Foto impressie van de hengsten bij van uytert!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Foto impressie van de hengsten bij van uytert!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-02 10:30

Hoihoi
Ik heb dus foto's van stravinsky xx, gribaldi, krack C, amsterdam, bonaparte etc dus ga maar snel kijken!!!
http://communities.msn.nl/hengsten/pictures
laten jullie weten wat jullie ervan vinden?
groetjes jeannette
Mocht je ook nog foto's willen van andere hengsten die daar waren dan moet je nog even wachten want het kost me veel tijd om die foto's te maken!
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 31-03-02 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 11:09

schitterende foto's. Heb je ook nog foto's van Krack en Gribaldi?

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 11:40

Wat een geweldig beest is het toch... Jou foto's zijn ook van mooie kwaliteit hoor!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 11:52

Wat een ontzettend gave foto's! Helaas kon ik er zelf niet naar toe, maar dit maakt wel wat goed Haha!

En liep ie naar je zin, SuzanneF ?

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 11:58

hele mooie foto's!!!
ja hebje nog foto's van Gribaldi??? Kwijl Lachen

....

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 12:29

Je hebt goed je best gedaan.
Maar waar het nu om gaat 'wat fokt een hengst" zie ik niet terug.
Ik heb wel een stukje van een veulen gezien met een zéér korte hals. Huilen

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-02 12:44

Ja, er komen nog veel meer foto's!!
veulens heb ik helaas niet zoveel gefilmd, omdat mijn batterij bijna leeg was! Boos!
Maar de veulens van stravinsky xx zagen er erg leuk uit!!
groetjes jeannette

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Maar de veulens van stravinsky xx zagen er erg leuk uit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 13:09

Hoe zagen ze eruit?
Maat (volbloed geeft vaak kleine veulens),halslengte,beweging bergopwaarts,galop of veel draven??
Dat is de "fokwaarde van een hengstenshow"en een hengst.
Een mooie hengst zegt voor de fokkerij niet zo veel.
Dat bewijst zich de laatste jaren , weinig sport-stempel hengsten.
Ik wil met een hengst dekken die een positieve sportstempel drukt op zijn kinderen. Dus voorlopig maar eerst de afstammelingenkeuring zien voor het eerste beeld.
Zodat ik minder de kans loop een kat in de zak te krijgen. want dan kom je er nooit meer vanaf.
Of hij moet zwart zijn, dan kun je zo'n dier nog wel kwijt aan naief publiek.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-02 13:50

Jij bent ook niet echt positief. Weet je trouwens waarom stravinsky is goedgekeurd?
Op grond van eigen prestaties maar ook op zijn nakomelingen
kijk op http://www.uytert.nl Ik weet trouwens ook dat de 4 stravinsky veulens die ik nu ken kwa karakter erg goed in elkaar zitten, iets wat misschien nog wel het meest belangrijk is. Iets wat stravinsky zelf ook heeft.
En als je een hengst wil hebben die goede nakomelingen geeft moet je eens naar gribaldi kijken wat die voor een toppaarden fokt!!! Dat is echt neit normaal. En hij fokt ook nog eens zwart!! en dat heeft verders niets met naief zijn te maken!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 13:56

wij hadden ook een 2 jarige gribaldi hengst op stal en dat was werkelijk waar een schatje echt alleen jammer dat hij niet goedgenoeg was voor de tweede bezichteging

Suzanne F.

Berichten: 48960
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 16:27

Ja super foto's!!

Maar....................wacht de afstammelingenkeuring dan maar af. Zijn nakomelingen in Denemarken doen het in de sport al heel goed, die zijn al 6 jaar. En de veulens die ik heb gezien vallen echt niet tegen.
Maar goed, ieder zijn mening hierover. Ik denk in ieder gezal zeker dat hij een positieve invloed op de fokkerij kan geven, vind maar eens een volbloed die zo kan lopen en zo'n exterieur heeft!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 16:39

Volbloed "fokt vaak klein" omdat volbloeden ook dikwijls zelf klein zijn en niet omdat ze als volbloed anders zouden vererven.
Stravinsky is niet klein dus zal grootte geen probleem zijn denk ik.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-02 16:48

Suzanne F. schreef:
Ja super foto's!!

Maar....................wacht de afstammelingenkeuring dan maar af. Zijn nakomelingen in Denemarken doen het in de sport al heel goed, die zijn al 6 jaar. En de veulens die ik heb gezien vallen echt niet tegen.
Maar goed, ieder zijn mening hierover. Ik denk in ieder gezal zeker dat hij een positieve invloed op de fokkerij kan geven, vind maar eens een volbloed die zo kan lopen en zo'n exterieur heeft!


Hier sluit ik me volledig bij aan!!!
En kijk die foto's van stravinsky eens heb je ooit zo'n foto geniek paard gezien??
Is gewoon een topbeest! en wat een onzin over volbloed. Weet je wel niet hoe belangrijk volbloed voor de fokkerij is!! Kijk bv. eens naar lucky boy hoeveel die wel niet voor de fokkerij heeft betekend!!!
Ik juich het gebruik van volbloeden juist toe om weer wat meer ras in de paarden te krijgen!!
groetjes jeannette
En stravinsky is iets van 1.68 dus dat zal toch geen probleem zijn!!

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 16:54

wauw!!! echt heel mooi Kwijl


SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 17:35

Hi, mooie foto's , beter dan die van mij. Die zijn helaas meestal op het verkeerde moment genomen en je ziet ook steeds een stuk van een meisje met een camera Haha! .
Gribaldi was live erg indrukwekkend ( zwevend !) en Krack C beweegt natuurlijk spectaculair. Degene die mij het meeste aansprak was Stravinsky, mooi, goede beweging en sympathiek. Ook dat Suzanne hem in al die drukte en lawaai wel liet verruimen in stap en zijn hals durfde te strekken. De meeste paarden waren daar toch te gespannen voor . Daar had ik bewondering voor!
Misschien dat Gribaldifan behalve foto's van Gribaldi ook nog eentje heeft van de jaarling van Diamond Hit die er zelf jammergenoeg niet was ? Mijn foto's zijn erg onduidelijk ( heb weinig talent als fotograaf ).
Mooie show, goed geregeld !

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 17:57

Prachtige foto's!!!

Persoonlijk ben ik dol op volbloeden, ik vind het geweldige paarden met een mooi karakter. We hebben zelf een volbloed gehad van 1.75m. De andere zaten rond een stokmaat van 1.68m. Als er geen volbloeden waren geweest hadden we nooit de rijpaarden van nu gehad (dit geld ook voor de andere rassen). Als ik zo eens naar de volbloedhengsten kijk valt de stokmaat behoorlijk mee en zitten ze gewoon in een normale maat.

Ik ben zelf naar de hengstenshow van de Ijzeren man (niet dat ik niet naar van Uytert wou, volgend jaar btw, maar ik moest en zou Royal Dance zien!)geweest en natuurlijk heb ik ook foto's gemaakt. Ze zijn nu in ontwikkeling dus ik hoop ze volgende week te hebben end an zal ik er een stel op bokt zetten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 19:22

Troef als je een beetje verstand van fokken hebt dan weet je zelf hoe belangrijk de keuze van de merrie is. Het gaat niet enkel om de vader maar juist om de combinatie. Je moet net zo goed weten hoe je merrie fokt als dat je moet weten hoe de hengst fokt. Stravinsky heeft al heel wat nakomelingen lopen dus daar kun je heel wat aan afleiden.
Fokkers die een kromme merrie nemen en daar een top-veulen uit denken te fokken zijn de domme naive gokkers.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 20:34

Hoe zagen ze eruit?
Maat (volbloed geeft vaak kleine veulens),halslengte,beweging bergopwaarts,galop of veel draven??

Dat was mijn vraag!!!!!
En daar heb ik nog steeds geen antwoord op.

LUCKY BOY stond bekend van het maken van Lucky Boytjes.....
Courville maakte Jasper. En we spreken nog steeds van Jaspertjes.
En zo zijn er nog een heel leger te noemen.
En die van 175 cm zal best kloppen????

Kortom ik heb een algemene opmerking gemaakt en vraag gesteld.....wie de schoen past trekt hem aan.

En dat Stravo zo'n goede kinderen in de sport heeft is heel leuk voor hem,maar de Denen hebben dit jaar toch geen zoon van hem goedgekeurd.

Daarom wil ik eerst de afstammelingenkeuring zien en dan geloven.
Wanneer dat past in mijn visie ben ik de eerste die er volgend jaar mee dekt.

En wie zijn nu de kenners????
Ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag hoe de veulens eruit zien.

Ja ze hebben een goed karakter......Dat heeft elk VEULENTJE...
WIE IS ER NAIEF???????

En dat de moeder mee telt dat klopt.
Maar bij volbloed aanparing geldt : Dat volbloed dominant in de vererving is.
Natuurlijk heeft weer iemand een paard waarbij dat niet zo is.
b.v. de Hengst Naturel, maakte in het algemeen grote hoofden.
Maar de vraag is altijd gebleven na de Lucky-Boy affaire. Was hij wel een echte Lucky Boy??? ( Maar dat was voor jullie tijd)

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 21:10

hoi,
je hebt ze zeker met je video eerst gefilmt en daar foto's van geplukt via de pc?
leuk gedaan alleen een beetje veel dezelfde soort (geen kritiek ofzo hoor)

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 21:20

Jippie schrijft :
Stravinsky heeft al heel wat nakomelingen lopen dus daar kun je heel wat aan afleiden.

Heb JIJ,ja jij die gezien ??????????????????

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 21:28

Troef: Volbloed is dominant in vererving? Hoe bedoel je dat? Dat een nakomeling meer eigenschappen van de volbloedouder dan de warmbloedouder meekrijgt? Dit vind ik nl. wel interessant. Ben nl. nog een nieuwkomer of fokgebied en mijn eerste veulen is dus 50% volbloed (x KWPN). Maar is dat echt bewezen?

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 21:40

De volbloeden hebben de kwaliteiten beïnvloed van alle warmbloeden. Het is nogal kortzichtig om enkel naar Nederland te kijken. Welke dienst heeft een hengst als Lauries Crusador XX niet bewezen aan de hannoveranen op dressuurgebied. Ook hij geeft soms een groot hoofd en meestal grote paarden met een mooie hals. Z'n zoon Laurentianer werd wereldkampioen jonge paarden in ...Nederland, en zo heeft hij met meerdere nakomelingen z'n kwaliteit bewezen.
Sir Shostakovich XX, voor Holstein had 2 goedgekeurde zonen uit z'n eerste veulenjaargang en Holstein staat nu niet bekend om z'n kleine maat en slappe paardjes.
Zonder volbloeden in de fokkerij zaten wij nu nog waarschijnlijk op trekpaarden rond te hotsen. De trend gaat naar fijnere elegante paarden, positief vind ik, maar misschien moeilijker te aanvaarden voor mensen die een volbloed nog zien als slap klein paardje die alleen kan rennen....
Laatst bijgewerkt door Zannekin op 31-03-02 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 23:36

Troef schreef:
Hoe zagen ze eruit?
Maat (volbloed geeft vaak kleine veulens),halslengte,beweging bergopwaarts,galop of veel draven??

Dat was mijn vraag!!!!!
En daar heb ik nog steeds geen antwoord op.

LUCKY BOY stond bekend van het maken van Lucky Boytjes.....
Courville maakte Jasper. En we spreken nog steeds van Jaspertjes.
En zo zijn er nog een heel leger te noemen.
En die van 175 cm zal best kloppen????

Kortom ik heb een algemene opmerking gemaakt en vraag gesteld.....wie de schoen past trekt hem aan.

En dat Stravo zo'n goede kinderen in de sport heeft is heel leuk voor hem,maar de Denen hebben dit jaar toch geen zoon van hem goedgekeurd.

Daarom wil ik eerst de afstammelingenkeuring zien en dan geloven.
Wanneer dat past in mijn visie ben ik de eerste die er volgend jaar mee dekt.

En wie zijn nu de kenners????
Ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag hoe de veulens eruit zien.

Ja ze hebben een goed karakter......Dat heeft elk VEULENTJE...
WIE IS ER NAIEF???????

En dat de moeder mee telt dat klopt.
Maar bij volbloed aanparing geldt : Dat volbloed dominant in de vererving is.
Natuurlijk heeft weer iemand een paard waarbij dat niet zo is.
b.v. de Hengst Naturel, maakte in het algemeen grote hoofden.
Maar de vraag is altijd gebleven na de Lucky-Boy affaire. Was hij wel een echte Lucky Boy??? ( Maar dat was voor jullie tijd)


Die van 1.75m klopt dus idd, dat was een nl een hengst van ons.

Courville xx, wist je dat die nog een zoon had; genaamd Notaris die wel 1.72 was. Een andere zoon van hem was Renville, idd ook een paard van 1.62, hebben Jasper & Renville hinder van deze maat ondervonden, nee ze konden beide springen als een tierelier. Btw ik heb een kleinzoon van Renville en deze meet 1.70.

Wist je dat de moeder zelfs voor 60% mee telt en dat een karakter van een paard ook wordt gevormd door de opvoeding van de merrie. Laten we het danmaar niet over de mensen hebben waar een veulen van is.

Hmm en nu gaan we weer terug op de Lucky Boy affaire zo ken ik er nog wel een paar.

Ik zal je even een voorbeeld geven van een aantal volbloeden die in Duitsland worden gebruikt voor de warmbloed fokkerij.

Concepcion xx, 1.66m, Exorbitant xx 1.68m, Flucato xx 1.67m, Heraldik xx 1.69 m, Malachit xx 1.68, Markus deak xx 1.70, Noble Roi xx 1.70 , Prince Thatch xx 1.68. Lauries Crusador is btw 1.69.

En o, wat zijn ze klein. Als je kijkt wat volbloeden voor de warmbloed fokkerij hebben betekent...

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-02 08:30

Hoihoi
Nou troef ik zal het zo doen, bij mijn oom is nu al 1 stravinsky veulen geboren en de andere is nog op komst! Uit twee erg goede merries!!
Ik zal je op z'n tijd foto's laten zien etc.
En dat van karakter is bull s*it!!
Niet alle veulens hebben namelijk een goed karakter en vooral bij stravinsky veulens valt op dat ze meteen erg aanhankelijk zijn en meteen naar je toe komen. Ik heb al veel veulentjes vanaf de geboorte meegemaakt maar dit nog nooit!!!!
dus zeg niet elk veulen heeft een lief karakter want ik ken ook verschillende veulens die je vierkant de stal uitsloegen!!!!
of die super bang zijn en zich niet willen laten pakken!
Dus zeg niet dat alle veulens lief zijn dan scheer je alles over 1 kam wat dus totaal niet klopt!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-02 08:31

Oja suzanne H ik heb foto's van de diamond hit!
maar mij foto album zit vol. en bryer ik heb inderdaad eerst gefilmd en dan stand stilss gemaakt, en het zijn er zoveel omdat dit de mooiste zijn en ik geen keus kon maken!!
erg he!! hahahaha
groetjes jeannette
ps weet iemand of je hier foto's van kunt laten maken?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 4 bezoekers