Wedstrijdkleding: Chique of apepakkie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kel2004

Berichten: 1424
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Almere, of all places...

Wedstrijdkleding: Chique of apepakkie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 18:26

Ik wil graag ff jullie mening weten. Iedereen die dressuurwedstrijden rijdt weet dat hij in de juiste kleding moet rijden. Zonder er ook maar over na te denken trek je het aan en rijd je je proef ermee.
Nou vind ik het wel gaaf die kleding, maar de NIET paardemensen in mijn omgeving vinden het een apepakkie.

En vanaf welk niveau zie je dan graag een hoedje (en waar dus nog niet)?

Wat vinden jullie?

PS vinden jullie dat een merk jasje/broek/laarzen (weet ik wat allemaal) ook nog uitmaakt?

De toekomst: [ITP] Naarling Leopold von Lippe Biesterfeld v AlexandroPxHouston
Donar V v Contendro I (LT + 3)
Vulpes pilum mutat, non mores! Nieuwe vos merrie Hurley [RIJ-ITP] Stoute Easy Game wordt braaf 6-jarig sportpaard


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:30

Ik vind het erg chique staan en het hoedje zie ik het liefst op wedstrijden vanaf de Z.

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:38

ik vind het een apepakkie en een hoedje moet je verdienen vind ik, dus in het Z

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:51

Ik vind het ook een apepakkie Haha!
En ik vind dat merk/soort wel degelijk uitmaakt.
Met alle respect maar ik vertoon me niet meer in rubberen rijlaarzen Haha!:D
Zelf vind ik ook bandplooibroeken veel mooier, zeker bij volwassenen.
Hoedje vanaf de Z.
Moest vroeger een keer met hoedje en jasje bij eeen bepaalde gelegenheid rijden, man ik zag er echt niet uit Haha!:D
Oh ja, mijn vriend vind mijn paardrijd outfit wel leuk eigenlijk... Nagelbijten / Gniffelen
raar vriendje heb ik
Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:55

Verplaatst naar WD.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:01

Met hoedje rij ik al vanaf de B. Ik vind het sowieso het mooiste staan, in welke klasse je ook rijdt. Het tenue in zijn geheel vind ik er wel mooi uitzien, zeker de dressuurrokken die ze in de GP bijv. dragen. Erg chique! Merk maakt naar mijn mening wel degelijk verschil uit! Duurdere merken vind ik over het algemeen mooier eruit zien.

marl
Berichten: 35
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:29

Hoedje zie ik het liefst vanaf de klasse Z (moet je "verdienen"), maar het mag volgens mij vanaf de klasse L (niet al in het B, toch??).

Verder vind ik het wel chique, het paardrijtenue. Zag tijdje terug in zo'n catalogus een nieuw model rijjasje van Pikeur (heel kort van voor, flapjes achter), maar dat vond ik dus echt niet mooi...

Merk maakt me niet uit, als het model maar goed zit (en toegegeven, bij de duurdere merken zit het jasje vaak mooier).

Rijbroek heb ik gewoon van een goedkoper merk. Achterlijk duur die merkbroeken! En in bandplooi krijg ikzelf een "stevige achterhand" (als je begrijpt wat ik bedoel... ha ha).

Kel2004

Berichten: 1424
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Almere, of all places...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 19:41

Ik vind het persoonlijk ook mooier om altijd met hoedje te rijden. Reed in de B ook al met hoedje. En als er geen gevaar drijgt om eraf te vallen Knipoog Tong uitsteken waarom niet! Enne niet voor elke combinatie is de Z weggelegd en betekent dat dan dat je nooit een hoedje op mag?

De toekomst: [ITP] Naarling Leopold von Lippe Biesterfeld v AlexandroPxHouston
Donar V v Contendro I (LT + 3)
Vulpes pilum mutat, non mores! Nieuwe vos merrie Hurley [RIJ-ITP] Stoute Easy Game wordt braaf 6-jarig sportpaard

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:47

ik vind idd dat als je het Z niet haalt je niet met hoedje zou moeten rijden Lachen

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:49

Als je hier in de regio in de B met een hoedje rijdt, lachen ze je uit... Een hoed is hier voor de Z

Ik vind mijn tenue wel degelijk mooi en absoluut geen apenpakje ik zie er niet tegenaan om hem weer aantetrekken Lachen

:){

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:52

Ik vind het ook chique staan. Het hoort echt bij de (dressuur-) sport .
Inderdaad zitten de duurdere jasjes etc. vaak mooier. Zelf heb ik de Kentucky Concours, vind ik een erg mooi jasje Lachen !

Hier in de regio zijn het allemaal oud-KNF verenigingen dus voor de fusie mocht je pas vanaf de Z1 een hoedje op. Dat zit er nog altijd goed in dus hier zie je echt zo goed als nooit een hoedje in een lagere klasse dan de Z dressuur. (Ik heb het welgeteld de afgelopen jaren 1 keer gezien en dat was in de M2). Ik ben het dus ook altijd op die manier gewend geweest: wat mij betreft hoort een hoedje pas vanaf de Z1.

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:08

Misschien ben ik ouderwets, misschien komt het door mijn KNF-achtergrond of misschien ook vanwege het feit dat ik altijd in het oosten heb gereden, maar ik vind ook dat een hoedje pas 'hoort' vanaf het Z. Ik zal mensen er niet om veroordelen wanneer ze al in de lagere klassen met hoedje rijden, maar zelf zou ik het nooit doen. En mijn zusje zou ik gewoon uitlachen als ze het in haar hoofd zou halen - dat mag met zusjes. Tong uitsteken

Verder vind ik een mooi wedstrijdtenue geen apenpakkie. Het moet echter wel netjes zitten, vind ik. Geen vormeloos jasje, een groezelige broek en een bruine cap bij een zwart jasje o.i.d. - zowel bij dressuur als bij springen. Met een veiligheidscap in een dressuurproef heb ik ook geen problemen, hoe veiliger hoe beter. Maar mijn voorkeur gaat dan wel uit naar een 'flock'-model (fluwelig) en niet naar een glimmende 'fietshelm'. Die staan bij endurance dan wel weer erg gaaf. Cool

En ik vind leren rijlaarzen op zich mooier dan rubberen laarzen. Maar ik heb geen leren rijlaarzen, dus voor dat anderhalve proefje dat ik per jaar rijd, hijs ik mezelf gewoon in mijn rubberen laarsjes. De rest van het jaar rijd ik met (leren) chaps.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:12

we noemen het 'dresuurtenue' hier nou eenmaal een jawel apenpakkie!! dus ik vind het een apenpakkie maar ik heb geen moeite om het weer aante trekken dat maakt mij helmaal niks uit

verder rijd ik altijd met cap ook ik vind dat je een hoedje moet verdienen ik heb een gpa pikeur cap en die vind ik netjes genoeg

en ik rijd met leren laarzen..zou er niet meer aan moeten denken om die rubberen dingen weer aan te trekken volges mij rijd dat voor geen meter meer

Chocolate /3 M dressuur, B springen, M eventing
Dexter }:) Z dressuur

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:26

ik rij nu in een clubtrui en dat vind ik niet altijd even geslaagd Tong uitsteken maar een jasje vind ik echt heel mooi, en zeker geen apepakkie. Een hoedje moet je idd "verdienen" dus vanaf de Z

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:31

Ach, iedereen rijd in een jasje en een witte rijbroek, dus nee ik vind het geen apepakkie, het hoort erbij! Hoedje moet je verdienen, dus pas in het Z.

PartTwo

Berichten: 1349
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:34

[quote="marl"]Hoedje zie ik het liefst vanaf de klasse Z (moet je "verdienen"), maar het mag volgens mij vanaf de klasse L (niet al in het B, toch??).

vind ik ook en ik vind het wel chique, ik vind dat het niet uitmaakt als je een wat minder duur merk hebt, alleen rubbere rijlaarzen vind ik vreselijk.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 21:34

Mwa, ik vind niet dat je een hoedje moet 'verdienen'. Maar heb zelf ook nooit in het KNF leden-gebeuren gezeten. Bij de NBVR was het normaal als men in de B, L of M met hoedje reed, net zoals met een cap. Ik heb dus al vanaf mijn B proefjes met hoedje gereden en nooit misplaatste commentaar gekregen. Ik vind het er veel mooier uitzien en snap niet dat sommige mensen blijven volhouden dat je zoiets moet verdienen. Vind ik zo vreemd Verward

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 21:43

Ben er helemaal voor dat iemand aandacht besteedt aan zijn wedstijdkleding. Vaak is het zo dat kwaliteit betaalt moet worden en je al snel heel wat euri's kwijt bent. Je doet er dan natuurlijk wel een aantal jaren mee. Een hoedje vind ik zelf mooi staan, als je het paard op een goede manier kunt laten zien aan de jury. Hier in het Noorden is het ook gebruikelijk dat je pas vanaf de Z1 met een hoedje op je hoofd de ring in gaat. (en dan zo'n mooie glimmende zijde...)

knightloekie

Berichten: 2799
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 21:44

apepakkie, nee ik vind het erg mooi uitzien OK dan!
De mensen in mijn omgeving vinden het nog steeds un kaksport Huilen
Maar dat mag de pret niet drukken..

Hoedje, eigenlijk maakt het de combinatie wel helemaal af dus wat moet ik er op antwoorden........

Merk? Nou ieder zijn eigen.. *LOL*

Mama van Sophie ~ 24-08-2006 ~ en Jule 04-04-2008 ~

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 21:52

Ik hobbel rond in een pikeurjasje, leren laarzen en een gpa op de kop en toch vind ik het een apenpakkie....

Hoedje hoort bij de Z (ook oud KNF-er Knipoog )

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:05

Chique!
En hoedje ligt eraan bij wie

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:06

Ik vind de dressuuroutfit wel sjiek staan. Het jasje moet netjes in model zitten en ik zie het liefste een bandplooirijbroek (maar goed die vind ik zelf ook lekkerder zitten). Leren rijlaarzen vind ik ook sjieker staan, ik rijd er zelf ook mee, maar die dingen zijn ook duur in de aanschaf en als je niet vaak start en er thuis niet mee rijdt, pff waarom dan aanschaffen.

Ik vind ook dat je hoedje moet "verdienen" en er pas in het Z mee moet rijden, ik vind het gewoon bij die klasse horen zeg maar. (oud NKB Knipoog) Hier rijd dan ook niemand in de lagere klasses met een hoedje.
Maar ja ik rijd Z2 pony's en heb ook gewoon een oud model cap op, zo'n hoedje is duur in aanschaf en bij de paarden begin ik weer onderaan en wil ik bovendien springen, dus dan zou ik het hoedje voor niks gekocht hebben en aangezien in totaal 2 seizoenen Z rijdt, vind ik het wel goed met een cap.

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 06:35

Staat wel netjes, gewoon een strakke rijbroek (geen bandplooi, vind ik niet zo mooi), donkerblauw jasje, donkerblauwe cap.

Het prettigste om zelf te dragen vind ik het zomertenue, geen jasje dus.

De plastron mogen ze van mij afschaffen (en juryleden die weinig begrip tonen als je direct van het springen dressuur moet rijden en daar even op moeten wachten).

Eigenlijk kan het mij niet schelen waar iemand mee start, of dat nu goedkoop spul is, plastic laarzen, of duur spul en leren laarzen. Net zo als het mij totaal niet uitmaakt of iemand in de B met een cap of hoedje start. Hoedje staat netter, maar is minder veilig. Voor de punten maakt het toch niet uit. Vind je een hoedje netter staan, waarom niet?
Als het maar gewoon netjes lijkt, en daar kun je ook met goedkoop spul voor zorgen.
Laatst bijgewerkt door germie op 03-09-04 06:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


SplashIsLief

Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 06:37

susan schreef:
ik vind het een apepakkie en een hoedje moet je verdienen vind ik, dus in het Z

Helemaal mee eens, elke keer als ik het aantrek denk ik van moet dit Schijnheilig

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 06:43

Ik vind het wel mooi chique hoor!
Ligt er ook aan wat voor model koopt, ik vind die van mij wel mooi. En hij was dan wel aardig prijzig. Maar hij kan nog wel n paar jaar mee.

Een hoedje vind ik bij de Z horen, dat maakt het dan af. En je moet het idd 'verdienen' Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 7 bezoekers