Onverwacht afgespeend...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Onverwacht afgespeend...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 00:20

Ik ging vandaag Nowie en Cheeka ophalen bij Rubywhite. Dacht ik iig! Cheeka vond het veel te leuk daar en was met geen mogelijkheid op de trailer te krijgen...
Ook niet toen we het veulen op de trailer hadden. Veulen stond braaf en de merrie gaf er weinig om. Uiteindelijk zijn we op advies van de dierenarts, maar gaan rijden met Nowie en hebben we Cheeka nog even gelaten waar ze was.

Nowie is onderweg naar huis gelukkig heel braaf geweest en heeft zich thuis op stal ook aardig gedragen. Zaterdag gaan we nog een poging doen om Cheeka op te halen(ze zal toch echt mee moeten Schijnheilig ) en dan brengen we op de heenweg Nowie meteen naar de opfok. Dat had ik liever vandaag meteen gedaan, want nu staat ze alleen op een box, maar het is even niet anders want ze moet nog geschetst en gechipt worden...

Ik had het allemaal iets anders gepland, maar ik heb iig geen tijd gehad om me druk te maken over het spenen Clown Knipoog
Laatst bijgewerkt door gomir op 02-09-04 01:02, in het totaal 1 keer bewerkt

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 00:40

Fijn dat ze zo rustig was op de trailer zonder moeders.
Maar krijg je zo geen problemen met schetsen?
Bij ons (welshjes) moeten ze altijd geschetst worden als ze nog bij de merrie lopen. Anders mag je meteen met een DNA test aan de gang...

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 00:58

Dat vroeg ik me ook al af! Ben benieuwd, en anders zet je maar snel de merrie er weer bij, haha!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 00:58

Dat moet in principe ook MarijeR, maar ik kan niet toveren Knipoog Veulen is het weekend ook 6 maanden, van mij had de beste man ook eerder mogen komen.
Ik kan er nu niet meer van maken...Ik vind het ook een beetje gekkenwerk om de merrie zaterdag naar huis te halen, te laten schetsen en ze een dag later weer uit elkaar te halen en vervolgens 2 uur terug te rijden naar een punt waar ik de dag ervoor ook geweest ben Bloos

Dan maar een DNA-test als het niet anders kan. Die paar centen is het me dan wel waard, scheelt voor mij en de beesten een hoop stress en het scheelt ruim 4 uur rijden met de trailer Clown

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 01:01

Dan moet ik die merrie wel thuis zien te krijgen MissHIS Clown Vanmiddag kon ik haar na 4 uur emmeren en een verdoving van de veearts wel zo ongeveer in de worst stoppen...

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 01:07

gomir schreef:
Dan moet ik die merrie wel thuis zien te krijgen MissHIS Clown Vanmiddag kon ik haar na 4 uur emmeren en een verdoving van de veearts wel zo ongeveer in de worst stoppen...


Nagelbijten / Gniffelen Succes dan maar!

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 01:11

Ach, ook om in de worst te stoppen moet ze vervoerd worden Clown

Maar is een vrachtwagentje lenen geen idee?
Daar laden ze vaak een stuk makkelijker.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:56

die van mij is ook heel onverwacht gespeend geworden. Quinta (het veulen) had een vreselijk wonde aan haar been en mocht niet op vlas staan en Tache (de merrie) kan niet op stro want dan eet ze de hele stal leeg Verward . Dus nu staan ze al bijna 2 weken vrolijk naast elkaar. Tache haar uier is ook bijna helemaal weg nu.
Succes met het ophalen van je merrie.
Ik had bij het veulen de radio op staan werd ze rustiger van

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:22

wat is schetsen?

http://eagerears.net/
Eager Ears: Coltstarting naturally

http://skyriding.eu
Skyriding: boomloos & flexibel zadelpassen

Leo

Berichten: 50093
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:38

Pff wat een ellende ik had het van Elies gehoord. Een grote bende op stal geloof ik (Deur van het ene paard eruit, veulen over de deur van 'r eigen box gesprongen.. Scheve mond )
Gelukkig kan ze wel snel naar de opfok, tussen de andere veulens. Dit lijkt me echt geen harde. Wat een rare knol is die Cheeka toch

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 00:33

Dat veulen is kipmak hoor Leo_ke, die staat me niet voor de voeten. Die staldeur eruit gister was gewoon een ongelukje Knipoog

Veulen kan heel goed springen iig, die ging uit het boekje over de boxdeur heen...(om vervolgens voor de stal gras te gaan staan eten *LOL* )

El_vis, schetsen is het opnemen van de aftekeningen door iemand van het stamboek. Dat is nodig om er een papier bij te krijgen.


Dat vrachtwagentje heb ik ook al over zitten te denken MarijeR, maar ik ken alleen mensen met van die grote 6-paards-wagens. En daar mag ik nou net niet mee rijden met mijn BE Clown
Ach, we gaan zaterdag gewoon een nieuwe poging doen. Misschien loopt ze er wel zo op *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:22

dat is inderdaad wat onverwacht, maar begrijp dat je zo gehandeld hebt.
waar gaat Nowie zaterdag nou naar toe?
heel veel succes trouwens! *LOL*


Goldie

Berichten: 10447
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:06

Nowie gaat naar de Burd
Er komen morgen ook 3 andere veulens, dus dat komt mooi uit

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 23:26

De chip zit er inmiddels in en de rest van de rompslomp is ook geregeld

Nowie gaat morgen idd naar de Burd toe, daar heb ik gewoon een heel goed gevoel over
En daarna keer ik hopelijk met Cheeka weer terug naar huis. Als ik met een lege trailer thuiskom is het iig niet goed Clown

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Leo

Berichten: 50093
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 14:00

Ik hoop dat het goed is gegaan... (of gaat Rolleyes )

Heb Nowie gister nog even snel bewonderd, en vind het nog steeds een heerlijk beest. Prachtig, bloedmooi paardje aan het worden Lachen

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Goldie

Berichten: 10447
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 17:03

Nowie is weg , die staat nu bij de Burd.
M'n zus belde net dat Cheeka binnen 5 minten op de trailer stond.

Paarden

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 23:57

Het is vandaag allemaal goed gegaan. Nowie stond binnen een minuut in de trailer en is onderweg weer erg braaf geweest. Bij de Burd gedroeg ze zich ook voordelig en het hengstveulentje dat er al liep wist heel vlug wie er de baas was Clown

Cheeka stond binnen 10 minuten op de trailer, even spartelen, handje erachter en klaar. Had dus voor niets de hulptroepen opgetrommeld *LOL*
Maar liever zo dan weer uren aan het martelen...

Inmiddels heeft ze al even een opknapbeurt gehad en van de week gaan we haar maar weer langzaam wat aan het werk zetten...

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:06

Fijn dat het toch allemaal goed is gekomen.
Waarschijnlijk dacht Cheeka dat je haar anders weer achter zou laten Haha!

Kon ze toch gewoon geschetst worden zonder haar moeder?

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 09:17

Schetsen ed was volgens de schetser geen probleem. Hij heeft er iig een chip ingedouwd en het stickertje op het schetsformulier geplakt dus het zal allemaal wel goed komen
Het enige dat hij niet kon doen was haren trekken van de merrie, maar dat ging voorheen ook altijd steekproefsgewijs dus dat moet toch niet zo'n probleem zijn Verward (en anders kan ik weer eens bellen met het NRPS)

Ik denk dat Cheeka idd bang was dat ik weer zonder haar weg zou gaan Clown

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:25

wat fijn dat alles zo goed is gegaan!
Trouwens bij Joy en Noa zijn beide haren geplukt *LOL*

Leo

Berichten: 50093
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:01

Je hebt rare paarden Haha!
En cheeka hoort daar zeker bij..

Houden jullie die twee naast elkaar nog wel uit elkaar nu? Tong uitsteken

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 21:24

Nu het veulen weg is heeft Ot zijn stal weer terug Leo_ke Knipoog Die staat dus tussen die twee merries in, maar ze lijken wel heel aardig op elkaar Clown

Het is inmiddels ook standaard om bij alletwee haren te trekken Marloes, maar Cheeka stond 150 km verderop dus dat ging wat lastig...

Cheeka is vandaag al even aan de longeerlijn geweest, die moet zo langzaamaan ook maar weer eens aan de gang Lachen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers