is autorijden nou echt zo moeilijk/makkelijk?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

is autorijden nou echt zo moeilijk/makkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 14:34

moeilijk/makkelijk???
mijn 1e les leek het allemaal makkelijk te gaan,
gisteren 2e les gehad, auto 2/3 keer af laten slaan, koppeling veel te snel op laten komen (meerdere keren)

moest wel veel meer erbij doen, maar kun je toch wel verwachten?
vrijdag heb ik mijn 3e + 4e les (blokuur) wat kan ik daar dan wel niet van verwachten

[edit:BartVB]Titel[/edit]

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.


IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 14:36

Komt wel goed hoor...als je de auto maar kunt beheersen.

Het echte rijden leer je toch echt pas als je dat roze papiertje al hebt.


Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 14:38

Ik heb al verschillende lessen gehad...
nu een tijdje niet meer maar ik ga weer beginnen Haha!

Bij mij ging de eerste paar keer echt alles mis Schijnheilig
Heb verschillende stoepjes meegereden
zelfs een keer tegen een andere auto aan gereden omdat ik niet op tijd afremde Haha!

Maar het is bij mij goedgekomen...en de instructeur zei de laatste dat ik het haal als ik op zou gaan...
maar ja eerst een keer op vor theorie Haha!

Veel succes nog verder met de rijlessen...

ik ga meteen maar eens bellen om te kijken wanneer ik op kan voor de theorie Haha!

Heb je in je hoofd nog ruimte voor waanzinnige plannen?

............................................................................................................................................................KOM; dans, schreeuw en zing met mij!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 14:40

Inderdaad... en nadat je de auto redelijk onder controle hebt, komt het moeilijkere gedeelte...: In de gaten hebben wat er om je heen gebeurt en hier op de juiste manier op anticiperen... Lachen

Het technische gedeelte van autorijden is niet moeilijk, dat moet je gewoon even onder de knie krijgen, maar het verkeer om je heen is en blijft elke dag anders...!

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 14:48

idd, had er ook een paar klojo's tussen zitten, die dan willen oversteken (auto) en dan al een stuk op jouw weghelft staan...
tsja, toen was er nog maar weinig ruimte over Bloos

heb wel dat ik vrij vaak richting de 70 zit Bloos!
ik hoef de boete toch neit te betalen Tong uitsteken

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 15:16

ik ga ook al vaak te hard Lachen je hebt ook zoveel andere dingen om op te letten... ik vond de lessen (heb er nu 6 gehad) niet moeilijker worden eigenlijk.. ik vind het echt super leuk ik zag wel een beetje op tegen de 1e keer snelweg maar eigenlijk is dat juist het makkelijkste. maar ik vind het lastigste vaak dat die andere mensen op de weg ook niet goed opletten dan moet je ook dáár rekening mee houden verdorie Tong uitsteken

Go jij! Go jij!

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 15:22

Pas las je je rijbewijs hebt, ga je het echt goed leren... Lessen en je examen zijn gewoon de basis, vanaf daar begint je leerproces. Het is even wennen, zonder instructuer in de auto, en ik vond het begin ook erg eng, maar oefening baart kunst Haha!.

Doe leuk of ik zap!
***Tinka je t'aime, ik zal je missen meissie Lovers ***
Ubi amor, ibi fides. (Waar liefde is, daar is vertrouwen) I love Jesus Haha!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 15:37

het is doodeng zonder instructeur af en toe in het begin, haha.
Ik vind autorijden niet moeilijk. In het begin wel, ik had slechte beheersing over het voertuig. Maar dat is nu wel weg.
Heb nu 5 maanden ongeveer mijn rijbewijs.
Ik rijd overal heen. In de stad, polder noem maar op.

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 15:39

Ik heb nu 8 lessen gehad, en in totaal nog maar 1 keer af laten slaan. Valt dus wel mee Haha! !
Verder zijn er niet echt moeilijke dingen, maar hier kom ik nog wel op terug als ik de 1e keer zak op het examen Tong uitsteken

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 16:01

Vanaf mijn achttiende heb ik mijn rijbewijs. Stelt niks voor.
Maar als je je rijbewijs hebt ga je pas echt leren rijden!

We hadden de Lente, we hadden de Zomer, we hadden de Herfst.
Helaas, de Winter nam je mee..

[EA-CO] Diverse stoere, zomerse setjes te koop!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 16:21

De lessen gingen goed, bijzondere verrichtingen ook. Maar met mijn examen vreselijk zenuwachtig, en ik dacht dat een opaatje wat door rood overstak, wel zo stoppen op de vluchtheuvel, maar dat deed hij niet. Gezakt dus, en vandaag na 2 maanden weer eens les ehad, en het ging goed. Had van iemand anders les, en die snapte eigenlijk niet waarom ik gezakt was. Maarja, over een maand mag ik het weer een keer proberen voor dat papiertje.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 16:23

Hoe is het met dat opaatje afgelopen dan Ethelate? Bloos! Haha!

Ik vond autorijden het einde, en ik vind het nog steeds leuk. De eerste keer dat ik zonder instructeur reed had ik echt zoiets van 'Heeeelp, hij doet het ook als er niemand naast me zit!!!' Haha!

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 16:24

Ik heb ook net mn 3e les gehad Haha!
De eerste keer was echt piece of cookie Haha! Maarja dan ga e ook voornamelijk lange stukken rechtdoor en hoef je nog niet op te letten e.d Mijn 2e les opeens in een vreemde auto, omdat de andere in de prak was gereden....Wel even wennen dus! Vooral het verschil tussen de 1 en de 3 is erg klein Schijnheilig
...2e les auto af laten slaan
...3 les stoepje geraakt
Het opschakelen is nog het simpelste, met terugschakelen heb ik meer moeite! En het sturen had ik me eerlijk gezegd ook anders voorgesteld Haha!

_Annelies_

Berichten: 693
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 16:25

Valt allemaal best wel mee.
Heb nu 3 dagen me rijbewijs en rijd nu al overal hen.

9 juni 2012 verwachte wij ons eerste wondertje

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 16:30

Is toch normaal... Je kan toch niet verwachten dat je in een keer ineens met de auto wegrijdt zonder problemen terwijl je nog nooit met een auto hebt gereden...
Daarom dienen die lessen, en eens je je rijbewijs hebt doe je pas echt ervaring op...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 16:54

Ze moeten gewoon iedereen verplichten met ze 14 jaar op een traktor te leren rijden en de bak leren slepen Lachen Scheelt al berg met schakelen etc. Tong uitsteken

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:32

Ik kon op de LAS ook mijn trekkerrijbewijs halen, maar ik had nogal problemen met het schakelen want ipv van vooruit reed ik achteruit en ipv van mijn rem trapte ik op het gas en toen reed ik de deur eruit......... Ik ben toen maar gestopt met de trekker Haha! Toen ik eindelijk begon met lessen( 6 jaar geleden) mocht ik ook voor de eerste keer de snelweg op en ja hoor lekker vaart maken om in te kunnen voegen maar ik schakelde weer verkeerd.............naar zijn achteruit Bloos! was mijn instructeur niet blij mee ( het lukte niet hoor, maar een herrie Haha! ) het is uiteindelijk goed gekomen en ik rij nu overal in ( behalve de trekker!!!)

Zidane Prix st Georges + 6 Inter1 +1
Snowpuppe's W-double-you Z2+14 verkocht naar Amerika
Da Vinci ZZ-LICHT +36 ZZ-zwaar+12 Prix st Georges+5 Inter 1 +5 inter2 +1 Grand-Prix startgerechtigd!

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 12:23

haha, ik kijk wel uit naar mijn volgende les, aangezien dat mijn eerste blokuur met auto, heb er wel behoorlijk zin in!

op zich is het niet supermoeilijk ofzo, alleen behoorlijk wennen!

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:29

Ik heb nu 4 lessen gehad en ik vind het echt leuk! Het gaat ook best goed, alleen laat ik vaak m'n koppeling veel te snel opkomen, dat nog even flink oefenen dus!

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:35

eerste les ging bij mij erg lekker. (not) ik ben een rechtsrijden dus ik nam allemaal stoepjes mee.

Mijn tweede les heb ik dinsdag gehad en het ging opzich best aardig. Ik moest oefenen met wegrijden toen is hij ook wel 3 keer uitgeslagen. Daarna ging het eigelijk steeds beter.

Als je het allemaal al kan hoef je ook niet te lessen toch?

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 12:39

samantha5 schreef:
eerste les ging bij mij erg lekker. (not) ik ben een rechtsrijden dus ik nam allemaal stoepjes mee.

Mijn tweede les heb ik dinsdag gehad en het ging opzich best aardig. Ik moest oefenen met wegrijden toen is hij ook wel 3 keer uitgeslagen. Daarna ging het eigelijk steeds beter.

Als je het allemaal al kan hoef je ook niet te lessen toch?



das idd waar, mr t lijkt eerst zo makkelijk, dan weer moeilijk en nu weer "makkelijk"...

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:42

e_l_m_o schreef:
das idd waar, mr t lijkt eerst zo makkelijk, dan weer moeilijk en nu weer "makkelijk"...


Ik mag dinsdag weer, heb er wel weer zin in. Mag ik weer rijden in de gele beatle Haha!

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:50

Ik vind het hartstikke gaaf... *LOL*
Als je de auto eenmaal onder controle hebt, gaat het allemaal vanzelf, en wordt het steeds makkelijker...
Succes! OK dan!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:57

Het autorijden zelf leer je wel, dat is niet zo moeilijk. Het deelnemen in het verkeer, dàt is het moeilijke er aan.

:D

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 12:58

dank je...
dat het steeds makkelijker wordt, zit natuurlijk wel kern van waarheid in, maar waarom is het dan in de praktijk anders???

(ga ik het ooit onder de knie krijgen??)

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie