kan dit?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-01 12:46

Laatst was ik Voltrack aan het rijden, een ex-race arabier, en ik wilde aangalopperen, maar hij had er niet zo'n zin in oid. Iig, hij ging heel hard draven, maar even later leek het net of hij töltte. Heb 1x op een IJsje getölt, dus het zou kunnen dat ik niet helemaal wijs ben, maar ik meende toch echt te voelen dat hij töltte. Ik was zo slim om hem toch maar gewoon in de galop te zetten. Misschien wel jammer, want stel nou dat hij het kan, zou wel super gaaf zijn!
Vraag me gewoon af of het kan, en of het hem te leren is. Hij is heel lenig, en op de meest onverwachtte momenten zet hij iets in waar ik toch ff van op mijn hoofd moet krabbelen, laatst ging hij piaffe doen toen hij langs een crossende shetlander moest enzo. Er zit dus wel wat in, en ik wil het eruit halen!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 13:01

Laui!!! Dat had ik laatst ook, op die NRPS-merrie waar Ameretto nu bij op stal staat. Ik was met Laura en Ameretto buiten gaan rijden en ik zat dus op Kelly. Toen we bijna weer bij stal waren en ze daar haar zoon in de wei zag staan, werd ze zo blij dat ze spontaan begon te huppelen. Het was geen dribbelen, het was ook geen galopperen, het voelde inderdaad als tölten!!! Ik heb wel eens op een IJslander getölt dus ik weet hoe het voelt. Was op Kelly ook heel relaxed, kon gewoon lekker achterover in het zadel blijven zitten. Lachen man, met die Arabieren! *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-01 13:04

't kan dus echt? zou wel mega grappig zijn. Dan ga ik het hem echt proberen te leren. Wijs man!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 20:54

Die van mij gaat alleen maar telgangen in stap als hij gespannen is en dan hoog opgeven, ik weet niet precies hoe hij dat doet maar het is geen gevoel! Verward

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 20:59

zou met dat telgangen wel uitkijken. en voorla heel duidelijk t verschil maken tussen draf en tolt want als hij dat niet kent kan je wel eens een leuk onzuiver dravend paard krijgen en das ook weer niet zo fijn. tinker van de manege deed dat in stap ging de telgang doen als hij iets te snel moest lopen en dat is er weer heel moeilijk uit te krijgen zodat hijw eer normaal leert stappen.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 21:17

Bram galopeerd heelvaak, als ie geen zin heeft in twee delen.Dan galopeert hij van achter linksom en van voren rechtsom. Heel irritant, maar dat komt omdat hijniet zulke ontwikkelde rugspieren heeft Tong uitsteken

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 21:54

Citaat:
Op 2001-04-29 13:46, schreef Laui!:
Laatst was ik Voltrack aan het rijden, een ex-race arabier, en ik wilde aangalopperen, maar hij had er niet zo'n zin in oid. Iig, hij ging heel hard draven, maar even later leek het net of hij töltte. Heb 1x op een IJsje getölt, dus het zou kunnen dat ik niet helemaal wijs ben, maar ik meende toch echt te voelen dat hij töltte. Ik was zo slim om hem toch maar gewoon in de galop te zetten. Misschien wel jammer, want stel nou dat hij het kan, zou wel super gaaf zijn!
Vraag me gewoon af of het kan, en of het hem te leren is. Hij is heel lenig, en op de meest onverwachtte momenten zet hij iets in waar ik toch ff van op mijn hoofd moet krabbelen, laatst ging hij piaffe doen toen hij langs een crossende shetlander moest enzo. Er zit dus wel wat in, en ik wil het eruit halen!


jep dat kan heeel erg goed hoor! veel ex-race/ draf paarden gooien de gangen dan door elkaar. en vroeger konden alle paarden tölt maar dit is er in de loop der jaren uitgefokt.
kijk b.v. eens in het boekje ijslanders en andere gangen paarden van heleen deothatus (achter naam is volgens mijn verkeerd geschreven maar zo schreek je het wel uit)

tja....

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 22:01

Ik weet dat ik moet oppassen met het telgangen, het is ook niet de telgang die je ziet bij paarden die door de verzameling in de stap onzuiver worden (doet hij ook wel eens hoor, maar dat gaat al veel beter) maar iets heel spastisch, zodra het enge ding of iets weg is, stapt hij weer normaal.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-01 20:33

ik wil hem er wel de hulpen voor leren, hij heeft het nu 1x gedaan, ik vind het wel grappig, maar ik wil idd niet dat hij dat er zomaar tussendoor gooit. Maar ik weet helemaal niet wat de goede hulpen zijn. Ik heb bovendien nog meer prioriteiten bij hem, dus als ik tijd heb wil ik het zeker gaan proberen. Iemand die weet wat de hulpen zijn?

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 20:39

Ja hoor, Riek Wierijn van de NVVR heeft een toltende new forest pony, Spencer. Gewoon geleerd. Kan dus best zijn dat Voltrack het ook kan. Van dravers is immers bekend dat ze het vaak in zich hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pommier en 46 bezoekers