Kleur van vacht invloed op de prijs?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Kleur van vacht invloed op de prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-02 12:01

Hi
Dit valt mij dus heel erg op.
Al koop je een normale bruine, betaal je de normale prijs, maar alsie nou ineens Palomino is,betaal je iets van 50% erbij Verward
Ook dot; een mini-shetje, gewoon een veulen van 2001,betaal je ineens 900 euro voor Frusty Frusty dat betaal je toch nooit voor zo'n diertje?
Ik vroeg dus, vanwaar die prijzen(die andere shetjes waren ook zo, zelfs eentje van 1100 euro..... Lips are sealed )
Hierop hun antwoord:
'Inderdaad is de afstamming bijzonder maar zeker ook de kleur, palomino is nog een zeldzame kleur en van deze kwaliteit & afstamming zijn er niet veel'

Wat vinden jullie van deze invloed?!


Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-02 12:07

Afbeelding palomino-bont merrietje,900 euro
Afbeelding palomino merrietje,100 euro

Maar wat ik ook heraan wil toevoegen,bij dit,is dat dit niet alleen voorkomt bij paarden met papieren, dus ook gewone kruisingen. Zie een 6-jarige tinkerxwelsh, 1500euro, en hijs best overbouwd......aleen maar omdatie palomino-bont is deze prijs....... Frusty

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 12:16

Tja, inderdaad. Dat zie je de laatste tijd heel erg veel. Zo kende ik een bont paard. Oerlelijk, slecht gebouwd, niet al te jong meer, kon nog helemaal niets... 8000 gulden! Als dat zelfde paard bruin of vos was geweest, dan was ie hoogstens 2000 gulden geweest.
Schimmels zijn vaak iets goedkoper.
Ikzelf heb 8 jaar geleden een palominootje gekocht. Toen voor een heel normale, niet overdreven prijs. Ze was toen 9, kon leuk springen, leuk gebouwd.... Een leuk sportpony'tje dus. Nu is ze 8 jaar ouder, heeft een flinke blessure waardoor ze niet meer kan springen, enz... Eigenlijk zou ze veel minder waard moeten zijn dus als toen we haar kochten. Maar omdat haar kleur op dit moment zo 'in' is, denk ik dat we makkelijk even veel voor haar zouden kunnen krijgen als dat we zelf betaald hebben.
Overigens vind ik palomino zelf echt een walgelijke kleur. Om maar niet te spreken van bont ofzo... Misselijk

Maar goed. Het is inderdaad belachelijk dat er hoge prijzen om de kleur worden betaald. Volgens mij komt dat doordat er steeds meer leken een paard kopen. De welvaart groeit constant, en steeds meer mensen 'nemen' een paard. Ze hebben er geen verstand van, maar kopen het dier echt op de kleur.
En de belangrijkste regel: een goed paard heeft geen kleur.....

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-02 12:31

Ja,het in nu bijna onbetaalbaar (voor mij) om een paloo'tje te kopen, als ik er 1 wilde. Op kleur kopen vind ik onzin,het zou mooi zijn alstie palo is, maar ik kijk meestal eerst naar de houding van het paard(onrustig,goedzak,etc..) daarom neem ik ook genoegen met een vosje,of andere kleuren....

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 12:37

Bonanza schijnt ook door dr kleur (en haar kwaliteiten) zo'n 10.000,- gulden waard te zijn... Ikzelf vind 5.000 gulden een redelijke prijs voor bonanza, maargoed...

Is dat 2e veulentje echt palomino? Ik vind het meer een vosje Verward

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 14:03

Nee zeer zeker een Palominotje.
Ik vind sommige Palominos wel mooi. Maar bonte niet.
Nina van Lonneke vind ik dan wel weer een mooie palomino bonte. Maar die heeft ook een mooie bouw, dat scheelt.

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 14:47

Schimmels schijnen heel moeilijk te verkopen.
Vooral als ze iets ouder zijn.
Tja wit=poetsen he.


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 17:03

Bont is inderdaad duur...en ik kies weer een bonte natuurlijk *LOL* Ik heb altijd al een dure smaak gehad Lachen Maargoed, ik heb mijn paardje ook gewoon (voor zover ik daar de ervaring en de ogen voor heb uiteraard) ook gewoon op het hele paardzijn 'gekeurd' Lachen Vooral of hij lief was en dergelijke...daar ging het mij voornamelijk om.

Palomino's vind ik prachtige paarden (qua kleur in ieder geval dan), maar vaak minder als ze bont zijn. Bonte paarden vind ik mooier met een contrasterende kleur zoals zwart-wit of eeh... vos-wit uiteraard *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 17:09

Een vriend van mij fokt met zijn paint-palomino merrie. Hij hoopt steeds op een bont veulen, maar vorig jaar had hij een palomino merrieveulen, en dit jaar een palomino hengstveulen. Voor dat veulen van vorig jaar vroeg hij iets van f8500,-. Vond ik erg veel, maar ten eerste zijn quarters duur, en ten tweede is plaomino ook een speciale kleur... Helaas voor hem blijkbaar een erg dominant vererfbare kleur Haha!
Palomino was altijd al erg gewild... Ook bij gewone pony's en ook altijd duurder. Net als bonte pony's. Er zijn er gewoon minder van.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 17:24

joyce B schreef:
Een vriend van mij fokt met zijn paint-palomino merrie. Hij hoopt steeds op een bont veulen, maar vorig jaar had hij een palomino merrieveulen, en dit jaar een palomino hengstveulen. Voor dat veulen van vorig jaar vroeg hij iets van f8500,-. Vond ik erg veel, maar ten eerste zijn quarters duur, en ten tweede is plaomino ook een speciale kleur... Helaas voor hem blijkbaar een erg dominant vererfbare kleur Haha!
Palomino was altijd al erg gewild... Ook bij gewone pony's en ook altijd duurder. Net als bonte pony's. Er zijn er gewoon minder van.


Ja Paints zijn vaak evenduur, en soms zelfs nog iets duurder (vaak alleen om hun kleuren, want verder zijn quarters en paints identiek). Ik heb ook een Paint.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 19:44

diep zwarte zijn toch ook erg duur

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 20:09

Naast Tos zijn wei staat een vosshetje, en die heeft van vorig jaar nog een heeel leuk veulentje lopen! KEI lief, van afstand lijkt het een zweetvosje! (vreemde die hem op ee afstand zien denken een haflinger veulen!)
Kei schattig!
Is super mooi getekend en daardoor zal hij ook eerder meer opleveren als een ander bont paardje!
Kleur zegt toch wel iets, zowas ik een keer bij een haflinger merrie kijken, en de vrouw vertelde dat als ze witte manen had gehad, ze een stermerrie was geweest!

Op zich, ik kijk naar het paardje, het karacter.. niet naar de kleur.. maar dat is je eigen keus!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 21:16

Ik wil best meer betalen voor een aparte kleur, of een bonte.

Zeker bij de Paints is het logisch dat de bonte duurder zijn, voor elke Paint loopt er immers ook 1 Breedingstock, waarvoor de fokkers minder kunnen vragen, dus het geld moet uit de gekleurde komen (behave natuurlijk bij Homozygous Tobiano's).

Tuurlijk gaat bouw, afstamming en karakter voor, zelf heb ik uiteindelijk een breedingstock gekockt omdat ik binnen mijn budget geen goed gebouwde en gefokte paint-veulen kon vinden...

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 00:20

Ik was een paar maanden geleden op zoek naar een zwart bonte shetmerrie voor in het span met Isabeau. Al wat ik tegenkwam -zonder papieren!- kostte me rond de 1000-1500 piek!!!

Heb uiteindelijk een zwarte merrie gekocht voor veel minder en ben daar eigenlijk heel blij mee. Heb een foto gezien van een zwarte en een zwart bonte in het span en dat staat eigenlijk niet zo leuk. Of 2 zwarte, of 2 zwart-bonte!

Ik wil wel mijn meiden nog (ooit) eens laten dekken door een bonte of appaloosa.........

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, majemalo, Mevr_Meeuw, ogidni, RenateHidden, senna21, Symke, Typhoon, Vinny12511 en 93 bezoekers