welke kleur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

welke kleur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 13:10

Binnen kort moet Roger gechipt worden en dan moet op zijn paspoort natuurlijk ook zijn kleur aangegeven worden. Voor mij is hij gewoon wit, maar misschien kunnen jullie mij helpen de goede benaming er voor te vinden.

Hij is dus wit, met witte hoeven, één blauw oog en één half blauw oog, enkele donkere haren in zijn staart. Zijn huid is gevlekt (kleine vlekjes) vooral rond zijn ogen en neus en in zijn liezen en hij heeft een brede bles op zijn huid.
Ik weet zeker dat hij geen schimmel is want hij is pas 2 en is altijd zo geweest, er is ook geen grijs te bekennen.
Wit geboren paarden komen naar mijn weten maar zeer weinig voor en ik weet niet of deze wel vlekken op de huid hebben. Zou hij misschien een few spot kruising zijn met echt bijna geen vlekken? Heb ook nog zitten denken aan cremello, maar hij is echt wit en niet heel licht geel al lijkt dat op de foto's wel een beetje zo.
Ik weet helaas niks van zijn ouders want hij komt van de markt.

Inmiddels is zijn vacht al een stuk beter en zie je meer vlekkenop zijn huid door zijn vacht heen

Afbeelding

de linker op deze foto dus, de rechter is wel schimmel (ik denk zelfs schimmelbont)
Afbeelding



Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 13:23

zou heel goed een fewspot kunnen zijn. Ik ken iemand die fokt apaloosa's, en nu is 2 keer achter mekaar een wit veulen geboren. Uit een panterbontexfewspot. Die veulens hadden wel veel roze rond hun ogen en neus maar kregen later wel kleine vlekjes.

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:38

Ik vind het gewoon wit! *LOL*

Utah is mijn topper!!!

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:43

Brendageene schreef:
zou heel goed een fewspot kunnen zijn. Ik ken iemand die fokt apaloosa's, en nu is 2 keer achter mekaar een wit veulen geboren. Uit een panterbontexfewspot. Die veulens hadden wel veel roze rond hun ogen en neus maar kregen later wel kleine vlekjes.


Ik denk dat jij gelijk krijgt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 bezoekers