1uur duurt maar een half uur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

1uur duurt maar een half uur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 11:11

Als ik aan het rijden ben en ik ben klaar dan kom ik erachter dat ik nog maar 30min of 40min gereden heb Lips are sealed. Ik zet nu meestal me gsm 1uur later maar toch ben ik eerder klaar. Hoe ken ik nu echt 1uur rijden in de bak


newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:13

waarom moet je dan een uur rijden? als je voor jouw gevoel klaar bent, maakt het toch niet uit hoelang je hebt gereden

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:35

Ben ik het helemaal mee eens,waarom moet je perse een uur rijden.
Ik vind dat een beetje vreemde instelling.
Als je na een half uur tevreden bent en het gaat goed,kan je best stoppen.
En als je langer nodig hebt rijd je langer.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:38

meestal als ik aleen ben dan ben ik in 40 minuten ook wel uitgereden,
met meerdere is het gezelliger en praten we meer tussendoor en dan rij ik gewoon langer

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:18

Het gaat niet om de tijd, het gaat erom of je lekker gewerkt hebt met je paard. Soms stop je al na een half uur en soms ga je anderhalf uur aan de slag. Het ligt eraan waar je op traint.

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:21

Ik heb het juist andersom, denk dat ik nog maar 20 minuten bezig ben terwijl ik er al een uur op zit Knipoog

Maar zoals meerderen al zeggen, waarom zou je per se een uur moeten rijden? Stop gewoon wanneer je tevreden bent en wanneer je het genoeg vindt Lachen

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:32

Idd, als je uitgewerkt ben, en je bent tevreden voor die dag, dan is het toch goed?

    If you can dream it, you can do it ...

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:40

Als jij perse een uur moet rijden, van jezelf dan, zou ik dat maar meteen weer uit je hoofd zetten. Als het goed gaat, als je paard doet wat je wil, moet je stoppen. Accuut. Hoe lekker het ook gaat. Dan weet hij namelijk ook dat hij het goed heeft gedaan, de beloning is dat hij weer lekker mag doen wat hij zelf wil.Het kan er alleen maar slechter op worden als jij perse een uur wilt rijden. Ik rij zelf meestal ook maar 30 tot 40 minuten, dan ben ik gewoon klaar.

BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 13:12

Je moet niks,want je bent een combinatie en het paard moet ook een goed gevoel geven en als dat er is na 40 min. is dat al genoeg. Als het een keertje wat moeilijker gat kan je altijd nog langer rijden.

Toch handig zo'n gratis smart!!!

L1+2

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 13:15

ik rijd altijd 1 uur en 15 minuten .. zodat het niet te afwisselend kwa tijd is .. en dat ik niet te lang rijd .. in het begin zat ik er 2 uur op en dacht ik dat ik net een half uurtje bezig was .. dat is bij mij de reden

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:32

ik ben het met de rest eens hoor. als je lekker hebt gereden en het ging goed. dan stop je er gewoon mee. of het na een half uur ,uur ,of twee uur is. dat ligt eraan waar je mee bezig bent op dat moment dus.

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:36

Je hoeft niet persee een uur te rijden hoor! Als jij het gevoel hebt dat je klaar bent en het goed gaat stop je er mee. Maar als het nou echt niet wil en je wilt het goed hebben ga je nog even door. Dat kan een half uur of 1 uur of 2 uur zijn. ( net als rashida zegt:P) Ik rijd meestal een halfuur/uurtje. Tot ik vind dat ik klaar ben Lachen!

Utah is mijn topper!!!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:36

Ook ik kan alleen maar zeggen dat ik het eens ben met de andere reacties. Zelf heb ik nooit een tijd bij me als ik rij. Ik heb dan ook geen idee of ik na een kwartier al stop of na een uur, als ik rij en mijn pony heeft gedaan wat ik gevraagt heb en het gaat goed dan ben ik tevreden en stop ik weer. Is ze koppig dan duurt het wat langer voor ik tevreden ben. Soms heb ik wel eens het idee dat ik er echt uren op heb gezeten en als ik dan weer thuis ben dan denk ik 'oh is het nog zo vroeg, dan kan ik nooit lang gereden hebben Haha! '

cow_girl

Berichten: 435
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:40

Citaat:
"daantjuh"]Ik heb het juist andersom, denk dat ik nog maar 20 minuten bezig ben terwijl ik er al een uur op zit Knipoog


Dat heb ik ook, meestal ga ik nog ff na het eten, en merk dat ik zowat in het donker terug kom...(met een buitenrit dan) Verward

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:44

ik ben ook meestal naar een halfuurtje klaar, soms is het wat moeilijker en dan rijd ik langer, als ik tevreden ben stop ik.... als je een half uur hard traint is dat net zo intensief als een uur met veel tussen door stappen. Ik kan me ook niet een uur achter elkaar consentreren, dat is bij een paard ook zo.
ik rijd liever even een half uur echt intensief als een uur met stappen daar tussen door, dat is natuurlijk ook wel eens lekker hoor Haha!

royena mijn supper knollie Haha!
sjoerd bedankt voor de fijne tijd,.... marlot veel plezier van hem Lachen
"geen beter hulpmiddel als een beloning"

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:12

Ik zit echt zelden tot nooit een uur op mijn paard... in een half uur tot drie kwartier heb ik echt genoeg tijd om op een afwisselende manier de verschillende oefeningen te trainen.
Als ze keigoed dr best doet ben ik ook wel eens binnen een half uur klaar, of ik pak er dan nog even een nieuwe oefening bij Lachen .

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:16

Ik zit er meestal rond 8 uur op en kom er altijd rond half 9 weer af.
Wat grandeur idd zegt. Ik haal mijn oefeningen in een half uur a 3 kwartier makkelijk. Soms laat ik iets schieten en ga ik na een half uurtj lekker even buiten stappen, lekker ontspannen. Maar dan moet het wel lekker gaan! Zoniet, dan ga ik 10 minuutjes door (vaak merk ik dat Lady het echt moeilijk vind, dan ga ik verder tijdens mijn les)

dus er zit niet echt een tijd aan, gewoon wat je zelf wil.


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:23

Je kunt beter 30 minuten intensief en serieus rijden met een voldaan gevoel dan dat je een uur maar wat aanhobbelt.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:42

langer dan 30 minuten lukt mij nooit. het gaat erom hoe je rijdt, niet hoe lang.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:47

ik heb een paar keer bij iemand op stal geweest, en ik vroeg hoe lang ze gemiddeld reed
haar antwoord: de ene keer zit ik er 15 minuten op, het kan zijn dat ik de keer erna 3 uur op zit
ze rijd net zo lang tot ze het goed vindt gaan, tot de paarden lekker los lopen, enz
dat kan na 15 minuten zijn, ook pas na 3-4 uur...

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:52

3 tot 4 uur vind ik nergens meer op slaan, eerlijk gezegd.
En een kwartier ook niet, dan ben je nauwelijks losgestapt?
Als je paard na 3 tot 4 uur (!!!) eindelijk de gewenste oefeningen doet, komt dat waarschijnlijk eerder uit vermoeidheid of wat dan ook.
Als een bepaalde oefening echt niet wil dan sluit je toch gewoon af met een oefening die wel goed gaat? Volgende dag beter, en anders pak je de oefening er even weer bij onder begeleiding van je instructeur.
Maar da's mijn mening Lachen

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:53

Het gaat idd niet om hoelang je rijdt. Als jij met een tevreden gevoel na een half uur kan stoppen waarom dan niet?!

Persoonlijk vind ik het wel belangrijk om je paard goed los te stappen voordat je aan het werk gaat. Ik stap meestal dan ook 10 minuten tot een kwartier los. In die tijd maak ik het paard soepel op beide kanten zodat de spieren goed warm worden.

Als je dan daarna gaat draven en galloperen ben je toch algauw langere tijd bezig.
Ik rijdt zowiezo altijd wel een uur omdat ik 1 uur les krijg op een manege. Dan kun je moelijk stoppen na een half uur.

.

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:59

ben het eens met het bovengaande.

waarom moet je presee een uur rijden?
als jou paard na een half uurtje braaf is, kan je toch ook eens na een half uurtje stoppen?!

waarom zou je als hij erg zijn best doet, nog langer doorgaan.

Paardrijden is geen krachtsport, maar gevoel
San Z1+9 Fury M2+6 Haha!
Hoe meer je de mensen leert kennen, hoe meer je de dieren gaat waarderen!!

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 16:01

grandeur schreef:
3 tot 4 uur vind ik nergens meer op slaan, eerlijk gezegd.
En een kwartier ook niet, dan ben je nauwelijks losgestapt?
Als je paard na 3 tot 4 uur (!!!) eindelijk de gewenste oefeningen doet, komt dat waarschijnlijk eerder uit vermoeidheid of wat dan ook.
Als een bepaalde oefening echt niet wil dan sluit je toch gewoon af met een oefening die wel goed gaat? Volgende dag beter, en anders pak je de oefening er even weer bij onder begeleiding van je instructeur.
Maar da's mijn mening Lachen


ja dat vind ik ook nergens meer over gaan.
kom op zeg, een paard heeft ook wel eens een off-day.
net als wij allemaal.
het kan echt niet alle dagen goed gaan hoor.. mijn paard zit ook wel is de ene keer wat vaster als anders, nou dan rijd ik door en vraag ik iets van hem wat hij goed kan, en dan stop ik. zodat ik wel met een goed gevoel afsluit.

nouja morgen weer een dag, en dan zal je paard ook weer een betere dag hebben.

Paardrijden is geen krachtsport, maar gevoel
San Z1+9 Fury M2+6 Haha!
Hoe meer je de mensen leert kennen, hoe meer je de dieren gaat waarderen!!

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 16:04

grandeur schreef:
3 tot 4 uur vind ik nergens meer op slaan, eerlijk gezegd.
En een kwartier ook niet, dan ben je nauwelijks losgestapt?
Als je paard na 3 tot 4 uur (!!!) eindelijk de gewenste oefeningen doet, komt dat waarschijnlijk eerder uit vermoeidheid of wat dan ook.
Als een bepaalde oefening echt niet wil dan sluit je toch gewoon af met een oefening die wel goed gaat? Volgende dag beter, en anders pak je de oefening er even weer bij onder begeleiding van je instructeur.
Maar da's mijn mening Lachen

die mervrouw rijdt, western
het is niet zo dat zij perse moet stappen draven en galoperen
de dagen van een kwartyier kan het ook eenvoudig weg zijn dat ze een paar pasjes wil wijken bv
en als die dat na 3 keer goed doet, dat ze ermee stopt
de keren dat ze 3 uur rijdt is als haar paard (hengst,heeft een redelijke kop op) wil dominant zijn, en niet luistert, staakt, noem maar op
dan rijdt ze door tot die wel luistert, mss is het dan van vermoeidheid, maargoed
zodra hij luistert stapt ze af en zet ze hem op stal...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maartje_M, Ubermetrics, xJurdyWonanx en 43 bezoekers