierenarts krijgt...

I used to have money, now I have a horse..:+:

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:15

ik heb het andersom: paard met stamboekpapieren, paspoort en zonder chip (met brandnummer) Clown
nu beweert de DA dat ze niet meer mag enten, dat er eerst een chip in moet.... over mijn lijk dus.... dan maar een andere DA!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 129 bezoekers