Alweer bijna een jaar... Nimondro!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Alweer bijna een jaar... Nimondro!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 21:56

Wat gaat de tijd enorm hard zeg. Zo lang lijkt het nog helemaal niet. Nimondro.

Vorig jaar stond hij inmiddels al bij ons op stal. Er werd niet naar hem omgekeken, zijn stal werd 'vergeten', paard was doodongelukkig. Wat deed dat pijn om aan te kijken.

Via stom toeval eigenlijk, hebben we hem kunnen kopen voor een spotprijsje. Met de bedoeling dat ik hem even iets zou opknappen en dat we dan een leuk baasje voor hem zouden gaan zoeken.

Tja, dat liep ietsje anders....

Nimo, met zijn heerlijke eigenwijze pony-face Lovers pakte het zo lekker op allemaal. Werd dikke maatjes met Voice. Zijn bespiering kwam er weer op, hij werd weer enigzins toonbaar. Rijden ging in het begin wat moeizaam, maar ik kon het best met hem vinden.

In november startte ik hem al in de L1, meteen een winstpunt. Nu, een klein jaartje later ben ik er klaar voor met hem de L2 in te gaan. Hélemaal klaar!

We groeien op het moment echt als combinatie, ben er zo gelukkig mee. Ik krijg steeds meer complimentjes om me heen, dat Nimo er zo vreselijk goed uitziet, blij oogt. Ook mijn instructrice zegt elke les weer dat het zo vreselijk goed gaat op het moment. Bloos

Ik ben zo blij met elke dag dat ik van hem mag leren. En hij van mij natuurlijk. Ik vergeet nooit de eerste keer dat ik met hem op buitenrit ging, niet wetende dat er flink met hem gecrossed was in het bos. Ik had mijn hart in mijn keel zitten, wat een 'eikel' dat paard. (Ik ben er inmiddels achter waarom hij altijd eikel ipv Nimondro genoemd werd Tong uitsteken.)
Ondertussen is hij meegeweest op trektocht en is hij prima te rijden buiten. Nimo moet alleen even doorhebben wie er op zijn rug zit! *LOL*

Tja en supertrots ben ik dat hij Roy zo lief door de bak sjouwt! Die twee zijn echt gek met elkaar. Lovers Die komen er ook nog wel!

Was vandaag wel grappig. Pap en mam waren bij mijn rijles aan het kijken en twee meisjes naast hen hadden met elkaar zitten praten 'weet jij hoe het met Nimondro gaat??? Die altijd hier op de Nieuwe Heuvel stond?' Mam had echt zoiets van 'Ehm... dát is Nimo.' Die meisjes hadden al gevonden dat 'ie er zoveel op leek haha. Pap en mam hadden er verder niet op doorgegaan, dus verder weet ik ook niet hoe ze hem kenden, maar ze hadden het er wel ff over gehad dat het toen niet zo goed met hem ging. Toch wel grappig zo.

Kortom, ik voel me een Penny-meisje, ongelovelijk dankbaar voor de kans dit paard te mogen kennen en rijden. Het is inmiddels wel duidelijk: Nimo blijft. Hij blijft, samen met Jur, Voice en Wencke! Dat heeft hij wel verdiend na alles. Pap en mam, bij deze enorm bedankt voor alle steun die jullie me geven, zowel met Jurga als nu met Nimo (en de Paddox-en natuurlijk!)! *dikke zoen*

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jurga op 01-09-04 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:04

Nimootje Lovers Af en toe inderdaad EIKEL Knipoog maar toch een superpaard ook!

Ik heb zelf gevoeld en gezien hoe hij opgeknapt is en dat is écht toppie. OK dan! Ook kwa gedrag, het lijkt wel of hij weer durft te hechten aan iemand! Als een bekende voor hem nu op stal loopt kijkt hij je na en soms hinnikt hij zelfs! Wow! Dat itt eerst was het een paardje waarvan je maar af en toe een hoofd boven de box uit zag. Zelfs zijn voorpluk begint te groeien Knipoog Niet dat dat er wat mee te maken heeft maar hij is weer écht paard!!

Super ook hoe hij de wat moeilijkere oefeningen loopt! Dat hadden jij en ik beiden niet gedacht in het begin, 1 plank was het.

Iloon voor jou een dikke zoen dat ik ze mag bijrijden!! Kusje

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:07

Hartstikke fijn voor jou en vooral ook voor hem!!!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:51

Goed om te horen Iloon!! Fijn dat het zo super gaat!! Ga zo door zou ik zeggen, jullie komen er wel!!
Knuf van mij..

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 11:21

Grappig is dat, naarmate je een paard beter leert kennen, kan je gevoel heel anders worden. Eerst had ik zoiets van 'ja, leuk paard.' Later begon ik hem beter te leren kennen en het gevoel dat het karakter niet zo bij me past, wordt steeds minder. Ik raak enorm gehecht aan hem en we weten goed wat we aan elkaar hebben.

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:24

Mooi verhaal! Lachen
Fijn dat het nu allemaal zo goed gaat, en veel plezier nog verder samen!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:33

Nimondro is inderdaad een ontzettend leuk paard, ik heb hem een paar weken geleden in levende lijve mogen aanschouwen! Daar gaan jullie nog veel plezier aan beleven denk ik!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:42

Leuk dat het zo goed gaat Lachen
Heel veel plezier met Nimondro verder.

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:12

wat een lekker koppie, ik zou hem ook houden *LOL*

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:17

Gaaf verhaal, echt eind goed, al goed....

Soms is het echt een kwestie van bij elkaar gegooid worden en naar elkaar toegroeien....zo blijkt maar weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:33

Iloon, ik vind het hartstikke leuk voor jou, en de rest van je familie. Voor Nimo is het ook erg fijn dat zijn leventje zo verbeterd is, meer aandacht, er wordt lekker met hem gewerkt. Goed bezig OK dan!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 18:09

Soms merk je gewoon dat hij veel aandacht niet gewend is, hij trekt zich dan wat terug, weet niet wat hij ermee moet. Arm dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 21:10

Dat is eigenlijk best wel sneu... als je erover nadenkt.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 21:58

Ja, dat vind ik dus ook. Gelukkig is hij wel wat opgeknapt richting andere paarden, hij is heel vriendelijk en 'bedelt' bij hen om aandacht. Hij is namelijk érg bang om alleen achter te blijven.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:40

wat een verschil en vooruitgang kun je boeken in een jaar he?
leuk dat het zo goed met jullie gaat en nu ook als een speer door de L2 he!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 09:39

De voorspelling dat ik eind dit jaar M1 startgerechtigd ben ga ik niet waarmaken denk ik *LOL*. Ruiter moet nog véél leren!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 21:23

Vandaag heb ik met hem gesprongen, hij geeft zo'n vertrouwd gevoel Lovers.

Hij gaat nu zelfs spelen met Wencke, ik wist niet wat ik hoorde (en later ook zag).