ervaringen met bepaalde bitten?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Justnon

Berichten: 333
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: Nederland

ervaringen met bepaalde bitten?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 15:52

hai hai,

ik was benieuwd naar ervaringen van mensen die naar een andere bitje zijn overgestapt om te kijken hoe dat werkte...
heb namelijk zelf een gebroken bitje...(heb er totaal geen verstand van ) iedergeval een bitje wat in het middel gebroken is.
nou wil ik misschien overstappen op een ander bitje om te kijken waar mijn paard het beste op reageert..ik heb een arabiertje en ben ook toe aan een andere bitje maar misschien een bitje waar hij wat meer naar luisterd zodat ik nog kleiner in me hulpen kan zijn (hij is wel nageeflijk hoor en braaf maar af en toe heb ik het gevoel dat hij toch niet helemaal reageert..misschien iemand tips??

**♥ Je hebt paardenmensen en mensen met paarden ♥ **
♥ Rust zacht aapie...♥



Justnon

Berichten: 333
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 17:10

hallo?? niemand tips of ervaringen??? Verward

**♥ Je hebt paardenmensen en mensen met paarden ♥ **
♥ Rust zacht aapie...♥

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 17:24

tja wat ik altijd vind van bidje ruilen is als je paard er goed op reageerd zou ik geen ander bidje nemen hoor kijk als dat bidje niet werkt kan je altijd nog kijken wat voor een bidje dan wil proberen!!

marciano----->m1 +11 --->>> 4 de op de nederlandse !!! L springen+2..
ixion------->B +7 mijn topperss

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 17:56

ik zou eerst maar eens heel goed les gaan nemen voordat je een ander bit neemt... dat hij niet helemaal naar jou zin reageerd zal denk ik bij jou liggen...

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 18:06

ik vind het een beetje kort door de bocht om meteen te zeggen: neem maar les...
Ik weet niet wat je wil en hoe je rijdt, maar ik rij al jaren met een dubbelgebroken trens en mijn paard rijdt daar het beste op, ik heb alles al geprobeerd, van hengstenbit tot rubberbit en ook een gewone gebroken trens.
Hij schudde altid met zijn hoofd en liep ook erg omhoog, alsof het bit hem irriteerde.
Met dit bit loopt hij lekker te spelen en ik heb het idee dat het heel zacht is.

Partir, c'est mourir un peu

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 18:22

ik ben van een scherp bit waarmee hij dus is ingereden over gegaan op een zachte... en het ligt helemaal aan jou eigen rijstijl wat je paard daarmee doet... vandaar die les... want die heb ik ook nodig gehad... zij zien dingen die jij niet kan zien als je erop zit Lachen ik bedoel het niet onaardig hoor

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 20:15

Ik reed mijn paard eerst op een vrij dun dubbel gebroken bit met plat tussenstukje. Ben later overgestapt op een normale dikte K&K aurigan, aangezien dit bit fijner zou zijn voor het paard (ja ik weet het het bit is zo hard als de hand van de ruiter Scheve mond ). Hij liep er gewoon hetzelfde op en daarom heb ik het maar zo gehouden. Nu rijd ik ook vaak met S&T, waar hij eigenlijk nog wat fijner mee is.

Elisa2

Berichten: 36977
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 20:55

als je paard al goed reageert maar je wilt hem nog fijner hebben dan raadt ik het K&K aurigan dubbelgebroken bitje aan,waaravn het middenstuk anatomisch naar de mond gevormd is,dit is een zeer vriendelijk bit,waarmee je waarschijnlijk ook fijner in je hand kan zijn..is mijn ervaring

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Justnon

Berichten: 333
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 10:48

ik rij al les hoor dus dat is het niet...en het is niet dat ik een andere wil omdat mijn paard helemaal niet reageert maar wil gewoon een ander bitje wat misschien me paard nog fijner maakt...heb het gevoel dat hij deze niet zo prettig meer vind en af en toe dus te hoog loopt...ik ben nu met hem M1 start klaar en moet nog veel dingen wat verbeteren

bedankt voor de informatie iedergeval!!! als iemand nog tips heeft altijd welkom!

Elisa2: het K&K aurigan dubbelgebroken bitje is een bitje waar ze dus fijner op kunnen reageren? weet je toevallig ook hoe duur hij ongeveer is?

**♥ Je hebt paardenmensen en mensen met paarden ♥ **
♥ Rust zacht aapie...♥

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 10:55

Ik ben van een enkelgebroken bitje naar een dubbelgebroken bitje van K&K gegaan>>Hij loopt er heerlijk op!! Ze zijn wel duur, maar dan heb je wel wat.

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 10:55

En hij is geloof ik rond de 70-80 euro

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 11:30

ik reed vroeger (toen ik nog engels reed) altijd met een dubbel gebroken watertrens met een plat koperen middenstuk..die zijn ook fantastisch.
Nu rijd ik veelal zonder bit dus daar heb je niks aan Haha!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 15:00

ik heb eerst met een gewoone water trens gereden,van wie ik toen les had zei dat ik eens een rubberen d-trens moest proberen,dat was geloof ik omdat mickey best vaak met het hoofd schudden.

erna had ik gehoord dat k&k van die goede bitjes heeft,met plat bol tussen stukje,en die heel fijn in de mond liggen en ook best zachtje bitjes zijn.

ik ben er toen zo eentje gaan halen,en ben er echt heel tevreden over,voor mij geen ander bitje meer.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 15:38

Het blijft me verbazen dat mensen rijtechnische problemen met een bit willen oplossen. Je kunt haar ook zachter in de mond maken en fijner aan de hulpen door je eigen rijstijl aan te passen. Er zijn zóveel bitten, maar wij rijden alle paarden op dubbelgebroken K&K africhtings bitten of een rubber bit. Dat zijn hele vriendelijke en fijne bitten.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 16:12

Ik rijd ook alles met dubbelgebroken K&K bitten, lekker schuimen!
Overweeg eigenlijk nooit om wat anders in te doen!

Justnon

Berichten: 333
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 16:12

ik zeg ook niet dat ik hem echt wil verbeteren..ik wil het gewoon uitproberen *LOL*

en was ook gewoon benieuwd naar een ander z'n ervaringen hiermee.

bedankt voor de tip !!!! *LOL*

**♥ Je hebt paardenmensen en mensen met paarden ♥ **
♥ Rust zacht aapie...♥

Esperanza

Berichten: 3279
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 09:16

Hoi vehlan,
Ik wil even zeggen dat ik zelf een dubbelgebroken bit vriendelijker vind als een enkelgebroken bit.

Verder heb ik ook wel eens verschillende bitten uitgeprobeerd. Recent nog. Ik rijd op een arabier die maar aan een kant schuimt op het bit (was een enkelgebroken bit). Heb er nu een dubbelgebroken in en het probleem is opgelost. Natuurlijk is dat niet het enige, ze zit redelijk vast op die kant, maar daar werk ik aan.

Het is handig als je eens wat bitten kan lenen van iemand, want om ze te kopen alleen voor het uitproberen is best duur. En het is niet zo verkeerd om eens wat te proberen hoor, net als mensen zijn ook paarden verschillend en dus ook hun voorkeur voor een bit.

De meeste paarden rijd ik op een wonderstang, omdat ik daar goede ervaringen mee heb. Bijna alle paarden die ik gereden heb lopen er super op. Maar je krijgt er altijd kilometers commentaar op, dat wel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers