contract proeftijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
avincav

Berichten: 282
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: oude pekela

contract proeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 12:54

ik heb laast kopers gehad voor mijn paardje maar ze willen hem voor 2 weken op proef.
ik zou een contractje in elkaar zetten maar weet eigenlijk niet precies wat ik er allemaal in moet zetten. welke voorwaarden moeten er allemaal in komen te staan.
wat is de maximale proeftijd enz

ik vroeg mij af of jullie mij konden helpen Haha!

remember you never miss it till it's gone away!!!


moo_tje

Berichten: 50
Geregistreerd: 07-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 13:24

ik zou er gewoon wat eisjes van je inzetten... bijv. dat je een schade vergoeding wil als ze hem "verpesten" of hem verwonden ofso...

xx moo

avincav

Berichten: 282
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: oude pekela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 13:58

ok bedankt zal ik der ook in zetten Haha!

remember you never miss it till it's gone away!!!

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:05

Ik zou nooit een paard op proef meer meegeven, wat kan daar een ellende uit voort komen!!
Ik heb op handelstallen gereden waar de paarden ook op proef mee mochten...je wil niet weten hoe sommige mensen ermee omspringen.
Of ze komen verpest terug of verwond!! Kwaad was ik er altijd om en nu nog!! dit is slechts een waarschuwing, je moet het natuurlijk zelf weten maar houd het in je achterhoofd voordat je een besluit neemt. Ga desnoods naar een advocatenkantoor om te vragen hoe je precies z'on contract opsteld en welke dingen erin vermeld moeten komen te staan.

Errug veel succes!!

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:18

Ik zou persoonlijk een paard nooit meegeven op een proeftijd. Of kopen, of niet! Laat ze dan bij jou thuis een keertje extra komen om te rijden en te poetsen of weet ik veel wat, maar er kan inderdaad een hoop ellende van komen als je hem meegeeft. Je weet niet hoe ze met je paard omgaan en als er in de tussentijd wat mee gebeurt kun je er donder op zeggen dat ze hem terugbrengen en dan zit je er zelf mee!

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar het is niet voor niks dat een proeftijd bij de aankoop van paarden nog maar weinig voorkomt!

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:22

Remember schreef:
Ik zou persoonlijk een paard nooit meegeven op een proeftijd. Of kopen, of niet! Laat ze dan bij jou thuis een keertje extra komen om te rijden en te poetsen of weet ik veel wat, maar er kan inderdaad een hoop ellende van komen als je hem meegeeft. Je weet niet hoe ze met je paard omgaan en als er in de tussentijd wat mee gebeurt kun je er donder op zeggen dat ze hem terugbrengen en dan zit je er zelf mee!

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar het is niet voor niks dat een proeftijd bij de aankoop van paarden nog maar weinig voorkomt!


Heb ik niks meer aan toe te voegen!!! Ik krijg de kriebels al bij de gedachte ervan.... Verdrietig brrrrr!!!!!!!!!!!

avincav

Berichten: 282
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: oude pekela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 11:31

ik heb al een contractje gemaakt waar ik ook in heb te staan dat ik bezoekrecht wil hebben en dat ze er geen ander op mogen laten rijden alleen in overleg met mij en als der wat met hem gebeurd dat de kosten voor hun zijn.
ik had anders wel een goed gevoel over die mensen.
ik hoop dat de vertrouwen dan ook niet geschonden word en er goed mee omgaan.
ik hoop dan echt ook naar al die verhalen die ik van jullie gelezen heb dat dat niet bij mij gebeurd zo wel dan sleep ik ze echt voor de rechter

remember you never miss it till it's gone away!!!

cissy

Berichten: 19820
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:57

Jullie geven geen paard mee zonder proeftijd?? Ik zou geen paard kopen zonder proeftijd! Wie weet wat dat dier allemaal heeft gekregen om rustig te zijn....
Het blijft toch een kwestie van alles goed op papier zetten en vertrouwen. Of je laat ze 2 weken bij jou thuis op je paard rijden als proeftijd? als ze ver weg wonen dan is het wat anders.

Ik ben ook het met de opm eens dat er ook zat kan gebeuren bij die mensen in die proeftijd en dat je paard ook helemaal verknipt terug kan komen, maar laat ze altijd van te voren de volle mep betalen! Als dan blijkt dat ze het paard toch terug willen brengen dan moeten ze wel zorgen dat dat in de 'originele staat' gebeurt.
tuurlijk geef je je paard niet mee aan mensen die je gelijk al niet vertrouwd

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:07

Laat ze idd wel betalen van tevoren!
Ik zou ook een paard willen kopen met een proeftijd. Eventueel de proeftijd gewoon bij de eigenaar zelf.
Is dat geen optie?

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:11

Ik zou geen paard op proeftijd meegeven. laat ze hem maar 2 weken uitproberen op jouw stal. Kunnen ze iedere dag komen, en hou je toch een oogje in het zeil.
Zo voorkom je een hoop problemen.
Leg in het contract vast wat ze wel en neit mogen doen met het paard., Mogen ze het poetsen, longeren, mee naar buiten, springen, etc. maar ook rijden ze zelfstandig of alleen met jou erbij of met instructie erbij.

Samfloor
Berichten: 30
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:14

Goed idee denk ik om ze gewoon 2 weken bij jullie te laten rijden.

avincav

Berichten: 282
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: oude pekela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 12:25

dat soort dingen heb ik ook allemaal in het contract gezet.
ze kunnen niet elke dag komen dan moeten ze een paar uur rijden
anders had ik dat wel voorgesteld

remember you never miss it till it's gone away!!!


HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:39

Misschien is de het goed om de volgende zaken vast te leggen:
Wie bij ongevallen/koliek/verwondigen (door nalatigheid) de kosten betaald.
Wie het vervoer regelt.
Een 'huurprijs' (jij kan het paard in de tussentijd niet verkopen) voor deze tijd. De huurprijs kun jij dan bij definitieve verkoop van de aankoopprijs afhalen, of: alvast de hele aankoopprijs laten betalen en (aankoop min 'huur' terugbetalen als ze hem terugbrengen). Dit om de drempel voor de proeftijd te verhogen, anders is het geen proeftijd maar gratis uitlenen :d Eventueel alleen uitlenen nadat hij gekeurd is (dan weet je dat hij gezond is uitgeleend).
Verder kan ik niets verzinnen: ik heb er geen ervaring mee.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cjuan, LadyFiesta, loowny, Marigo, Myrthe1, noordje, Trendiction, xLauLaUx, Zoolgangster en 96 bezoekers