kippetjes

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

kippetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-02 20:18

Wij willen binnenkort een paar kippetjes aanschaffen. Dit moeten wel krieltjes zijn.
Vroeger bij mijn verzorgpony hadden ze hele mooie kippetjes. De veren waren wit of bruin met een zwart randje erom.
Is dit een bepaald ras ofzo? (heb geen verstand van kippen)


assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 20:27

Ehh.. hoe je het omschrijft komt het me heel bekend voor, volgens mij hebben wij op het moment een paar van die kipjes op de boerderij (nouja het zijn nog kuikentjes, maar goed) Ik ben alleen even de naam kwijt Frusty Ik zal morgen even navragen hoe ze heten, het was iets in de trant van hollandse blauwe.. Verward maar ik weet het maar voor 40% dus...
Ik ga het iig even navragen

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 20:46

wij hebben daarvan een haan (als het die is die ik denk)
ik weet het ras zo 1 2 3 ook niet

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 20:48

Hihi!! Hoort dit topic niet in het kippehok? Haha! Tong uitsteken Knipoog
Geintje!!! Nee, bedoel je soms Barnevelders??
Offe ben ik nou helemaal van de leg... Tong uitsteken
Ik haal ze altijd door elkaar Frusty

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-02 20:55

jij bent helemaal van de leg! Haha!
Barnevelders zijn grote bruine

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 21:00

O, ik lees jouw stukje nou nog een keer, maar die die er op de boerderij zitten, zijn alleen wit met een zwart(blauwachtig) randje aan de veertjes. Niet bruin

Er zit nog wel een andere ras op de boerderij, dat heet goudpel, maar die zijn net wat groter dan de kriel. En die zijn bruin, met zwarte randjes om de veren. En dan een bruine hals en witte oorlelletjes
Het is iig ook een nederlands ras

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-02 21:04

best mogelijk dat die bruine (was er maar 1) een kruising was met bijv een barnevelder ofzo hoor, alles fokte maar raak daar (3 miljoen verschillende rassen bij elkaar)

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 21:08

Moeten het persee raskippen zijn dan? En persee krieltjes? Anders kun je net zo goed een Goudpel nemen (die leggen veel eieren)
En als je een grappige kip wilt hebben, kun je ook een Kuifhoen nemen, die zijn zwart met een witte kuif.
Of een grappige kriel; de sabelpootkriel. Die zijn erg leuk om te zien. Op de boerderij hebben we 2 grijze en 2 bonte, die grijze zijn erg mooi vind ik Lovers

Ach, er zijn zo veel soorten en rassen kippen, dat er altijd wel een mooie valt te vinden Lachen

Succes met een mooie kip vinden iig Party!!

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 21:09

Wij hebben dat soort kippen. Krielkippen heten ze volgens mij. Wij krijgen binnekort kuikentjes daarvan. Het is een ras jhaa.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-02 21:14

nee, hoeven niet persee raskippen te zijn, maar ik vond die zo mooi!!!!!! Dus ik wil DIE kippetjes!
Ze mogen ook niet te groot zijn, dus echte krieltjes

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 21:27

New-Forest schreef:
Wij hebben dat soort kippen. Krielkippen heten ze volgens mij. Wij krijgen binnekort kuikentjes daarvan. Het is een ras jhaa.
Haha *LOL* Sorry, maar ik moet eventjes lachen *LOL*
Krielkippen, daar zijn minstens 3 rassen van, ik ken er nl al 3 (gewone hollandse kriel, hollandse blauwe kriel (of iets wat daarop lijkt) en sabelpootkriel) Lachen En er zullen er vast nog veel meer zijn!
Dus krielkippen, dat is geen ras, dat is een soort 'ondersoort' net als dat je retrievers, terriers enz hebt bij honden

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-02 21:31

het is niet de hollandse blauwe, heb ik zojuist een foto van gezien (althans, dat was de grote, dus misschien wel het kriel formaat)
Assie, heb je geen foto's?


assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 21:32

nope sorry maa rik ga het iig nog nakijken voor je!
ik ga nu eigndelijk eens stoppen met bokken en dan lekker uit mijn dak gaan en dan ben ik benieuwd of ik er morgen nog aan denk om het te vragen Lachen

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 01:50

assie schreef:
Ehh.. hoe je het omschrijft komt het me heel bekend voor, volgens mij hebben wij op het moment een paar van die kipjes op de boerderij (nouja het zijn nog kuikentjes, maar goed) Ik ben alleen even de naam kwijt Frusty Ik zal morgen even navragen hoe ze heten, het was iets in de trant van hollandse blauwe.. Verward maar ik weet het maar voor 40% dus...
Ik ga het iig even navragen


Hollandse blauwe zijn geen krielkippen maar grote kippen, ik heb ze en het zijn hele leuke kippen.
Krielkippen hebben het nadeel dat ze wat zwerferiger zijn dan grote kippen en hun eieren overal en nergens neerleggen.

Grote kippen zoals de bruine legkip en de hollandse blauwe zijn wat honkvaster en leggen hun ei altijd op dezelfde plek wat het rapen wat gemakkelijker maakt Haha!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 09:57

ik heb twee barnevelders, zijn niet bruin, maar zwart met een blauwe gloed met bruine v-tjes op de veren.
Als je effe op internet zoekt heb je ze zo.
Ik heb wel een boekje...maar daar heb je niks an.
Suc-6.
Maaaaar die kippen gaan s'morgens soms wel eens te keer, hoor, gaat er eentje een ei leggen. Nou, nou wat een lawaai Boos!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 20:29

Van bijna alle 'grote' rassen zijn tegenwoordig ook krielkippen gefokt, ik heb een super kippen encyclopedie, maar uitgeleend....

Kijk in de bieb, je hebt er echt veel meer boeken over dan je denkt!!!!!!!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 20:31

krieltjes zijn dat ook niet aardappels???
Naja ik heb geen verstand van kippen, ik schijt 10 kleuren bagger als ik een kip zie....

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 20:35

Wij hebben wyandotten. Goud en zilverpatrijs. Krielkippen zijn inderdaad heel zwerverig en kunnen ontzettend hoog vliegen Wij hebben ze wel eens in de nok van de boerderij gehad. De Wyandot is een rustig, klein soort krielkip. En broeden dat die krengen kunnen Haha!

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 21:18

Wij hebben Assendelfter krielen, misschien zoek je die, ik zal een een plaatje opzoeken voot je.

Afbeelding

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ze zijn wel vrij schuw hoor vergeleken de met de Noord Hollandse Blauwe. maar het is net wat je wilt.

Ze leggen trouwens wel gewoon eieren, dus schakel de buurt maar alvast in want die krijgen jullie zef ercht niet op hoor. Haha!

Navragen is beter dan afvragen.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 23:13

Onze Rhode Island Red krieltjes (heel mooi donder rood-bruin) zijn heel rustig en makkelijk tam te maken. Zelfs met de honden (4) en katten(2) zijn ze niet snel van slag te krijgen terwijl ze los op het terein lopen (uiteraard alleen als wij ook buiten zijn).

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 23:15

haha ik zou geen barnevelders kopen die waren eerst ook in de wei van mn geit op logé.
binnen een paar weken waren ze dood

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 23:32

Boogie*Girl schreef:
haha ik zou geen barnevelders kopen die waren eerst ook in de wei van mn geit op logé.
binnen een paar weken waren ze dood


Verward Verward

Waar gingen ze dood aan dan?

Mijn kippen (Barneveld en Noordhollandse blauwen) en geiten delen hok en ren en dat is geen enkel probleem. Behalve dan dat drie geiten een beetje veel is. Ik moet hoognodig een nieuw baasje voor minstens één van de geiten vinden.

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 11:42

Barnevelders heb je ook in krieluitvoering.........zijn wel leuke kippen....
zelf heb ik wyandotten (krielen) zwart zilver gezoomd....die zijn ook wel mooi, en zoals Greetje al zei :broeden dat die krengen kunnen.......... Haha!
Bij zitten de eerste 2 broedse hennen alweer en dat zo vroeg in het jaar.......

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 13:45

He jasmijn, dat plaatje van die assendelfter krielen he, die kippen zien er precies hetzelfde uit als de goudpelkippen die wij op de boerderij hebben zitten, zou dat eigenlijk hetzelfde ras zijn? Verward

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

lysie
Berichten: 1053
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 14:28

nou als ik jou was zou ik niet aan kippen beginnen. waar ik rij lopen ze los en dan vind je dus wel es kippenschijt op je zadel. en tussen het stro liggen ook wel eens eieren(gister toevallig ook). maar ik zou ze dan wel een hok stoppen. Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dabo, Dennis, gerlienke, Glenda, IASCrawler, Kimberley_, KimE, Lizenlotte, Loreke2, Lys_PPA, MieLo, NogSteedsGek, Peachy, Phonix, Queijo, saskiaojan, sinnekinne, Solistar, stoer en 62 bezoekers