Winstpuntenregeling Barokke hengsten aangepast

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Winstpuntenregeling Barokke hengsten aangepast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 09:09

Een stukje 'kort nieuws' in de Baroque met goed nieuws, ook voor een aantal bokkers.

Niet langer is het nodig om L2 met een winstpunt met een ander paard dan je eigen hengst bij elkaar te rijden voordat je je hengst mag uitbrengen; je mag ook (wanneer je minimaal 14 bent) tot L1 + 1 op Barokke paardenwedstrijden in niet promotierubrieken rijden. Waarna je L1 met je hengst op officiele wedstrijden mag starten.

Ik ben benieuwd wie hier allemaal gebruik van gaat maken.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:32

Goh, best vreemd eigenlijk. Een hengst blijft een hengst natuurlijk, of hij nou barok is of niet. Nou ja, wel een fijne regeling voor diegenen die er wat aan hebben. Als ik het goed begrijp doe je dus eerst zoveel wedstrijden mee voor spek en bonen, om te laten zien dat je je hengst toch echt wel onder controle hebt.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:38

Nee, juist niet: de punten die je haalt in de Barokke wedstrijden blijven staan (in de oude regeling vervielen deze punten wel...).

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:52

abby schreef:
Nee, juist niet: de punten die je haalt in de Barokke wedstrijden blijven staan (in de oude regeling vervielen deze punten wel...).


O ja, nu zie ik het. Lachen
Toch blijf ik het vreemd vinden dat het op barokke wedstrijden wel mag. Waarom dat verschil?
Ik vind overigens sowieso dat iedere volwassene gewoon met een hengst mag starten en zich niet eerst hoeft te bewijzen op een ander paard.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:53

Misschien is dit wel erg goed nieuws voor één van de Boksters. Ik kan alleen niet op haar naam komen *snik*. Ze rijd een prachtige schimmelhengst en woont in NH.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:01

Jurga schreef:
Misschien is dit wel erg goed nieuws voor één van de Boksters. Ik kan alleen niet op haar naam komen *snik*. Ze rijd een prachtige schimmelhengst en woont in NH.


Nu ben ik benieuwd wie dat is. Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:09

Ze heeft een hele tijd terug een poging gedaan met een paard van iemand anders de zo welkome wp te halen aangezien die van haar van vroeger kwijtgeraakt waren. Dat mislukte toen. Arrrgh hoe heet ze nou:\.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:09

Vallen friezen dan ook onder deze regeling?
Dan is dat weer een opening voor mensen zoals ik die op een "wilde" friese hengst rijden. Gelukkig heb ik dispensatie gekregen, maar heeft me wel wat moeite gekost.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:11

Friezen (met papieren) mogen idd ook meedoen met barokke wedstrijden, dus ik ga er vanuit dat zij ook onder die regeling vallen.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:12

Cloris met Piep!!

Ja, aan de ene kant is het natuurlijk zo dat een hengst altijd een hengst blijft, maar volgens mij is het zo dat er nu eenmaal meer barokke hengsten rondlopen in de B en L dan niet-barokke hengsten. Sport-paardhengsten worden toch vaak gereden door ruiters die al eerder die L+punten hebben gehaald (denk aan handelsstallen of sportstallen).

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:14

Cloris idd! Dank je Abby!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:18

@abby; Ik denk dat je nu wel erg makkelijk iedereen over 1 kam scheert en het lijkt me ook sterk dat dat de reden is om het toe te staan.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:34

Verward Ik scheer niemand over een kam ik kom slechts met een veronderstelling


cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 19:01

Jurga schreef:
Cloris idd! Dank je Abby!


Jaaaa ikke *LOL* Goed nieuws voor ons dus OK dan!

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:26

Helaas is mijn hengst geen barokke Boos!

www.dressuurstalseren.com

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:44

Dus als ik het goed begrijp wordt er nu een grens van L1+1 gehanteerd?
Ik vind het idd zeer vaag.
Zou het me goed kunnen voorstellen dat mensen zonder barok paard maar wel met een hengst dit heel vreemd vinden.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:46

Ik vind het belachelijk,
ik hoor regelmatig gezeur van mensen met een barok paard dat zij met hun paard buiten de boot vallen qua punten omdat hun paard anders is dan een doorsnee dressuurpaard en nu komt er opeens een voorangsregeling voor deze paarden?
Echt te gek voor woorden.

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 23:41

Ik vind die hele regeling nu helemaal vaag worden, begrijp het zeker wel. Maar zo verandert het telkens.

www.dressuurstalseren.com

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 08:11

Begrijp ik nu goed: niet promotie rubriek= onderlinge wedstrijd.
En dan worden er wat onderlingen geregeld zodat iedereen op KNHS wedstrijden met een hengst rond mag gaan sjouwen, mits ze van het juiste soort zijn?
Idd, heel vaag en soms zelfs gevaarlijk. IK kan me dit niet voorstellen, wat voor een jury zit er op die onderlinge?
Bij onze onderlinge wedstrijden zit er vaak een goede wedstrijdruiter die er ook wel wat kijk op heeft.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 11:13

Waarom onderscheidt maken??

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 11:16

amondi schreef:
Begrijp ik nu goed: niet promotie rubriek= onderlinge wedstrijd.
En dan worden er wat onderlingen geregeld zodat iedereen op KNHS wedstrijden met een hengst rond mag gaan sjouwen, mits ze van het juiste soort zijn?
Idd, heel vaag en soms zelfs gevaarlijk. IK kan me dit niet voorstellen, wat voor een jury zit er op die onderlinge?
Bij onze onderlinge wedstrijden zit er vaak een goede wedstrijdruiter die er ook wel wat kijk op heeft.


Bij de georganiseerde friezenwedstrijden is er een klasse: recreanten. Hieraan kun je deelnemen zonder startkaart, deze is hetzelfde als de B-proef.
Maar je kunt dus ook meedoen in et L zonder startkaart.
Tis dus geen onderlinge wedstrijd, dus zit er een jury-lid die zijn papieren heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 11:44

Sjuimpje schreef:
Ik vind het belachelijk,
ik hoor regelmatig gezeur van mensen met een barok paard dat zij met hun paard buiten de boot vallen qua punten omdat hun paard anders is dan een doorsnee dressuurpaard en nu komt er opeens een voorangsregeling voor deze paarden?
Echt te gek voor woorden.


Ik vind het ook maar raar. Leuk als je een barokke hengst hebt, daar niet van, maar nu worden eigenlijk de niet-barokke hengsten gediscrimineerd.

En ik vind een hengst nog steeds een hengst. Of het nu een KWPN-er is, een Fries of een Lusitano, dat zou IMO helemaal niks uit mogen maken.

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:32

Zo heb ik een paar jaar geleden mijn startkaart gekregen Haha!
Maar ik dacht dat het niet meer mocht Verward

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 14:06

Persoonlijk vind ik, dat dit alleen kan, als je langs deze weg ook met een 'niet-barokke' hengst kan gaan starten. Als dat niet zo is, is het een oneerlijke (discriminerende) regeling, en ik kan me niet voorstellen dat hiermee genoegen genomen zal worden!!!!!

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 14:27

dus dat wil zeggen dat ik als 18 jarige eerst bij de barokke paarden moeten gaan starten met mijn pnyhengt en dan tot de L1 moet komen met een winstpunt en dan pas mag ik bij de normale wedstrijden mee doen?

Beter een pony die steigert, dan een paard dat weigert.
....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LolaTFB, SentiBot en 33 bezoekers