ratjes: knokken of schijngevecht?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

ratjes: knokken of schijngevecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 14:27

onze ratjes doen neit zo lief tegen elkaar, ze zijn de hele tijd aan het vechten en aan het krijsen naar elkaar, vervolgends blijft er eentje voor dood liggen, tot de andere rat z'n gang weer gaat.

ze hebben nooit een wondje ofzo, ze doen elkaar niets (het lijkt mij een gewoon schijngevecht) maar is de kans groot dat ze elkaar binnenkort wel wat aan doen?

want dan moet er eentje weg. het zijn twee vrouwtjes en ze zitten in een super grote kooi, dus het is neit zo dat ze teveel opelkaar zitten.

ik hoop dat iemand wat weet over rattengedrag, moeten we ze maar laten doen? het gaat nu nog goed, of moeten we er eentje weg doen.
het ziet er wel altijd heel eng uit en ze maken een kabaal als ze tegen elkaar bezig zijn.
ze zijn vanaf de geboorte al bij elkaar en hoe ouder ze werden, hoe aggresiever tegen elkaar, tegen ons zijn ze echt heel lief.
X shannon

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:54

Hoe oud zijn ze en weet je zeker dat het twee vrouwtjes zijn?

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 15:00

nou :lol: we hadden eerst een mannetje en je zag eerst z'n ballen daarna de rat (dit zijn zeker weten vrouwtjes)
ze zijn nu 4 maanden

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:07

Ja, dat ken ik. Mijn mannetjes rat was ook meer bal dan rat! Haha!

Over jouw ratjes: Ik denk dat ze aan het kijken zijn wie er van hun twee de baas is. Zolang het niet echt knokken word gewoon laten gaan.
Wanneer bepaald is wie er de baas is houdt het van zelf wel op.

Heel veel plezier met ze.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:26

ik heb er nog twee in de aanbieding! maar goed dat is ff om te kijken wie er de baas is. is bij alle dieren zo! gaat wel weer over hoor.

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 17:50

Waarschijnlijk is het gewoon een beetje spelen en vechten. Mijn motto is altijd; Zolang er geen bloed bij komt kijken, lekker laten doen! Dat op z'n rug liggen doen ze trouwens om zich over te geven, dus dat is een goed teken (dit voorkomt bloed Tong uitsteken) En heel hard piepen doen die van mij ook regelmatig, ook als ze mekaar gewoon aan het wassen zijn Lachen