achterbenen naar buiten zwaaien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

achterbenen naar buiten zwaaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-02 21:21

als ik met guido aan het draven ben zwaait hij zn achterbenen naar buiten ipv dat hij ze hoger optild, zeker in een wat snellere draf.
het was een vriendin van me een keer opgevallen en vanmiddag zeiden mn ouders het zelfs; "wat loopt hij raar met zn achterbenen? hij zwaait ze helemaal naar buiten?"

weet iemand waarom hij dit kan doen?

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**



carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 21:39

Dat is gewoon zijn manier van lopen... Daar kun je niets aan veranderen helaas.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

horsey

Berichten: 240
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: Weert

Re: achterbenen naar buiten zwaaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 22:46

Zwaait ie ze naar buiten? Hoe zijn linkerachterbeen verder naar links en zijn rechterachterbeen verder naar rechts, of beide benen 1 kant uit.
En zo loopt ie niks aan te doen is bullshit, Nooit geleerd een paard sterker maken van achteren en sluiten?
Maar als je me dat doorgeeft kan ik je wel helpen

www.massagehippique.nl Nu ook volledige opleiding in 1 week!!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 23:05

Als hij de benen vervolgens voldoende naar voren zet onder de massa, is er nog niet zoveel aan de hand. iones is wel eens geneigd om te strijken, maar als ik hem goed sluit, gaat hij gecoordineerder lopen en tactmatiger stappen. Je kunt rijtechnisch de gangen van een paard dus toch wel verbeteren, zoals hierboven gezegd.

De hond is de betere mens

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Re: achterbenen naar buiten zwaaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-02 23:14

horsey schreef:
Zwaait ie ze naar buiten? Hoe zijn linkerachterbeen verder naar links en zijn rechterachterbeen verder naar rechts, of beide benen 1 kant uit.
En zo loopt ie niks aan te doen is bullshit, Nooit geleerd een paard sterker maken van achteren en sluiten?
Maar als je me dat doorgeeft kan ik je wel helpen


nee hij zwaait ze niet allebei naar naar dezelfde kant maar zn rechter been meer naar rechts en zn linker been meer naar links.
hij zet ze er daarna er wel goed onder. maar als je me wilt helpen, graag!
alle tips zijn welkom

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 23:49

is je paard een draver?
de mijne doet dit ook namelijk.hij doet het alleen in een snelle draf.

horsey

Berichten: 240
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: Weert

Re: achterbenen naar buiten zwaaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 17:55

Dat ie natuurlijk niet 1 2 3 op te lossen. Het kan ook aan het type paard liggen, het ras. Maar het is op te lossen. Hoe heette die schimmelhengst van de IJzeren Man ook al weer, oh ja D-Day heb je die ooit zien lopen als 3 jarige, was net een kruiwagen, voor 1 wiel en achter 2, iedereen dacht toen ook waarom heb ze dat beest goedgekeurd. Een jaar later was ie heeeel anders. Ik kan je zeggen wat je moet doen om er wat aan te doen, maar normaal heb je toch les nodig. Het voornaamste is dus sluiten. Dwz van de voorhand afhalen, sneller maken, dat ie zich meer gaat dragen en veel tempowisselingen. Want vaak komt het voor dat een paard van voor niet snel genoeg is en te ruim van achter maar nog niet sterk genoeg om zijn gewicht van achteren te dragen en dan gaat ie scheef lopen of net als die van jou zijn benen naar buiten gooien om zijn voorbenen niet te raken met zijn achterbenen. Dus eerst lekker lang ontspannen losrijden en door veel overgangen te rijden en goed aan het been te krijgen, sneller laten vertrekken en weer opvangen en tempowisselingen. Waak er voor dat ie niet gaat hangen, maar met deze oefeningen , echt heel veel overgangen, schakelen, moet dat lukken. Als ie zich steeds meer gaat dragen. Kun je ook zijwaart gaan proberen, dan bedoel ik niet zoals in een dressuurnummer maar echt uitstrekken en dan zijwaarts gaan, om ook sneller aan het been te krijgen maar ook om te leren zijn benen beter neer te zetten. Sorry kan niet alles schriftelijk kwijt. Maar heel veel afwisselen en aktief bezig zijn. Ik hoop dat je vooruit kunt.

www.massagehippique.nl Nu ook volledige opleiding in 1 week!!!!

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 18:09

dit probleem had ik ook met mijn paard en het is zeer zeker wel op te lossen hoor! en begrijp dat geenen paard van nature recht kan lopen, dat moet je hem leren en is niet altijd even gemakkelijk als je paard niet helemnaal meewerkt maar toch blijven proberen:

loopt hij met zijn achterbenen naar binnen?? op een kleinere volte gaan eerst en dan beide handen over de nek van je pony naar binnen brengen, duwen met je binnenbeen naar je buitenteugel , en hem lekker scheef naar de andere kant laten lopen, maar wel de schouder erin houden!

loopt hij met zijn achterbenen naar buiten?? dan doe je het net andersom.
en later kan je het op een grote volte doen, en op de lange zijdes moet je eerst eens oefenen een paar meter van de hoefslag af(binnenhoefslag) zodat ej paard zelf leert lopen, zonder steun van de omheining!! en nog wel de zelfde hulpen aanhouden,dit kan je niet in 1 keer verhelpen dit probleem, maar blijven oefenen, je zal zien dat hij daarna zker rechter wordt!!! Knipoog

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-02 22:54

flaim schreef:
is je paard een draver?
de mijne doet dit ook namelijk.hij doet het alleen in een snelle draf.


guido is waarschijnlijk een draver ja... en zoals ik hierboven geschreven heb doet hij het in een snelle draf het meest.

koetje en horsey;
heel erg bedankt voor jullie tips; ik ga er morgen meteen mee beginnen.

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dees, Googlebot en 49 bezoekers