geen paard waard!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

geen paard waard!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 13:48

Ik ben pissed!!! Boos!

Mijn schoonzus had een draver van 21 jaar laten dekken door een fries... Het veulen was al 5 weken over tijd, maar waken bij de merrie deden ze niet...
Op een gegeven moment lag de merrie dood in haar box met al haar ingewanden eruit... Ik heb er nog nachtmerries van echt waar, want ik kwam toevallig langs en wist van niks en schrok me dus dood!

Binnen een week hadden ze bij een (slechte) handelaar uit de buurt een nieuw paard gekocht. Een tuiger merrie van twee jaar. Al gauw bleek dit paard zomer eczeem te hebben. Een dek hiervoor kunnen ze op hun manier niet betalen ( een nieuwe auto wel...) en ze kwamen ook niet elke dag bij het paard, dus de zalf die ze er twee keer per week opsmeerden hielp ook niet. Nu staat het paard al een week op stal. Ze heeft verschrikkelijk jeuk en sloopt daardoor de hele box. Daar baalt schoonzus zo van dat ze de merrie weer aan de handelaar terug wil verkopen. Het is een schat van een dier, en ik vind het nergens op slaan!
Zo, ik heb het van mij afgepraat...
Wat een K*lere trut zeg!!!
Reageer ik overdreven?
Wat hadden jullie gezegt of gedaan?

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard


shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:03

schandalig hoe sommige mensen met hun paarden omgaan ! ik had haar eens goed mijn gedacht gezegd ! ik baal van zulke mensen !

groetjes

a dog is for life not just for christmas

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:29

Ik vind zeker niet dat je overdrijft als zij echt zo met die dieren omgaat.. Zelf zou ik me bek niet kunnen houden en had ik haar even flink uitgelegt dat het zo niet helemaal werkt.. Het is alleen zo vervelend dat het ook nog eens familie is dat maakt het vaak wel wat moeilijker om te zeggen.. Denk alleen niet dat het mij ervan zal weerhouden.. Schijnheilig

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:42

Ik vind het ook niet dat je overdrijft, ze is idd gewoon geen paard waard sommige mensen..... Echt schandalig dat arme paard/paarden.

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Funnygirl
Berichten: 579
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 15:09

Yvonnelind schreef:
Ik ben pissed!!! Boos!

Wat hadden jullie gezegt of gedaan?

Hoe is je verstandhouding met je schoonzus en hoe wil je die behouden? Mocht hij al niet goed zijn zou ik haar hierop aanspreken. Dat een paard geen gebruiksvoorwerp is wat je naar believen kunt kopen en verkopen. Mocht hij goed zij en je deze zo wil behouden zou ik het op een meer tactische manier brengen, maar toch...........

luuntje

Berichten: 13929
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 15:19

Ik zou hetzelfde gedaan hebben. Maar het is wel lastig dat het familie is.
Wat gaat er nu met die merrie gebeuren?

[o]

PartTwo

Berichten: 1349
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:02

Zulke mensen zijn echt geen paard waard, die kunnen beter een houte hobbelpaard kopen, en ik vind echt niet dat je overdreven reageerd.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:07

gelijk heb je hoor ik zou er ook erg kwaad van worden. ze verdienen zoiets moois niet als een paard. het gaat ze meer denk ik om het idee van ik heb een paard een soort machtsgevoel.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:19

goede band of geen goede band, ik had het haar gezegd!

. . .
. . .
. . .


Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:57

Overdrijven doe je zeker niet...

Je moet geen paard nemen als je er niet genoeg tijd voor hebt, en niet de moeite neemt het dier goed te verzorgen, net alsof het een stuk speelgoed is!

    If you can dream it, you can do it ...

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:08

Pouskintje schreef:
goede band of geen goede band, ik had het haar gezegd!

Inderdaad... Het is tenslotte ook familie, denk dat je daar wel recht voor zn raap kan zeggen hoe je er over denkt...

Ik vind het schandalig, zelfs als een vriendin van mij dat zou doen zou ik dr aanspreken, je bent ook vrienden om elkaar voor fouten te behoeden of elkaar goed aan te spreken op gedragingen, niet alleen om elkaars kont te kussen... Clown

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:40

Ik weet wat je bedoeld. Bij ons op stal is een griet van ong. 18jaar, haar pony heeft HKO, ze laat hem lopen, doet niks, pony had eerder veel pijn (gaat nu wat beter) en nog liet ze hem lopen. Ze heeft een paar uitspraken gedaan waardoor je steil achterover slaat oa:

*Ja, maar als jij jouw paard in laat slapen, dan heb je nog een paard om op te rijden.
*En als ik dan een veulentje met haar fok, kan ik daar later op rijden (Zei ze niet letterlijk, maar komt het wel op neer)

Iedereen heeft haar tips gegeven, ze luistert nergens naar.

Ik denk dat het voor jouw gevoel wel goed is als je er wat van zegt, maar of het helpt weet ik niet...

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 21:38

Aaah wat lijkt me dat erg om zo te zien zeg!! Ja sommige mensen gaan ermee om alsof het een stuk speelgoed is Boos!
Alleen al voor je eigen gemoedsrust zou ik er iets van zeggen, naast het feit dat voor het paard best opgekomen mag worden. Arm beest.

Faber quisque fortunae suae

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:08

Sommige mensen... Lips are sealed Geloof me, ik ken er ook een paar.....

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 07:48

Van het eerste, het is jammer, maar ik kan zelf niet 5 weken lang 24 uur per dag over een paard waken. Daar al eens aan gedacht?

Tja, als ik een paard koop en die blijkt zomerexceem te hebben zou ik hem ook eerder terugbrengen als een deken kopen. Hoe een schat van een dier het ook is! Je kunt er een heleboel ellende van hebben, en als een paard het erg heeft en je woont net op een verkeerde plek zou je er ook nooit mee kunnen rijden.

Ja, ik vind dat je erg overdreven en op een "penny"-manier reageert!

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:20

Neonlight"]
Van het eerste, het is jammer, maar ik kan zelf niet 5 weken lang 24 uur per dag over een paard waken. Daar al eens aan gedacht?
[/quote]
Als je echt hart voor je paard hebt valt dat heus wel te regelen... Eventueel met behulp van andere mensen.

[quote="Neonlight"]
Tja, als ik een paard koop en die blijkt zomerexceem te hebben zou ik hem ook eerder terugbrengen als een deken kopen. Hoe een schat van een dier het ook is! Je kunt er een heleboel ellende van hebben, en als een paard het erg heeft en je woont net op een verkeerde plek zou je er ook nooit mee kunnen rijden.
[/quote]
Zomereczeem is heel goed te behandelen, mits je er wat voor over hebt natuurlijk... Als je een paard koopt en je ontdekt dat kan ik begrijpen dat je 'm terug brengt, maar als je 'm al een tijdje hebt dan is er heus wel een oplossing...

[quote="Neonlight schreef:
Ja, ik vind dat je erg overdreven en op een "penny"-manier reageert!

Dat vind ik een hele kinderachtige reactie!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:31

Ik sluit me geheel bij xtwisterx aan!

Ik vind dat Yvonnelind absoluut niet overdreven reageert, er zou juist eens beter naar haar geluisterd moeten worden.

Faber quisque fortunae suae

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:36

Schandalig, echt waar. Een paard van 21 laat je toch niet meer dekken? Of wel? Ik vind dat het paard dan wel z'n rust heeft verdiend.
Die mensen zijn echt geen paard waard, inderdaad niet!

Dan heb ik gemengde gevoelens over het paard. Aan de ene kant zou ik stiekem het paard dat zalfje willen opsmeren zodat het van dat zomer eczeem afkomt, maar aan de andere kant willen ze het paard dan misschien weer houden en wordt het alleen maar erger...

* Krijgt een idee *

Misschien kun je aan die mensen vragen of ze het paard niet liever op bokt te koop willen zetten?

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:38

Neonlight schreef:
Van het eerste, het is jammer, maar ik kan zelf niet 5 weken lang 24 uur per dag over een paard waken. Daar al eens aan gedacht?

Tja, als ik een paard koop en die blijkt zomerexceem te hebben zou ik hem ook eerder terugbrengen als een deken kopen. Hoe een schat van een dier het ook is! Je kunt er een heleboel ellende van hebben, en als een paard het erg heeft en je woont net op een verkeerde plek zou je er ook nooit mee kunnen rijden.

Ja, ik vind dat je erg overdreven en op een "penny"-manier reageert!


Waarom zou je dan ook een paard kopen als je er niet over kunt waken? Bovendien, je hebt er geen heleboel ellende van als je het paard op de juiste manier verzorgt en van zijn zomerexceem afhelpt..

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:45

frustrerend he? zulke mensen, sukkels zijn het!
Ik heb er geen goed woord voor over!

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:45

Neonlight!!!
Heb je wel eens van een camera gehoord????

En waarom laat je het arme dier dekken als je er geen tijd voor hebt,
je hoort een drachtige merrie(zeker op die leeftijd) goed in de gaten te houden Boos!
Ik vind je echt een ongelofelijke t**f,dat je het JAMMER vind!
Ben je helemaal besodemieterd Boos! Boos! Boos!

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:47

hoe durf je je uberhaupt hier te vertonen!
Boos!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:50

Ik twijfelde ook al, is neonlight die schoonzus?
Echt een belachelijke reactie dan...
Weten zulke mensen gewoon niet beter, zijn ze een beetje dom, of kan het ze gewoon geen ene reet schelen?!
Met zo'n reactie als "jammer (dat ie dood is gegaan omdat ik er niet de verantwoordelijkheid voor heb genomen)" Dan denk ik toch sterk het laatste...

Faber quisque fortunae suae

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:13

Neonlight schreef:

Ja, ik vind dat je erg overdreven en op een "penny"-manier reageert!


PENNY MANIER? Als Penny Patrouillant zou ik wel een penny hierin herkennen als het er een was, maar Yvonnelind voldoet aan geeneen van de Penny - kenmerken!

quappa
Berichten: 487
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 13:02

nee jij reageert absoluut niet overdreven!
dit is typisch zo'n figuur dat een paard heeft en er niet naar om kijkt, TENZIJ er vrienden langs komen o.i.d, even showen en dan hup weer naar huis. (als voorbeeld)
dit is gewoon ronduit belachelijk!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, GrapeshotBot en 34 bezoekers