Juventus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Juventus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 22:59

Heb al de zoekfunctie gebruikt maar niet echt bevredigende antwoorden gevonden.

Graag had ik geweten wat voor hengst Juventus zelf was en wat voor nakomelingen hij geeft. Meer bepaald karakter, werkwilligheid en wat voor bloed hij het best combineert. Verder alle info die over de hengst nog te vinden is van zijn tijd in Nederland.


Maris_Winner

Berichten: 426
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 11:06

Ik heb pas nog gezocht voor een kennis van mij!!
Die heeft een Juventus x Sultan

Ik zal ff voor je zoeken Lachen

Bokkende Schimmelrijder # 1 Party!!
Shandy...ik zal je nooit vergeten lieve meid!! 02-05-1976 - 28-01-2005
Winner: L1 + 7


Maris_Winner

Berichten: 426
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 11:12


Bokkende Schimmelrijder # 1 Party!!
Shandy...ik zal je nooit vergeten lieve meid!! 02-05-1976 - 28-01-2005
Winner: L1 + 7

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 12:04

dank je maar had dat ook al gevonden op de Iron Spring Farm.

Mathijs82

Berichten: 106
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 16:37

Juventus 91.6965 Stb

Geboren: 01-06-1991
Kleur: Bruin
Stokmaat: 168cm
Pijp: 21.5cm

Verrichting:1994

Stap: 9
Draf: 9
Galop: 9
Rijproef: 9
Springen ohz: 5
Springen vrij:5
Karakter: 10
Stalgedrag: 9
Trainingsrapport: 9

Fokker: F. hoefs, Erp

Afstamming:

Dublin X Principaal X Juweel X Doruto

Rijtypische goed ontwikkelde hengst met een sterk gesloten bovenbouw. Het hoofd is mooi sprekend, het fundament is goed ontwikkeld en het achterbeen is sterk gebogen.

Moederrapport:
Aphrodite 82.3678 Stb K PA
Beste, langgelijnde en rijtypisch gebouwde merrie. De hals is goed gevormd en heeft een lange nek. De schoft is voldoende hoog, maar iets kort. De schouderpartij is lang en schuin. De merrie heeft een sterke rug, romp en lendenen. De croupe is goed rijtypisch gebouwd. Het beenwerk is goed gesteld en goed ontwikkeld. De bewegingen zijn ruim, soepel en krachtig. Zij is Z-dressuur startgerechtigd. Ze was kampioene van de sportpaardenkeuring op de jubileumshow van de afdeling Groningen (1988). Aphrodite is moeder van de hengst Ex Libris (v. Elan xx), verrichtingskampioen te Medingen (1991), goedgekeurd in Oldenburg. Stokmaat 169cm.

Verrichting:
Eerlijk, betrouwbaar, zeer evenwichtig en plezierig. Veel bereidheid om te werken, laat zich zeer goed rijden. Stap ruim en actief met voldoende souplesse. Draf met ruimte, veel tact en veel zelfhouding. Galop ruim, goed gedragen en voldoende krachtig. In het dressuurwerk laat hij zich zeer goed rijden met veel tact en balans. Als dressuurpaard zeer veel aanleg en geeft zijn ruiter een zeer goed gevoel.
Bij het springen zou hij meer afdruk en bascule moeten tonen. Hij heeft voldoende voorbeentechniek en voldoende vermogen maar maakt achter de sprong niet af. Als springpaard matig tot voldoende aanleg, geeft zijn ruiter een matig gevoel. Op stal en in de omgang gedraagt hij zich normaal. Geen veterinaire bijzonderheden.

Afstammelingen:
De getoonde veulens bleken goed te zijn ontwikkeld. Ze zijn rijtypisch gebouwd met voldoende tot veel ras; in de geprikte groep veulens liepen vrij veel overbouwde veulens; bij de uitgezochte veulens was dit minder het geval. Het hoofd is goed gevormd en sprekend. De hals is goed van vorm, maar kon meer lengte hebben. De schoft is goed ontwikkeld en loopt goed door. De schouder heeft een goede lengte en ligging. De rug is goed van vorm en bespiering, evenals de lendenen. De croupe is lang, hellend en sterk gespierd. De voorstand is dikwijls steil. Het achterbeen is wisselend, soms wat lang. De stap is voldoende, met een goed gebruik van het achterbeen, evenwel met wat weinig schoudervrijheid; gedurende het doorstappen werd deze gang echter ruimer. De draf is wisselend; vrij algemeen is het vlakke voorbeengebruik. Het achterbeen vertoont bij enkele veulens een goede afdruk, bij anderen zou het achterbeen juist meer onder mogen treden. De veulens hebben ook de neiging de hals er wat teveel op te zetten, waardoor ze zich niet loslaten in de rug. Vooral bij de geprikte veulens is dat waargenomen. Bij de uitgezochte veulens vielen in draf de cadans en regelmaat op. De geprikte veulens gingen vergezeld van heel gewone moeders; bij de uitgezochte veulens liepen betere moeders.
De veterinair constateerde in de groep geprikte veulens enkele kleine voetjes.

Kort samengevat: Goed ontwikkelde rijtypische veulens met ras. De draf heeft cadans en regelmaat, het voorbeen blijft wat vlak en in de bovenlijn zouden de veulens zich wat meer los moeten laten.

Bij hermeting 171cm

1997 (mei) Export USA (Iron Spring Farm) beschikbaar via diepvriessperma
1999 (jan) Nav beoordeling 3-jr nakomelingen gehandhaafd.

Voor kopie van bovenstaand rapport incl. foto neem even contact op via PB !

Veel succes!!

Dressage; a movement of excellence

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 17:42

Dank je wel Matthijs. OK dan! . Het is niet voor mezelf maar voor een klant van mijn instructeur en hij vroeg aan mij of ik hier op bokt wat info wou verzamelen over die hengst.

Zij gaan een merrie van 1996 gaan bekijken en het is een Juventus x Uniform x Variant. De moederlijn kent mijn instructeur aangezien ik er zelf uit die lijn heb. Haha! Alleen Juventus kende hij niet en ik ook niet echt. Vandaar onze vraag hier. Op papier lijkt de merrie interessant.

Op een oud topic stond de melding dat de nakomelingen niet echt makkelijk zijn maar is dat zo of is dat een broodje aap verhaal?

japsen99

Berichten: 25
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 17:49

For what it's worth... Ik ken 1 Juventus nakomeling, loopt momenteel Z2 dressuur, 9 jaar oud, leuk ding. Had wat groter gekund, maar heeft een super draf in huis, soepel paardje. Geen bijzondere gebruiksaanwijzing voor zover ik weet Lachen

Suzanne F.

Berichten: 49165
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:48

Rijdt Boudewijn Heuseveldt Juventus niet in de lichte tour?? Of is dat een andere Juventus?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:51

Juventus is al een poos terug naar de USA geexporteerd.

Jonkvrouwruta's eerste nakomeling was ook een Juventus, helaas is het dier aan koliek overleden nog voor ik Jonkvrouw kocht.

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 19:07

Suzanne F. schreef:
Rijdt Boudewijn Heuseveldt Juventus niet in de lichte tour?? Of is dat een andere Juventus?


voor zover ik kon vinden op de website van de Iron Spring Farm loopt Juventus in de US Prix St-George.

Maar er is dus bitter weinig bekend in Nederland van die hengst?

Suzanne F.

Berichten: 49165
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:22

Goh wel toevallig dan. Zelfde naam, geboortejaar, vader en kleur:

JUVENTUS \Donker Bruin\1991\Dublin\, Boudewijn HEUSEVELDT,
Boudewijn Heuseveldt with Juventus eighth with 63.13% (van de site van het NAWPN)

Dus het is hem wel denk ik zo.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 19:29

Het ziet ernaar uit dat je gelijk hebt. Dus hij is terug in Nederland.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:12


Mathijs82

Berichten: 106
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:51

Citaat:
Goh wel toevallig dan. Zelfde naam, geboortejaar, vader en kleur:

JUVENTUS \Donker Bruin\1991\Dublin\, Boudewijn HEUSEVELDT,
Boudewijn Heuseveldt with Juventus eighth with 63.13% (van de site van het NAWPN)

Dus het is hem wel denk ik zo.

NAWPN is de Amerikaanse zuster van het KWPN.

Verder is de informatie die ik gaf m.b.t. de export van Juventus (v. Dublin) afkomstig uit het Groene Hengstenboekje Uitgave Voorjaar 2004.

Het lijkt mij dus waarschijnlijk dat de hengst dus nog steeds in de USA is en daar onder Heuseveldt lichte tour start ??!?

Dressage; a movement of excellence

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 01:13

Mathijs82 schreef:
NAWPN is de Amerikaanse zuster van het KWPN.

Verder is de informatie die ik gaf m.b.t. de export van Juventus (v. Dublin) afkomstig uit het Groene Hengstenboekje Uitgave Voorjaar 2004.

Het lijkt mij dus waarschijnlijk dat de hengst dus nog steeds in de USA is en daar onder Heuseveldt lichte tour start ??!?


Het zijn twee verschillende paarden, zie topic van SamSam.

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 11:11

Mathijs82 schreef:
NAWPN is de Amerikaanse zuster van het KWPN.

Verder is de informatie die ik gaf m.b.t. de export van Juventus (v. Dublin) afkomstig uit het Groene Hengstenboekje Uitgave Voorjaar 2004.

Het lijkt mij dus waarschijnlijk dat de hengst dus nog steeds in de USA is en daar onder Heuseveldt lichte tour start ??!?


Dat zal het misschien wel zijn, dat hij ginder onder een Nederlandse ruiter uitkomt.

Verder niemand bekent met Juventus nakomelingen hier in Nederland?

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:42

Ken er eentje, sympathiek beest vosruin, wel enorm groot en ging erg breed van achter, kon een leuke sprong maken en fijn karakter. Weet niet wat er verder achter zit.

bergerac
Berichten: 444
Geregistreerd: 10-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 20:06

Ik heb een ronaldo x juventus gereden.
Is tot de 3e bezichtiging bij de hengstenkeuring gekomen.
Foto in m'n profiel.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 09:56

Ik ken er eentje, een Juventus x Appolonios. Geweldig gaaf beest, kan gigantisch goed lopen, is niet zo groot: rond de 1,60m, maar maakt zich met rijden 3 x zo groot! Echt een geweldig dier.

PartTwo

Berichten: 1349
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:08

Zou iemand voor mij de foto er op kunnen zetten want die link naar die foto wil mn computer niet doen, alvast bedankt Lachen

obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:16

ik heb een tijdje een juventus gereden, bloedmooi paard van 1.72 m. Het karakter heeft ie van z'n vader meegekregen, want dat was ook echt geweldig. wat betreft gangwerk was ie gewoontjes, maar het totaal plaatje was echt leuk!

Beauty23
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:06

Hallo ik heb een merrie en haar afstamming is. Uphill x Juventus super fijne paarden. Zijn het. Werkwillig onder zadel. En zeker niet gemeen super

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Juventus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-16 13:59

F-AM --> FB


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers