Foto's van het toppic verwaarlozing: Veel foto's.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Foto's van het toppic verwaarlozing: Veel foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 23:54

Hier wat foto's (die ik zelf heb gemaakt, + de foto's die Jessy heeft gemaakt om hierbij te helpen om de AID wakker te schudden) waar het toppic verwaarlozing in VsVd over gaat, met een kleine uitleg erbij:

Eerst even het veulen die in de schuur is opgesloten:
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SQDlAtAVfyQJXeLHQWtd8GkSw7qP0i*Se490jFMd6Y!0mm9LPJOHv12YKohNM3WOVg1t!aQQ0g8RnHbq3fxVwOuvYV9eXlsrESSedBLC3bTy4WFMYVp3Fw/Afbeelding(226).jpg?dc=4675487462521358512[/img]
De achterkant van de schuur, hij staat op instorten, deze foto is gemaakt met een telefoon dus wat wazig.
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SQDpAtEVuCQJXeLHQWtd8NsTK7OckG99Tkz*0nV6ofgj!etQ7wn2s7hlO3EqZxW64GUCez8xMqqripo4V34Ux4ff7mayvc3hc5uc7Ct7nb8kxhroqj0L7Q/Afbeelding(218).jpg?dc=4675487175696231712[/img]
Foto met telefoon gemaakt van de hoefjes van de pony, hier heb ik de pony uit de schuur gehaald zodat het beter te zien was.
Helemaal vergroeid, zal nooit meer echt goed gaan lopen denk ik, maar er moet echt wat aan gebeuren.
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SQDlAtIV8iQJXeLHQWtd8JHS6tnk48ezFod1PxmN*4Efi6zQdOsN6PRB5ccCQUs*Nmqq5Rw*tpUIBTZKHvcNfelOreBz2X6NOnp*yXj8X61**Kxqna3VOQ/Afbeelding(219).jpg?dc=4675487175701899478[/img]
Nogmaals, foto van telefoon.
Afbeelding
Volgende dag gemaakt met echte digitale camera, met dank aan Jessy.
Afbeelding
En nogmaals, hier goed te zien, de vergroeide hoefjes van het veulen in de schuur.
Afbeelding
De pony helemaal, in de schuur waar hij niet uit kan, vol scherpe dingen waar hij zich aan kan verwonden, beschimmeld hooi, en ratten muizen kippen heel erg vies muf in de schuur, en vooral donker.
Afbeelding
Nogmaals in de schuur.
Afbeelding
Ennogeens.....
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SQDpAtIV8yQJXeLHQWtd8A*D95BHMrY1J2S0xu!cUwpMpUfzAV3CHElw2upLpPXY9PXQjr6zzGgDmKC2Ryh1QEDIpAAbWg2aRQmb8Ebzm7pruJIfai3kBw/Afbeelding(228).jpg?dc=4675487462525039458[/img]
Van buiten naar binnen afgenomen met de telefoon weer, dit stukje is aan de andere kant van de schuur, de troep kant zeg maar, daar liggen kippen kalkoenen ratten enzovoorts, en erg veel troep.
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SQDpAtAVgCQJXeLHQWtd8K6g5ST0CH5OTGdiTfzFRbIqK9oP8GSb4CUEzALiQSR2TozR9aolFqhaQp7qR3vPX6dvFoTL9*RYePuV3g7!HeCKmOpw7Ajc0g/Afbeelding(235).jpg?dc=4675487462527625982[/img]
Weer met de telefoon gemaakt door mij, de eerste schuur staat het veulen normaal in, nu staat hij rechts van de foto, en is blij dat hij even buiten is, maar rent uit angst voor de andere paarden maar snel weer terug de schuur in.
Afbeelding
De honden aan een ketting gelegt, onder de vlooien, en krijgen dode lammetjes te eten etc.
Verder trouwens een schat van een beest, maar snapt niet dat ik zijn zogenaamde keitenkoppenbal niet weg wil gooien om te spelen Misselijk
Afbeelding
Dit is een puppy van haar, die is nu 2, ook een schatje, maar begrijpt niet dat ze nmiet mag bijten, wel een plaatje om te zien hè?
Afbeelding
Jong poesje, onder de wormen en schimmels, heel leger vlooien over haar ligaampje, en opgesloten in de schuur omdat ze bang is dat deze ook doodgaat, vertelde A. dat J. zei.
Want de rest van de kittens is doodgegaan, wat raar hè? Schijnheilig
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SQDmAssVXSMJXeLHQWtd8O*9BQHkZfYxnam1TVnIrSsowMCBUhsfec8F7GmrtHV4*zCrbIMcBQ7yXJwYq8yHj2CEQ0T*UxAWRh26wdqtYb986I!qdUiPDA/Afbeelding(221).jpg?dc=4675487462511321014[/img]
In deze schuur staan in de winter stuk of 6 koeien, 6 schapen 6 geiten paar paarden, sommige van de beesten hoog drachtig en dergenlijke, met zijn alle op een kluitje.
Schuur is denk ik 6 bij 6.
Foto gemaakt met telefoon.
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SQCzG8wVlyMJXeLHQWtd8FoB5Enn0sh7YQDqCmSI6FoBFC2b2w2QTw1PETZKR!EzU8EX8gpEnCtTUyfSWeJRXQVTZWcVOMuvmTyjEF!dgbJ*9nVZN6aAVw/Afbeelding(222).jpg?dc=4675487462514752216[/img]
Schuur met allemaal troep, foto ook weer gemaakt met telefoon.
J. sloot zichzelf hier op en vertelde mij, mijn zus, en haar vriendin dat we het halster (van mijn zus haar vriendin) pas terug kregen als we schillen voor de paarden gebracht hadden.
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SQDmAs0V0SMJXeLHQWtd8GmMlt*tkALFFxuvJNB6oEhWLtMhpGekIh2iQuDagOYbFCOLZbjCBcumBmmhL1xi!pOE8OoqXt1KU3LJXDvEzm921xigeaKI4g/Afbeelding(223).jpg?dc=4675487462517954352[/img]
Schuurtje kan vast nog wel een paar jaar mee Schijnheilig
Gemaakt met telefoon.
Afbeelding
Dit noemt J. omheining van het weiland voor de auto weg.
Staat geen stroom op
Schapen lopen dagenlijk over de weg, sommige springen er overheen, andere kruipen er onder door.
Slootje is 13 cm diep ong. Clown
Afbeelding
Nogmaals omheining van J. Scheve mond
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SQDmAtEVuiQJXeLHQWtd8HDXD3EL!IrZrZIJhjnUDioPpuCuu7He4jWZnfJHeVfGCgcyCNyvslwfd7KdvGtqKzp5UvtBtvpl4wMsaWYvk*67yNWm2hgViw/Afbeelding(236).jpg?dc=4675487462530929926[/img]
Onbewoond spookhuis.

De paarden in de wei zien er redenlijk uit, hebben wel wormen maar genoeg water en gras om rond te komen
Even door de distels en troep heengekeken.
Afbeelding
1 van haar gehuurde hengsten om te dekken oid zei A. tegen me.
Afbeelding
De hoeven van een merrie in het land, wel ok dus.
Afbeelding
2e hengst die ze gehuurd heeft.. Ook wel eenmooi beest om te zien
Let vooral niet op de distels..
Afbeelding
Moeder met kind Lovers Er lopen erg leuke veulens bij
Afbeelding
Nog meer veulentjes, schatjes hè?
Afbeelding
etc. ect.

Dit zijn dan de foto's op een rijtje, zonder de scherpe goeie foto's van de gebouwen ivm privacy.

Vooral met dank aan Jessy.

Liefs Lisette

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 23:56


pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:58

wat een ontzettende bende daar!!! hoop dat er snle wat aan gedaan word want zo kan het niet verder gaan!!

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:58

Oh........echt erg die hoeven van het veulen zeg!!

Komt de AID nou eerdaags daar kijken, zodat die er wat kan laten doen

joyceke

Berichten: 169
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 00:00

oow nee dat ziet er echt verschrikkelijk uit!!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 00:11

Ik neem aan dat de dierenbescherming hier al van weet?

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 00:14

Nogmaals hoop ik echt dat er wat aan gedaan wordt. Maar een vraagje, waarom staan alle paarden op het land ( met hun valt het mee zo te zien muv evt wormeninfecties die ze kunnen hebben) en staat dat ene veulen alleen in dat hokje? Dat kleine katje is ook een zieltje....

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 00:21

Volgens A. staat het "veulen" alleen in de schuur omdat hij (het is een hengstje) niet bij de andere 2 hengsten in het land kan lopen. Die zijn allebei veel groter en staan wel goed op de hoeven, en daar kan dit kleine ding niet tegenop.

Ik zet "veulen" even tussen aanhalingstekens, omdat het dier volgens mij (heb even de tanden bekeken) nu 2 jaar moet zijn. Nog afgezien van de staat van de hoeven, is hij verder ook in slechte conditie. Hij heeft de bouw van een jaarling en een harde, opgezette buik.

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 00:21

jeetje wat kan ik me hier kwaad om maken. Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!
ik neem aan dat hier al melding van is gemaakt???
die mensen hangen dus echt he.
hoe kon je trouwens zo makkelijk in die schuur komen? woont er niemand bij die dieren?
en die honden.
ik heb er gewoon geen worden voor Verdrietig

Natasja31

Berichten: 312
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: Sassenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 00:27

Wat erg zeg,hopenlijk word er snel actie ondernomen door de db.En mijn vraag was ook waarom dat ene veulen binnenstaat Verward


Groetjes Natasja.

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 00:27

Ik heb de beesten een aantal jaar verzorgt, en weet daarom hoe het er daar aantoe gaat.
Ben sinds een jaar weer wezen kijken en dat was de druppel.
De AID gaat volgende week kijken, hij heeft mij gevraagt om een mail met hoe het er daar aantoe gaat met foto's heb ook een aantal reacties van bokt erbij gezet.
Binnenkort ga ik op bezoek bij A. om even te babbelen dat vroeg hij, hij is erg aardig en vond het gezellig me weer eens te zien.
Aan hem kan ik evt. vragen wat een veulen kost mochten er mensen geintereseerd zijn om er 1 op te vangen, de volwassen paarden verkoopt J. niet, heb ik haar alleen eerder gevraagt als ze haar bui had.
Als de AID ze niet in beslag neemt is het misschien wel leuk als er een paar veulens naar mensen van bokt gaan. Lachen

Liefs Lisette

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 00:27

@Annick

De eigenaresse (J.) van dit terrein + dieren woont hier niet (meer) zelf. Wel woont er een man (A.) in een caravan op het terrein.

MOHGirl heeft melding hiervan gedaan bij de AID, er gaat volgende week iemand kijken. Deze mevrouw (J.) is blijkbaar al geruime tijd bekend bij verschillende instanties, maar tot nu toe kon er niets worden gedaan. Hopelijk is de toestand van de tweejarige in de schuur nu wel voldoende argument om actie te ondernemen.

Edit: je was me voor Knipoog

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 00:50

de beesten mogen blij zijn dat je actie heb ondernomen, hou je ons op de hoogte.
wat moet het soms toch hoog oplopen voor er wat wordt gedaan.
ik hoop op een goede afloop
Annick

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 00:56

Eerlijk gezegd zie ik weinig nieuws vergeleken met het topic op VvdD. Met uitzondering van de hoefjes (is snel wat aan te doen) en een mager poesje kan ik kwa dierenleed op de foto's ook niet zo geweldig veel ontdekken. Ziet er allemaal niet te fraai uit natuurlijk (huisvesting die in beeld gebracht wordt) maar goed, daar gaat het niet om.

Zal mij benieuwen wat er verder gaat gebeuren.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 07:10

Voor een groot deel ben ik het met Lageveld eens. Die jaarling is extreem, de gebouwen ook, maar de honden zien er niet zielig en ondervoed uit.

Laat je weten wat de AID en DB ervan vinden?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 08:09

Sorrie ben ik weer.............. De hoeven van het veulen zijn slecht, heel slecht............ maar de buitenpaarden zien er gewoon goed uit. En voor de rest is het een zooitje, dat wel maar dat maakt dieren niets uit. Dat veulen wat binnenstaat staat in een goedgevulde redelijk schone stal.... niet een vieze bende die nooit uitgemest wordt.

Je maakt weer allemaal insinuaties,

Waar is dat schapen/geitenkop waar de hond mee mag spelen?
Ik wil een foto zien van de 6 koeien, paarden en en nog iets wat in de ene schuur moest in de winter.
Ook wil ik weten waar jij gestudeerd hebt dat je zo even in een oog opslag kan zien dat die dieren wormen hebben.

Er worden weer dingen gezegd die van hear say zijn en daar moet je mee oppassen

NOgmaals dat veulen ziet er niet uit, de rest vind ik nou eenmaal niet zo schokkend, echt niet. En zeker als ik dan de andere paarden zie, dan vind ik ze er erg goed uitzien! Goed het is een zooitje maar dat zal een paard helemaal niet erg vinden

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:06

het kan wel zo'n aardige man wezen maar deze man verdiend geen dieren meer als hij ze zo laat lopen Scheve mond

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:19

gijsenkim schreef:
Sorrie ben ik weer.............. De hoeven van het veulen zijn slecht, heel slecht............ maar de buitenpaarden zien er gewoon goed uit. En voor de rest is het een zooitje, dat wel maar dat maakt dieren niets uit. Dat veulen wat binnenstaat staat in een goedgevulde redelijk schone stal.... niet een vieze bende die nooit uitgemest wordt.

Je maakt weer allemaal insinuaties,

Waar is dat schapen/geitenkop waar de hond mee mag spelen?
Ik wil een foto zien van de 6 koeien, paarden en en nog iets wat in de ene schuur moest in de winter.
Ook wil ik weten waar jij gestudeerd hebt dat je zo even in een oog opslag kan zien dat die dieren wormen hebben.

Er worden weer dingen gezegd die van hear say zijn en daar moet je mee oppassen

NOgmaals dat veulen ziet er niet uit, de rest vind ik nou eenmaal niet zo schokkend, echt niet. En zeker als ik dan de andere paarden zie, dan vind ik ze er erg goed uitzien! Goed het is een zooitje maar dat zal een paard helemaal niet erg vinden


Gijsenkim, nu moet ik toch even reageren... ik ken Mohgirl en ik kan dan ook garanderen dat haar verhalen niet op insinuaties gebaseerd zijn. Het is geen hear say, ze zegt zelf ook dat de andere paarden er niet slecht uit zien, maar voor het jonge hengstje in het bouwval van een schuurtje (want een bouwval is wat het is, het is verre van veilig te noemen in de staat waarin het verkeert) vind ik het toch echt een absolute noodzaak dat de DB ingrijpt. Dat de andere paarden er wel goed uit zien is natuurlijk geen vrijbriefje om dit arme jonge dier zo op te laten groeien en te verwaarlozen. Overigens denk ik dat een paard een zooitje wel erg zal vinden als deze op zijn/haar lijf instort en die kans is in deze staat wel aanwezig. En niemand hoeft gestudeerd te hebben om in een hoop mest wormen te kunnen ontdekken... Dat zie ook ik nog wel.

_Tarzan

Berichten: 11166
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:27

wat een bende zeg en dat veulen Verdrietig
ik vind de paarden in de wei ook niet slecht uitzien maar de rest Misselijk

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:36

Vikkie, niet om je af te vlakken, maar de 'wormen' in mest kunnen ook vliegenlarven zijn. Wat voor kleur en afmeting hebben deze wormen?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:37

Dribbelkont schreef:
het kan wel zo'n aardige man wezen maar deze man verdiend geen dieren meer als hij ze zo laat lopen Scheve mond


Die dieren en de grond zijn niet van die man maar van een vrouw...de man en vrouw hebben volgens mij verder niks met elkaar te maken, de man is dus niet verantwoordelijk!

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:43

aah wat sneu voor dat veulen die hoeven... Scheve mond
ik hoop ook dat er snel wat aan gedaan kan worden..

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:07

Jeetje, ja dit is niet mis Hopelijk dat er nu eindelijk eens opgetreden gaat worden tegen de vrouw.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:20

Verschrikkelijk zeg, die hoeven!!!

marjan1

Berichten: 12
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nieuwleusen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:36

Hallo marjan hier ik vind dat er wel degelijk iets aan gedaan moet worden het ziet er allemaal niet uit en zelfs voor de paarden buiten niet.
mijn paarden hebben dan een paradijs waar we wonen.
en de omheining en de distels die paarden hebben bijna geen gras om te eten zo te zien op de foto.
ik vind dat dat niet zo kan ik hoop ook echt dat ze wat aan zulke mensen wat gaan doen die zijn echt geen dieren waard.
groeten marjan ik hoor graag hoe het gaat aflopen

groeten marjan