kennen jullie een manege die springen geeft?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

kennen jullie een manege die springen geeft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-02 18:10

weten jullie een springstal in de buurt van amsterdam die 1 keer pre week springles geeft? als ze een site heben wil je dier dan bij je reactie zetten? alvast bedankt!

gr, tamara Tong uitsteken

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 18:45

Als het met je eigen paard is, kijk dan eens op www.stal-lambooij.nl Dat is de site van Marco Lambooy, nu in Pijnacker. Geeft erg goede springlessen.

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 19:07

alweer: als je eigen paard heb kan je naar de Sheharo hoeve in Hoofddorp. Chris Epskamp geeft door erg goeie springlessen.

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-02 20:17

ik berijd haar en hoofddorp ligt op 1 uur ver weg en pijnacker ook ongeveer.

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 20:26

Waar staat jouw paard dan? Want Hoofddorp is een kwartiertje rijden van Amsterdam, dus dat lijkt me wel redelijk in de buurt.

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-02 20:40

Suzan schreef:
Waar staat jouw paard dan? Want Hoofddorp is een kwartiertje rijden van Amsterdam, dus dat lijkt me wel redelijk in de buurt.


het is mijn eigen paard (jammer genoeg) niet maar ik berijd raya (en ricky: shet) 4 keer per week en soms 5 maar ik zou graag willen springen en het hoeft niet met raya, kan ook gewoon een manege paard zijn.

gr, tamara

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=


Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 21:09

Ik had begrepen dat je zelf een paard mee wilde nemen. Maar je zoekt dus een manege waar je springles kan krijgen, waar je niet zelf een paard mee hoeft te nemen. Op veel manege's zijn er specifieke springlessen.

Op mijn vorige manege kwam er bijvoorbeeld op woensdag avond een springruiter les geven. Dan werd er een parcours opgezet. Daar kon je aan mee doen met manege paard en met je eigen paard. De ene week werd er bijvoorbeeld op in-uitjes geoefend, de andere week weer iets anders.

Ik denk dat je het beste bij een aantal manege's in jouw buurt kan informeren of ze daar bijvoorbeeld wekelijkse springlessen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 10:59

Wat ben je nou eigenlijk allemaal van plan met dat dier dan? (niet aanvallend bedoeld hoor) maar op het westernforum vraag je naar westernoefeningen, maar eigenlijk wil je ermee gaan springen, eh.... Verward
Wat doet de eigenaar eigenlijk met die pony? Wat kan dat dier?

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-02 11:06

omdat ik soms westernoefeningen met haar wil doen en springen, gewoon om de week een keer western. en ik wil geen les hebben van western maar springen en ik vroeg alleen maar oefeningen. en in mijn bericht heb ik niet geplaatst dat ik raya mee wou nemen. jullie doen toch ook niet alleen met je (bijrijd)pony dressuur? en de eigenaar heeft bijna geen tijd, ja 1 keer per week en ik ga 4 keer per week rijden en soms 5. maar ik vraag alleen of jullie maneges weten, voor de rest niets.

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-02 11:09

Sonja schreef:
Wat kan dat dier?


meer dan jij ooit kan bedenken,

ik wil zelf springles maar niet op raya mar gewoon op een goede en een niet te ver weg manege. en soms om de week westernoefeningen doen op raya. (snap je het nog) en dat is alles.

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 11:40

Ik heb vanmiddag weer springles, maar dat is alleen maar een springcusus van 5 lessen met als afsluiting een parcourtje. Pling Haha!

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 10:44

FjordenFreak schreef:
voor de rest niets.


Sorry voor de interesse hoor....

Eens in de zoveel tijd westernrijden gaat helemaal nergens over. Het is een rijstijl, geen kunstje ofzo.
Maar om op je vraag terug te komen (want iets anders wil je niet Verward ): welke manege geeft er nou geen springles....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 14:30

Reddy007 schreef:
btw af en toe western is toch leuk? laat haar toch! dat is net als sommige mensen AF en TOe springen.


Onzin. Springen is een Engelse rijstijl. Af en toe westernrijden bestaat niet, daarvoor is de rijstijl te verschillend. En als je tegen "FjordenFreak" zegt "ga dan lekker dressuurrijden met je westernzadel" dan gaat hij/zij over de rooie.... Toppertje dus!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 16:49

Manege Veldt
(opzoeken in telefoonboek)
geeft goede leuke springlessen (in wormer,duz dicht bij jou!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 16:56

Ik denk idd dat je je moet orrienteren wat je wilt doen.
Engels of western.
Dit is te groot van verschil om beide te doen.

Verder had je laast de vraag over hoe ik de appuyement doe en of ik je dat ff kon leren.
Maar paardrijden is niet zo eenvoudig.
Om moelijkere oefeningen te doen gaat jaren bijna elke dag trainen aan vooraf.
Trainen onder goede begeleiding.
Dit geld bij alle takken van de paardensport.
Dus om te zeggen ik wil graag appuyementen leren, zul je jaren engelse dressuur moeten gaan rijden. Nogmaals met de juiste begeleiding.
Wil je bij western de spectaculaire sliding stop of spin gaan rijden dan kun je jaren gaan oefenen met western rijden, ook dat weer onder deskundige begeleiding.
Je kunt die dingen niet ff hop erop zetten en dan doe je dat ff.
Een paard is geen computer waar je ff een programmatje opzet wat het dan wel doet als je een paar knoppen in ramt.

En dat geld ook met springen.
40 cm kan iedereen, maar wil je een netjes B parcourtje neerzetten heb je dat niet ff zomaar gedaan omdat je er vandaag ff zin in hebt.

succes met het maken van je keuze waar je nu in verder wilt. Lachen

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-02 18:33

ik wil natuurlijk springen! Kwijl dressuur is saaaaaaaaaaaai Gaaaap

maar ik kan wel rijden hoor, als er een paard op hol slaat zit ik er nog op. en ik ben nog nooit van een pony/paard afgevallen (van een shet, (oke, is normaal als je daarop dan zonder zadel op gaat rijden Scheve mond ) maar je kan met de ene pony voltige doen en de andere springen. en als je 5 keer in de week kan rijden dan leer je het wel snel (vindt ik) *LOL*

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 18:42

haha, ik wil even kwijt fjordenfreak dat er op blijven zitten als een paard er vandoor vliegt dan een apuyement (hoe je het schrijft)..
hahaha Haha!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-02 18:58

Anna-Jelly schreef:
haha, ik wil even kwijt fjordenfreak dat er op blijven zitten als een paard er vandoor vliegt dan een apuyement (hoe je het schrijft)..
hahaha Haha!


zou je wat duidelijker wille zijn??? Verward

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-02 19:08

Sonja"]
[quote="Reddy007 schreef:
btw af en toe western is toch leuk? laat haar toch! dat is net als sommige mensen AF en TOe springen.


Onzin. Springen is een Engelse rijstijl. Af en toe westernrijden bestaat niet, daarvoor is de rijstijl te verschillend. En als je tegen "FjordenFreak" zegt "ga dan lekker dressuurrijden met je westernzadel" dan gaat hij/zij over de rooie.... Toppertje dus!
[/quote]


hahahahahahahaha, ik ben niet boos }> kijk is in de regels van bokt.nl!
tekst op internet komt veel Misselijk Boos! door dan Haha! Tong uitsteken Schijnheilig dus komt het anders over. ik ben niet boos en ik hoop niet dat we ruzie hebben, want ik wil geen ruzie. ik kan de westernzadel ook niet verkopen want die is niet van mij, dus hoe kan ik hem gebruiken??? ik wil niet dat ie in de kast wegrot Verdrietig

gr, tamara Schijnheilig

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

candy_ik

Berichten: 359
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 19:14

of op manege Bentwoud in Rotterdam d8 ik!

I LOVE HORSES 4-evah!Me profiel is aangepast! kijk ff!

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-02 19:15

is ook ver weg Huilen , kan ik niet met de bus/fiets heen.

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 21:49

Ik heb een paar dingen van je gelezen, en nu lees ik dat topic, pas iets van runningkawa gelezen over dat Appuyement, (hihihihi) ga nou gewoon rijden en bedenk dan eens wat je wilt. Een appuyement is gewoon dressuur (en dan vind je opeens hier saai?) springen leer je niet zomaar, daar moet je wel ff voor oefenen, western is gewoon een compleet ander iets en dat wil jij gewoon ff gaan doen? Ik vind je errug vaag en ik moet ook best lachen, ik zou maar niet zeggen waar ik je voor nomineer want dan komt deze reactie op de mesthoop *LOL*

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 06:35

candy_ik schreef:
of op manege Bentwoud in Rotterdam d8 ik!


Manege Bentwoud ligt niet echt in Rotterdam hoor, das in Boskoop en dat is weer bij Gouda.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 11:13

FjordenFreak"]
[quote="Anna-Jelly schreef:
haha, ik wil even kwijt fjordenfreak dat er op blijven zitten als een paard er vandoor vliegt dan een apuyement (hoe je het schrijft)..
hahaha Haha!


zou je wat duidelijker wille zijn??? Verward
[/quote]

tsssk moet duidelijkj mijn toetsenbord na laten kijken Frusty

er moest dus staan:
erop blijven zitten als een paard ervandoor vliegt iets heel anders is dan een apuyement rijden...

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, Celebi, Karintich, Mark0919, pluklief, su72 en 41 bezoekers