een klasse hoger hors concours

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

een klasse hoger hors concours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 15:57

Ik heb een vraagje. Mijn zusje is L springen met haar pony, ze heeft inmiddels 17 winstpunten en heeft al een nieuwe pony waar ze volgend jaar mee gaat starten. Het L springen gaat nog wel goed, ze is bijna altijd foutloos en anders heeft ze een balk, iig nooit weigeringen. De pony heeft nog duidelijk lol in het springen!

Eigenlijk wil ze nog wel een keer M starten, maar de pony is 16 en we weten niet of ze het nog kan (thuis lukt het hem nog wel, maar de pony heeft geen tientallen centimeters meer over).

Kan ze nu op de eerst komende wedstrijd L starten en M hors concours? Als het dan niet gaat (als er vele balken vallen en we zien dat de pony er geen lol in heeft), kan ze afgroeten en kan ze iig deze winter nog een wedstrijdje springen, mocht ze dat willen. Als het wel gaat, kan ze later nog een keer M starten. Kan het trouwens ook andersom, M starten en L hors concours (om lost te springen zeg maar Haha! )?

Nu is mijn vraag, mag dat?


Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:13

Volgens mij kan dat wel!

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 16:30

Maar je weet het dus niet zeker? Haha!

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:33

Gelezen op de site van de KNHS

http://www.easyb2c.nl/fileupload/dbdown ... =file.html

Hors Concours starten.

Er zijn nogal wat vragen over Hors Concours (= buiten mededinging) starten.

Een korte toelichting: een paard dat hors concours start mag in andere (spring)

rubrieken uitkomen op dezelfde wedstrijd of op andere dagen van dezelfde wedstrijd. Mits ook dat hors concours gebeurt!

Het is niet toegestaan om met

een paard/pony dus H.C. te starten en vervolgens met hetzelfde paard/pony in een andere gelijke (of hogere) rubriek te starten voor punten of prijzen.

Zie ook art.253 van het discipline reglement springen.

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 16:37

daantjuh schreef:
Het is niet toegestaan om met

een paard/pony dus H.C. te starten en vervolgens met hetzelfde paard/pony in een andere gelijke (of hogere) rubriek te starten voor punten of prijzen.[/i]


Maar ze start dus in de lagere rubriek voor punten/prijzen en de hogere voor spek en bonen. Sorry ben niet zo goed in officiële teksten lezen Bloos!

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:41

WendyK schreef:
Maar ze start dus in de lagere rubriek voor punten/prijzen en de hogere voor spek en bonen. Sorry ben niet zo goed in officiële teksten lezen Bloos!


Ik ook niet Bloos!

Als ik het goed begrijp mag het dus niet.
Maar misschien is er iemand die wat meer ervaring en handigheid heeft bij het lezen van officiële teksten?

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 18:05

Zijn er niet meer mensen die hier iets van af weten?

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:24

Nee, mag niet.
Stond laatst ook al in de P&S.
Zit nu wel een beetje te twijfelen of dit ook voor dressuur geldt, omdat er wordt verwezen naar het disciplinereglement springen. Maar jij hebt iig je antwoord Knipoog.

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 19:31

Wat mag dan wel?

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:22

Als het op een andere wedstrijd is mag het volgens mij wel, uit die tekst te lezen. Niet op dezelfde wedstrijd en horsconcours en officieel.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

JumpingRider

Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:36

Marliesje schreef:
Als het op een andere wedstrijd is mag het volgens mij wel, uit die tekst te lezen. Niet op dezelfde wedstrijd en horsconcours en officieel.

ja ze heeft gelijk... je zusje mag niet eerst in de L en daarna nog een in de M hors concours springen. ze mag wel alleen hors concours springen.
alleen mag je met hors concours geen barrage springen...
ik heb laatst ook nog hors concours gesprongen en ik dacht dat je dan barrage mocht springen. bleek het dat het niet zo was. want ik ging eigelijk de barrage oefenen.. Nagelbijten / Gniffelen

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:46

Je mag wel degelijk op dezelfde wedstrijd Officieel en HC starten, sla de laatste P&S maar eens open
Het is nu zelfs toegestaan om eerst L HC te rijden en daarna M voor punten. (je mag alleen het maximale aantal starts per wedstrijddag nooit overschreiden)

HC starten in een hogere klasse mag alleen als de jury daar geen bezwaar tegen heeft mbt de getoonde prestaties in het (idg) L-parcours.
(en als de organisatie het toestaat)

Maar je zusje kan dus gewoon L starten voor de punten en daarna M HC

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:34

Klopt precies wat Gomir zegt. Vroeger mocht het niet, nu dus wel hoe stom het ook klinkt.

Kun je dus eerst een rondje lager HC rijden en dan heeft je paard de hindernissen al gezien. Vervolgens kun je voor de punten starten.

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 12:55

Oké bedankt, hier heb ik wat aan. Ik had al gehoord dat er iets veranderd was, maar ik wist niet wat Verward Ook start er volgende week een vriendinnetje van mijn zusje in het M voor punten en in het L hors concours. Dit vond ik raar, maar dat schijnt nu dus ook te mogen. Ik vind het een rare regel, niet eerlijk idd. Ik reed vroeger ook samen met een meisje op een pony en als we dan onderling een wedstrijd hadden was degene die eerst moest uitgebeld of had 2 weigeringen en degene die als 2e moest kwam iig rond, omdat madam dan bijna alle hindernissen al een keer gesprongen had }> . Maar ja, wie ben ik Verward Bedankt voor het verlossende, duidelijke en waarheidsgetrouwe antwoord Haha! . Ik ga nu een email naar de vereniging sturen!


Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 12:59

gomir schreef:
(je mag alleen het maximale aantal starts per wedstrijddag nooit overschreiden)

HC starten in een hogere klasse mag alleen als de jury daar geen bezwaar tegen heeft mbt de getoonde prestaties in het (idg) L-parcours.
(en als de organisatie het toestaat)


En het maximale aantal starts in 2 of 4?

En de jury kan bezwaar maken als je bijvoorbeeld in het L uitgebeld wordt ofzo, als je gewoon foutloos (of met een balkje) rond komt is het geen probleem?

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 13:02

EmMetjes schreef:
Kun je dus eerst een rondje lager HC rijden en dan heeft je paard de hindernissen al gezien. Vervolgens kun je voor de punten starten.


Maar mijn zusje wil dus niet voor de punten in het M starten, maar in het L. Zij start dus de klasse hoger hors concours, gewoon om te kijken of de pony het redt. Andersom vind ik ook niet echt eerlijk, maar had gehoord dat dat ook mocht, dus daarom vroeg ik dat ook.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 23:52

Maximum aantal starts voor het springen is 2 parcoursen op een dag(barrage/finale niet meegeteld)

Jury kan bezwaar maken nav de getoonde verrichtingen, dat is verder niet gespecificeerd. Denk bijv. aan tig balken/weigeringen of gewoon onverantwoord rijden van de ruiter. Sommige mensen komen wel foutloos rond, maar die kun je echt niet vertrouwd een klasse hoger laten starten...

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 01:15

gomir schreef:
Jury kan bezwaar maken nav de getoonde verrichtingen, dat is verder niet gespecificeerd. Denk bijv. aan tig balken/weigeringen of gewoon onverantwoord rijden van de ruiter. Sommige mensen komen wel foutloos rond, maar die kun je echt niet vertrouwd een klasse hoger laten starten...


Ok, dat is logisch


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers