Knie op slot

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Knie op slot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 20:37

Sinds vanavond staat zo af en toe de knie bij mijn fjord rechtsachter op slot. Hij sleept dan z'n hele hoef over de grond en de volgende passen loopt hij weer normaal of het niets aan de hand is.
Nou is hij vanavond in een jolige bui over de greppel in het land gesprongen en mogelijk heeft hij daarbij iets verrekt. Of kan het ook nog met zijn leeftijd te maken hebben dat z'n spieren aan het groeien zijn, waardoor de knie losser komt te zitten Verward
Wie weet dit?

Wodan en ik onderweg in de M2


ijsje
Berichten: 503
Geregistreerd: 18-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:42

mijn shetje heeft dit ook ,heeft met leeftijd te maken,spieren te lang of te kort ofzo,bij hem moet het vanzelf over gaan

ijslanders zijn toppie

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:13

hoe oud is die?? als ze geen spieren hebben kan het idd zo zijn.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 08:51

Heb het er toevallig gisteren nog met de DA over gehad Lachen

Hoe oud is je paard?
Wij hebben hier nlk. een 4 jarige op stal die het ook wel eens heeft.
De DA zei dat het geen botten, maar meer een spieren/banden kwestie is. Als je hem volop gaat trainen, en alles daar wordt sterker, gaat het vanzelf over.
Was niks aan de hand dus, aangezien ons paard nog niet zo lang en stevig getraind wordt.

ijsje
Berichten: 503
Geregistreerd: 18-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:56

mijn shetje is 3,5 ,en de dierenarts zei idd dat het vanzelf overgaat,hij heeft er al wel wat minder last van,ik zou er niet te veel zorgen over maken Knipoog

ijslanders zijn toppie


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:03

Mijn hengstje van 2 heeft het ook af en toe... daar zou hij gewoon overheen moeten groeien naarmate zijn spieren e.d. sterker worden. Lachen

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:16

veel beweging!!!!

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 17:45

je zou, als het erg blijft, ook kunnen overwegen om het bandje door te laten snijden, dan kan die knie sowieso niet meer op slot. het is uiteraard wel het laatste...

Aut viam inveniam, aut faciam

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 20:00

Alikesflame schreef:
hoe oud is die?? als ze geen spieren hebben kan het idd zo zijn.

Hij is 3 jaar en een aantal maanden. Wat ik uit jullie reacties begrijp is dat het zeer waarschijnlijk een questie van trainen is. Hij is pas 2 maanden echt onder het zadel zo'n 3 keer per week.

Wodan en ik onderweg in de M2

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:47

mijn paard heeft het ook een half jaar geleden gehad, aan het werk houden, door trainen wordt alles sterker, en achter binnendoor te laten bekappen door je hoefsmid!

strandloper

Berichten: 39
Geregistreerd: 28-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:51

Mijn paard had het vroeger ook toen ze nog 3 jaar oud was.

Maar je kan ook je hoefsmid vragen of hij je fjord eventueel ook "binnendoor" bekappen kan, dat heeft bij mijn paard goed geholpen.

Dan bekapt hij de achterhoef aan de binnenkant iets korter dan aan de buitenzijde van de hoef, daardoor veranderd de stand van het been iets en dan gaat de knie minder snel op slot.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Homerup, judith_irene, Linde_C, Sjors050, TamaraFloor, tengeltje11, Zoe_97 en 25 bezoekers