stijgbeugels verwisselen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

stijgbeugels verwisselen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-02 02:17

Om de hoeveel tijd doen jullie dit ? Ikzelf weeg 72 kg en wissel ze ca om de 2 maanden om. Tis wel iedere keer een klim omdat mijn paard ca 1.70 is en ik 1.65

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 09:48

Ik vet me zadel zo om de 6 weken in, en dan wissel ik de beugels ook meteen ff om.
Ik heb het niet zo moeilijk, met mijn 1.68 op me haf klauteren van 1.46!
Hij staat alleen nooit stil... Maar hij begint het langzaam aan te leren!

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 22:21

Mij werd aangeraden het IEDERE dag te doen, dat schoot er dus nogal vaak bij in, nu doe ik het als ik mn zadel invet.. Omdat ik een nieuw zadel heb (en nieuwe stijgbeugel riemen) Hoe ik goed in de gaten dat ze alle 2 even lang zijn (anders wordt je zadel scheef)
En af en toe stap ik aan de rechterkant op (hihi, goede oefening, helemaal als je paard 1.70 is! Tong uitsteken )

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 22:21

Mij werd aangeraden het IEDERE dag te doen, dat schoot er dus nogal vaak bij in, nu doe ik het als ik mn zadel invet.. Omdat ik een nieuw zadel heb (en nieuwe stijgbeugel riemen) Hoe ik goed in de gaten dat ze alle 2 even lang zijn (anders wordt je zadel scheef)
En af en toe stap ik aan de rechterkant op (hihi, goede oefening, helemaal als je paard 1.70 is! Tong uitsteken )

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 22:22

Mij werd aangeraden het IEDERE dag te doen, dat schoot er dus nogal vaak bij in, nu doe ik het als ik mn zadel invet.. Omdat ik een nieuw zadel heb (en nieuwe stijgbeugel riemen) Hoe ik goed in de gaten dat ze alle 2 even lang zijn (anders wordt je zadel scheef)
En af en toe stap ik aan de rechterkant op (hihi, goede oefening, helemaal als je paard 1.70 is! Tong uitsteken )

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 16:59

Bij mij let ik er niet echt op. Ik moet er net aan denken als ik het zadel invet en dat schiet er de laatste tijd helaas al te vaak bij in. Jammer, maar goed.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 17:16

Ik doe het helemaal niet. Bij westernzadels is dat namelijk niet te doen *LOL* Ik stap af en toe gewoon aan de andere kant op Lachen

HaflingertjeMax
Berichten: 189
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Boskoop(Zuid-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 16:59

Als ik mijn beugelriemen vet of zadelzeep, dan kijken ik welke er langer is en de langste doe ik dan aan de rechterkant, zodat de korte weer wat kan uitrekken.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 22:02

Hm 2 jaar geleden wist ik nog niet dat de stijgbeugels zo nu en dan gewisseld moesten worden. Daarom had ik dat een half jaartje geleden gelijk gedaan toen ik het hoorde. En ze nagemeten en ze zijn nog exact dezelfde lengte. Cool
En dat als ik dus anderhalf jaar lang op die manier gereden had. Lijkt me overdreven om ze elke dag dus te wisselen. Frusty

Of zijn er andere redenen om stijgbeugels te wisselen dan het veranderen vd lengte ervan?

Manuel.