vraagje voor tinkerfans

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

vraagje voor tinkerfans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 21:34

Hoi ik heb een tinker in de les lopen die bijna helemaal zwart is, komt dit vaker voor, ik zie bijna alleen maar bonte exemplaren?!
Nog een vraagje: zijn ze over het algemeen lui voor het been, deze is n.m. niet erg snel voor de kuit!?
Je hoort het wel ik heb geen verstand van tinkers, alleen van NRPSers.
Graag een leuk antwoord...

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:39

lui voor t been is een rijtechnisch probleem, ligt meestal bijd e rutier die het paard lui laat zijn.
Verder zijne r een boel zwarte tinkers, heb uit verschillende bonte ouders zwarten/bruinen zien verschijnen, maar uit een zwarte ook wel bonte. Bij de tinkers kan t allemaal'.

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 21:41

ik rijd zelf Z2 en weet echt wel wanneer een paard echt lui aan het been is en dat is deze neem dat maar van mijn aan!

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 15:54

Ik heb ook een tinker gehad en dat was een echt racemonster. In de wandelgangen werd ze turbotankje genoemd. Maar ik heb ook op manegetinkers gereden en die waren niet vooruit te branden. Ik denk dus niet dat het aan het ras ligt maar aan het paard zelf.

SSindy

Berichten: 45
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Groot-Ammers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:21

je hebt zelfs tinkers die bijna helemaal bruin zijn. je moet maar eens kijken op sites waar ze tinkers te koop hebben staan, ze zijn er in allemaal verschillende variaties. maar de zwartbonte blijven naar mijn mening nog altijd de mooiste!!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:37

Donna1 hier op bokt heeft ook een hele zwarte tinker
kijk maar in haar profiel voor foto's en anders moet je bij de verzorgster van Salmiak in haar profiel kijken onder de naam Marjoo_

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:06

Tinkers die stug( lui is niet het woord) aan het been zijn, ja die ken ik wel. Zeker als je met gevoelige typjes als NRPS bent gewend om te gaan is het lastig op te lossen.
Je zal echt in de basis heel duidelijk moeten zijn dat jouw been ook iets te betekenen heeft en dat er gehoorzaamt moet worden.
Letterlijk: sterkte toegewenst!

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 12:09

Ja bedankt!
Klopt, er gaat gewoon heel veel tijd en zitten, maar dat geeft niks, we hebben alle tijd van de wereld!
Het wordt overigens al wat beter, hoor het is niet zo erg meer als een jaar geleden.
bedankt voor alle reakties, hartstikke leuk!

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:11

Het ligt idd aan de ruiter. De mijne is goed aan het been. De fries van mijn vriendin heb ik ook weleens gereden en daar ga ik dus nooit meer op. Die is geen meter voor het been en ontzettend sloom en lui, hij doet niets anders dan puffen. hij is niet te dik. Het ligt aan de manier van rijden.

En hele zwarte tinkers komt wel vaker voor. Ik heb een bruine maar je hebt zelfs hele witte

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:27

amondi schreef:
Tinkers die stug( lui is niet het woord) aan het been zijn, ja die ken ik wel. Zeker als je met gevoelige typjes als NRPS bent gewend om te gaan is het lastig op te lossen.
Je zal echt in de basis heel duidelijk moeten zijn dat jouw been ook iets te betekenen heeft en dat er gehoorzaamt moet worden.
Letterlijk: sterkte toegewenst!


Dat heeft IMO niet met het ras te maken, ik ken ook zat bloedpaardjes die vrij heet zijn, maar die dus totaal niet aan het been zijn.
Ik heb zelf een tinker die heel scherp aan het been is, en ook van zichzelf behoorlijk voorwaarts is. Bovendien ziter meer dan genoeg pit in Haha!

Jacqui

Berichten: 57
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:06

Ik denk dat het met paarden niet anders is dan met mensen. De een is wat vlotter dan de ander, of juist luier. Ik heb een fries gekend die bijna niet te houden was, zo voorwaarts en een arabier die je vooruit moest schoppen, dus ik denk dat ras er niet veel mee te maken heeft. Waarschijnlijk zegt het meer over de ruiter. Een ruiter die altijd voorwaartse paarden gereden heeft, verleerd volgens mij het echte drijven een beetje.

Axel_Clauw

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 08:47

n vriendin van mij heb ook een zwarte tinker..ik heb een witte met n paar vlekjes..maar het tempo is verschillend hoor..mijn paardje is ook n beetje n racekoe haha Haha! op onze stal hebben we ehm *is aan et tellen Tong uitsteken * ongeveer 4 tinkers staan..maar ieder heeft zijn eigen gedrag en tempo maar er is geen 1 sloom