Hoe maak je je paard vrachtwagenmak

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88661
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Hoe maak je je paard vrachtwagenmak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 12:46

Omdat het vandaag erg warm zou worden was ik al vroeg uit de veren en om negen uur al op de hei. Op de terugweg hoorde ik regelmatig een vrachtwagen toeteren, maar besteedde er weinig aandacht aan. Die dingen doen dat wel vaker tenslotte Haha!

Pas toen ik de hei af was richting huis drong het toeteren sterker tot me door en viel ook het kwartje waarom.

En ja hoor toen ik bij de illegale oversteekplaats aankwam (een smal paadje tussen de bomen waar het overzicht niet super is, maar voor makke paarden best te doen) bleek er een 'optocht' te zijn.

Een lange rij vrachtwagens die verder strekte dan ik kon kijken trok in een rustig tempo a la 30 km per uur voorbij, de een nog harder toeterend dan de ander.

Nu is Sugar 99% verkeersmak en ze bleef ook rustig staan, al was ze wel wat ongeduldig. Het was tenslotte al bixtijd Haha!

Iedereen toeterde er vrolijk op los en de mensen binnenin zwaaiden zeer vriendelijk (en ik zwaaide terug), maar het duurde toch wel wat lang en er kwam geen eind aan.

Eindelijk was er tussen de 150 en 160 vrachtwagens (jawel er zaten nummers achter de voorruit) een chauffeur zo vriendelijk om even af te remmen en mij de ruimte te geven over te steken , waar ik dankbaar gebruik van maakte OK dan!.

Hierna kwam de rij weer op gang en ik denk dat er minstens 200 vrachtauto's in totaal zijn geweest.

Overigens is dit een initiatief waar ik volledig achter sta. Het wordt jaarlijks georganiseerd en geestelijk gehandicapte mensen uit een naburige instelling mogen dus voorin de vrachtwagen meerijden en maken een rit hier in de buurt. De mensen hebben echt de dag van hun leven.
Een grote pluim voor die bedrijven die hun vrachtwagen ter beschikking stellen en de chauffeurs die er hun tijd voor vrijmaken. OK dan!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 12:48

Mooi verhaal, ja als ze langzaam langsrijden, dan is dat geen probleem....

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 12:53

Wat fijn dat je paard zo rustig bleef... OK dan!
Je moet er niet aan denken dat ze het doodeng vond en er tussen uit knijpt of zo...

Zo heb ik mijn vorige pony ooit eens haar angst voor motoren afgeleerd... Er was toen een Harly Davidson rit, dat wist ik toevallig... Ben dus heel eigenwijs met dr langs die route gaan rijden...
In het begin vond ze het niet leuk, maar daarna heeft ze nooit meer naar een motor omgekeken... Schijnheilig

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 12:57

dat doen ze bij ons met motoren, ook voor gehandicapten, ik hoop dat ze het goed aankondigen, want daar wil ik met Morrie niet in verzeild raken

Ik heb overigens op soortgelijke wijze 1 van mijn vorige paarden paraplu-mak gemaakt, ik stond ook te wachten om over te steken bij oud Valkeveen, maar er moesten eerst tig mensen in de stromende regen met paraplu vanuit hun auto naar de horecagelegenheid worden gebracht..... hij was panisch voorp paraplu's maar na dat half uur niet meer Haha!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 13:34

Ja das echt een mooi initiatief! Zo had ik een paar maanden terug een wedstrijd en je raad het al, toen ik aan het inrijden was kwam die hele stoet daar langs! Gelukkig waren ze tijdens mijn proef verder weg. Erwaren echter wel mensen die niet zo blijmet die wagens waren!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132041
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 16:52

Stoer van Sugar dat ze ondanks voertijd toch zo keurig bleef wachten *LOL*
Hier in de buurt wordt ook jaarlijks zo'n dag georganiseerd dus ik ken de bijbehorende herrie.
Overigens een super initiatief, die mensen hebben de dag van hun leven OK dan!
Maar je zou er maar tussen belanden met een niet zo verkeersmak paard.
Valt niet mee om 150 keer zo'n stuiterbeweging uit te zitten Haha!