diepe buiger/checkligament

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DWSS
Berichten: 667
Geregistreerd: 04-09-03

diepe buiger/checkligament

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 14:45

Heeft iemand een paard die het volgende ook gehad heeft :
Paard heeft een beschadigd, onderbroken checkligament, de stuctuur van de pees is niet mooi gelijk dat kun je zien op de echo.
Hij krijgt nu wel ontstekingsremmers/pijnstillers en heb ook een pot tendon repair meegekregen , over 2 maanden krijgt hij weer een scan om te kijken of er verbetering is.
Alle reacties tips zijn welkom

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:29

Mijn paard had ook beschadigingen aan de pees, net zoals jij beschrijft. Mijn paard heeft aangepast beslag gekregen (egg-bars) en ik heb 2 maanden lang elke dag tussen een half uur en een uur op de weg gestapt, naast de hele dag weidegang. De scan zag er na 2 maanden zoveel beter uit dat ik heel voorzichtig mocht beginnen met rijden onder het zadel. In die fase ben ik nu en "so far so good!"

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:58

Bij een van mijn vorige paarden heeft de DA het checkligament doorgehaald, ze had een stelt/bokvoet.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:54

Mijn paard heeft een checkligament blessure gehad en een peesblessure. Alleen niet tegelijkertijd.

Mijn advies: neem een goede (paarden)fysiotherapeut in de arm. Die kan met manuele therapie en ultrageluid en misschien ook wel magneetveldtherapie, het herstel aanzienlijk bevorderen. We zijn al met al zo'n 6 maanden uit de running geweest (prognose was 8 maanden).

Wil je meer info, PB me dan maar.