zijn arabieren gevoelig?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Surion

Berichten: 3067
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: La douce Belgique!

zijn arabieren gevoelig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 11:48

hoy!
ik heb aan mijn vader gevraagt of hij niet soms een arabisch veulentje zou willen kopen,hij vind arabieren namelijk zelf het allermooiste en zag dit wel wat zitten...mijn moeder is hier niet mee akkoord want zij zegt dat arabieren om de haverklap iets hebben en dat ze supergevoelig zijn...is dit waar of niet?wij hebben 3 stallen en 2 paarden dus er staat altijd een stal vrij...het zou geen probleem zijn om er een te kopen alleen de prijs,maar ja een veulentje zal nu wel niet zoveel kosten he?mijn vader wilt er niet meer dan 2000 euro aan geven,mijn ouders zijn gescheiden dus misschien kunnen we de prijs dan delen ofzo...ik heb op internet al wat veulentjes gevonden maar die kosten dan weer over 2000 euro Scheve mond

      Life is not about waiting for the storm to pass,
          it's about learning how to dance in the rain.


joepje

Berichten: 554
Geregistreerd: 16-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:38

Het is grote onzin om te zeggen dat Arabieren steeds iets mankeren Verward
Ze zijn wel gevoelig en hebben wel iemand nodig die met Arabieren kan omgaan, als je zelf snel ongeduldig word en opvliegend bent, zal ik het je zeker afraden,aangezien een Arab het niet pikt als hij onverdiend gestraft word. ze zijn heel intelligent en willen met respect behandeld worden (ja, wie niet?)
Ik vind Arabieren geweldig, ik wil nooit geen ander ras meer,
mijn zus en ik hebben allebei een Arabier en het zijn super paardjes,
ze willen graag voor je werken en hebben een fijn en zacht karakter.

Wat betreft de prijs: je hebt ze in allerlei prijsklasses hoor,
de veulentjes van 2000 euro hebben dan waarschijnlijk een top afstamming en zullen het waarschijnlijk super goed doen op shows,
maar er zijn echt wel goedkopere hoor! het is maar net wat je er mee wil doen.

succes met je beslissing!
Laatst bijgewerkt door joepje op 31-08-04 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

geen paard mooier dan de Arabier!

biewie

Berichten: 426
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:39

Ik heb zelf een arabier en die is niet gevoeliger dan andere paarden op stal.

Alexander M2 + 0 :) (Tuschinski x Wellington)
Rayms l'Esprit L2 + 9 (Bokkesprong Czardas) eindstand

Luominen

Berichten: 913
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 13:47

*Gaat mee met Joepje*
Zaim is even sterk als Lady en/of Rocky. Misschien heeft je moeder eens een nare ervaring gehad met arabische volbloeden? Niet vergeten dat er Belgische fokkerijen zijn, dus de paardjes worden geboren in België (in weer & wind & regen). Dus ze zijn dit weer gewoon, sommige ontwikkelen zelfs een dikke wintervacht.

Joepje heeft gelijk, arabieren respecteren hun eigenaar als die hen respecteert. De arabier (net zoals elk ander paard) 'vormt' naar zijn baasje. Baasje opvliegend & ongeduldig, paard ook.

Koop Zaim z'n halfbroertje Lachen Kost niet véél. (Onder de 2000 € Haha!)

"Overcome all difficulties."

Conny_

Berichten: 2147
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 13:53

ik heb zelf een arabier hij is niets gevoeliger als mijn vorige pony's en de prijs valt echt wel mee ik heb dan een arabier gekrege toen die 4 jaar was en koste iets onder de €2000,- dus een veulentje nog minderen.
en arabieren zijn gek op hun baasjes als die lief tegen hun doen doen ze alles voor hun baasjes Haha!

Formidable (v. Apache) ZZ zwaar + 2

Luominen

Berichten: 913
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:01

Onze dierenarts heeft zelfs gezegd over Zaim (geldt voor alle arabieren):

"Dat is het voordeel aan arabische volbloeden. Eenmaal je hun vertrouwen wint, dan gaan ze voor je door het vuur."

De prijs varieert, zo heb je rijtypische arabieren en keuringtypes.

"Overcome all difficulties."

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:04

biewie schreef:
Ik heb zelf een arabier en die is niet gevoeliger dan andere paarden op stal.


Durf zelfs verder te gaan en te zeggen dat mijn arabier een stuk koeler is dan sommige anderen die vroeger bij ons op stal stonden Lachen

'Paint' it 'Black'

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:06

Ja hoor, het is weer eens zover Verward Jou moeder heeft vast, net zoals de meesten mensen, een vooroordeel over arabieren.

Een arabier is een fantastisch paard dat, als je eenmaal zijn vertrouwen hebt, voor je door het vuur gaat.
Een arabier hecht zich erg aan zijn baas en wordt dan al snel bestempeld als éénkennig. Dit is tendele waar, hij wordt nl het liefst verzorgd en bereden door zijn eigen baas/vrouwtje. Vandaar het soms éénkennig zijn.
Een arabier is temperamentvol, intelligent, werklustig, kortom het is een geweldig ras. Ik wil nooit meer anders!! Haha!
Je kunt er mee dressuur rijdenAfbeelding

Je kunt er mee springenAfbeelding


En je kunt er mee crossenAfbeelding

En ook nog mee western rijdenAfbeelding

Ze zijn zeer zachtaardig!!

Wat dacht je van lekker door de bossen rijdenAfbeelding

vertrouwen is de basis voor een goede samenwerking

joepje

Berichten: 554
Geregistreerd: 16-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 15:06

hee Spettic!
Het is wel helemaal duidelijk, hè! Knipoog

geen paard mooier dan de Arabier!

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 15:11

Wat een totale onzin. Arabische volbloeden zijn juist een heel sterk ras!
In de 15 jaar dat wij ze hebben en fokken is er nog NOOIT één ziek geweest. Ze zijn wel gevoeliger wat karakter betreft maar dat zie ik alleen maar als voordeel. Beter als stugge en flegmatieke paarden.

Mocht je opzoek zijn naar een leuk veulen, zou ik zeggen kom eens langs!
In die prijsklasse hebben we vast wel wat voor je staan.

Surion

Berichten: 3067
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: La douce Belgique!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 17:21

joepi,daar ben ik blij om!
ik weet het niet hoe het komt dat mijn moeder het niet voor arabieren heeft,maar ik ben helemaal weg van ze!

      Life is not about waiting for the storm to pass,
          it's about learning how to dance in the rain.

fhjarabians

Berichten: 45
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:41

Tja arabieren zijn net een virus. eenmaal er mee besmed kom je er niet meer van.

Arabieren zijn inderdaad paarden waar je mee om moet kunnen gaan, maar als je ze voor je hebt gewonnen doen ze alles voor je, maar dan ook echt alles. En kwa gevoeligheid is het niet anders dan met andere paarden. misschien zijn ze zelfs nog wel sterker dan andere rassen.

En wat de prijsklasse betreft, wij hebben meetsl ook veulens te koop die ruim inder die prijs zitten en anders weet ik nog wel een andere goede fokker.

kijk eens op onze website www.fhjarabians.com

Fenn

Berichten: 6134
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:36

k zal nog is een foto maken als ik zonder zadel rijd op Rumak (ook een arabiertje)

        Volgens mij zitten die kabouters 's nachts
          alleen maar wat te lanterfanten.

        ~Loesje ~

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:14

haha wij zijn ( joepie spettic etc. Tong uitsteken ) getroffen door het arabiritus virus !
er zijn geen koelere ! echt , als je een arab voor je wint, heb je de beste vriend !

Mensen met Arabische paarden hebben hemel op aarde.. meer weten? klik HIERof HIER
SGW, meest veelzijdige tak van de sport voor ruiter en paard, &nd I love It ! meer weten? klik HIER

Djinti

Berichten: 27
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Haaltert, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:01

Hey!!

Ik heb zelf anderhalf jaar geleden een arabische volbloed gekocht, (van een kennis die fokt met arabieren)

ze zijn helemaal niet gevoelig!!

Een arabier is heel voorzichtig en zal dus niet snel blessures oplopen. Ze zijn ook heel tredzeker!! wat wel leuk is op hobbelige boswegjes..

Ze is nu 2jaar en 4 maand en loopt al onder het zadel. Ze heeft NIET op het zadel gereageerd en liet zelfs toe dat ik er ging opzitten. Nu zijn we stilaan bezig met haar verkeersmak te maken wat z ook uitstekend doet!!

We maken nu kleine ritjes op de straat en door het veld en ze kijkt naar niets om. Ze zijn heel aanhankelijk en eenmaal dat je hun vertrouwen hebt gewonnen doen ze alles voor je!!

Ik kan zemet een simpel woordje overhalen om ergens onder of door te gaan dus dat is toch fantastisch!!

Ik zou dus zeggen.. Als je er genoeg tijd, kennis en ervaring voor hebt, zou ik het zeker doen!!

Het is de moeite waard om te zien wat je hebt bereikt na enkele jaren! Een paardje dat volledig van jou is en dat alles voor je doet!!

veel succes!!!

xx

Djinti

Berichten: 27
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Haaltert, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:05

ps.. Ik vind 2000 euro wel veel!!
Ik heb de mijne gekocht als ze nog net geen 1 jaar was en heb er 750 euro voor betaald!! Ik heb nu wel wat medeleven gehad van die fokker omdat mijn paardje juist was gestorven en dan nog in zijn stal, maar 1000 euro lijkt mij toch een mooie prijs voor een veulen niet?

CSAArabians
Berichten: 984
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:34

Djinti schreef:

Ze is nu 2jaar en 4 maand en loopt al onder het zadel. Ze heeft NIET op het zadel gereageerd en liet zelfs toe dat ik er ging opzitten. Nu zijn we stilaan bezig met haar verkeersmak te maken wat z ook uitstekend doet!!
xx


Een tweejarige die al onder het zadel loopt?? Verward

www.csa-arabians.com
Gezocht: leuke en betrouwbare verzorg(st)er!!

CSAArabians
Berichten: 984
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:37

Djinti schreef:
ps.. Ik vind 2000 euro wel veel!!
Ik heb de mijne gekocht als ze nog net geen 1 jaar was en heb er 750 euro voor betaald!! Ik heb nu wel wat medeleven gehad van die fokker omdat mijn paardje juist was gestorven en dan nog in zijn stal, maar 1000 euro lijkt mij toch een mooie prijs voor een veulen niet?


Ligt er aan wat voor kwaliteit je daarvoor verwacht!
Er zullen best wel 'aardige' rijpaardjes voor dat geld te koop zijn, maar een ' goed showpaard' koop je niet voor 2000 Euro!

www.csa-arabians.com
Gezocht: leuke en betrouwbare verzorg(st)er!!

Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:53

CSAArabians schreef:
Een tweejarige die al onder het zadel loopt?? Verward


Ik hoop dat dit een typfout is... Scheve mond

Djinti

Berichten: 27
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Haaltert, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:40

moest je niet zo snobistisch ingesteld zijn en eens wat verder kijken dan dat je neus lang is zou je voor heel wat minder een goed "showpaard" vinden.. Als dat dan al nodig is.. als je natuurlijk eerst de superdure stallen afschuimd zal je ervoor betalen ook.

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:09

spettic schreef:
Ja hoor, het is weer eens zover Verward Jou moeder heeft vast, net zoals de meesten mensen, een vooroordeel over arabieren.

Een arabier is een fantastisch paard dat, als je eenmaal zijn vertrouwen hebt, voor je door het vuur gaat.
Een arabier hecht zich erg aan zijn baas en wordt dan al snel bestempeld als éénkennig. Dit is tendele waar, hij wordt nl het liefst verzorgd en bereden door zijn eigen baas/vrouwtje. Vandaar het soms éénkennig zijn.
Een arabier is temperamentvol, intelligent, werklustig, kortom het is een geweldig ras. Ik wil nooit meer anders!! Haha!
Je kunt er mee dressuur rijden[image]

Je kunt er mee springen[image]


En je kunt er mee crossen[image]

En ook nog mee western rijden[image]

Ze zijn zeer zachtaardig!!

Wat dacht je van lekker door de bossen rijden[image]


Je bent de endurance vergeten Haha! .

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:47

Djinti schreef:
moest je niet zo snobistisch ingesteld zijn en eens wat verder kijken dan dat je neus lang is zou je voor heel wat minder een goed "showpaard" vinden.. Als dat dan al nodig is.. als je natuurlijk eerst de superdure stallen afschuimd zal je ervoor betalen ook.


heb er nog een die aan deze beschrijvingen voldoet staat.
1 jarige hengst grote maat veel type goede bewegingen *LOL*


Djinti

Berichten: 27
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Haaltert, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:48

wat bedoel je met aan deze beschrijving??

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:10

Elfie schreef:
Ik hoop dat dit een typfout is... Scheve mond

Laten we het alsjeblieft hopen he Verward

vertrouwen is de basis voor een goede samenwerking

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:12

Djinti schreef:
Hey!!

Ik heb zelf anderhalf jaar geleden een arabische volbloed gekocht, (van een kennis die fokt met arabieren)

Je bedoelt zeker niet het paardje wat je in je profiel beschrijft. Dat is een kruising tussen een Arabier en een Engels Volbloed. Een Anglo-arabier noemen wij dat. Knipoog

vertrouwen is de basis voor een goede samenwerking


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers