Charlie says hello (orkaan) + foto's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Charlie says hello (orkaan) + foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 06:27

Ja hoor, het zal mij weer eens niet overkomen. Denk je lekker op vakantie te gaan, blijkt ineens dat één van de grootste orkanen in meer dan 40 jaar na een verwoestende baan door Florida gemaakt te hebben opnieuw over land zal gaan en dan natuurlijk net waar we op vakantie gingen.

Gelukkig was hij al veel in kracht afgenomen tegen de tijd dat wij hem in ons autootje tegenkwamen, maar prettig is anders.

Afbeelding
Denderend zicht op de snelweg. Vooral erg leuk als je even uit de auto moet om naar de wc te gaan ... binnen 3 seconden zie je eruit alsof je met kleren en al in een zwembad bent gevallen.

Afbeelding
Het eind is in zicht! Maar tegelijktijd betekende dat ook dat we steeds dichter bij de kust, en dus zwaarder getroffen gebieden kwamen.

Afbeelding
En dan ligt er ineens een boom op de weg. Zomaar, finaal doormidden.

Afbeelding
Het dak van een tankstation met daaronder een nieuwe auto die opeens behoorlijk in prijs gedaald was.

Afbeelding
En nog één! Bloos!

Afbeelding
En toen ineens een prachtige lucht. Het leek wel alsof er een atmosferische schoonmaak had plaatsgevonden.

En toen hadden we onze bestemming bereikt: Ocean Isle, North Carolina. Lovers Mijn favoriete restaurant was zijn rietendak kwijt, het tankstation zijn dak, de zebra van de midget golfbaan lag gebroken op zijn zij, maar het viel nog mee. Pas toen we bij ons apartement aankwamen en we ons realiseerden dat we over het houten hek (dat in stukjes op de grond lag) moesten rijden om te kunnen parkeren werden we lichtelijk nerveus.

Afbeelding
Overal lagen stukken van de zijkant van het gebouw. Lange metalen panelen, losgerukt en verbogen alsof het niets was.

Afbeelding
En hier kwamen ze vandaan.

Afbeelding
Alles was met een laag zand bedekt.

Afbeelding
En dan kijk je naar beneden en dan ziet het zwembad er ineens best vreemd uit. Tong uitsteken

Afbeelding
Tijd om naar het strand te gaan! En wat was de oceaan ruw, ongelovelijk! Ik heb snel mijn bodyboard gegrepen want zo'n kans doet zich natuurlijk niet vaak voor. De golven kwamen uit allerlei richtingen, met zoveel brute kracht ... het leek af en toe wel alsof ik in de wasmachine zat. Haha!

Helaas sprong ik toen ergens bovenop en ik voelde dat het brak, maar voordat ik iets kon doen zat het al in mijn voet en aangezien 1) haaien bloed van ver weg kunnen ruiken, 2) een ruwe branding de kans op een aanval vergroot en 3) het al donker werd en dus haaien etenstijd, ben ik er toen toch maar uit gegaan, want ik ben niet zo'n held wat haaien betreft. Bloos

Maar we gaan verder ...
Afbeelding
Ook het strand was niet orkaan bestendig.

Afbeelding
De springvloed was zo gigantisch geweest dat het volleybal veld in een zwembad veranderd was met daarin een paar verdwaalde visjes. Wat een snoepie hè? Lovers

Afbeelding
En zo zag het complex eruit van het strand, compleet met ontbrekende panelen.

Afbeelding
En als afsluiting van een prachtige dag een vertikale regenboog (links van de gebouwen).


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 07:25

Oops, dat ziet er wel heftig uit allemaal Scheve mond !

Was jullie appartement nog wel in orde ??

Ik hoop iig niet voor jullie dat jullie de komende tijd alleen maar van die grote graaf-, takel en wat-weet-ik-voor-maschines voor de deur hebben, die aan het opruimen slaan Knipoog !
Veel plezier nog verder Lachen !

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 07:38

Nee, gelukkig was alles in orde.

Het zwembad was de volgende ochtend al weer opgeruimd en tot mijn grote blijdschap hebben ze niks aan de panelen gedaan toen wij er waren. Moet er niet aan denken om op mijn vakantie 's ochtends vroeg uit bed getimmerd te worden. Haha!

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:44

Jeetje dit ziet er allemaal wel heel heftig uit..
Wat een natuurgeweld!

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:03

Jeetje dat ziet er inderdaad best wel heftig uit! Jakkes!

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:07

heftig! Mijn moeder zat een drie jaar geleden ook in florida, kwam ook een tornado, is gelukkig net lans het land gegaan. Daar werden ook alle zonnebedden in het zwembad gegooid, hebben we nog een foto van, is best een grappig gezicht!

Mijn moeder vertelde ook dat t een stormloop bij alle supermarkten was, petroleum om eventueel licht te krijgen enz. En iedereen sloeg in voor een hele tijd, die mensen waren dat gewend, want stel dat je nou wel straks zonder iets zit..

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:20

wow haha das ff een ander idee van vakantie Tong uitsteken
kben ook in florida geweest 2 jaar terug maar had daar godzijdank geen last van. Toch ziet dat zwembad er wel heel grappig uit hihi Haha!

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:23

Ja raar is dat he een orkaan meemaken.
Ik heb er een vorig jaar in Mexico meegemaakt, echt heel raar.

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:50

Jezus!


Indrukwekkend! Scheve mond

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 02:15

_Romana_ schreef:
Mijn moeder vertelde ook dat t een stormloop bij alle supermarkten was, petroleum om eventueel licht te krijgen enz. En iedereen sloeg in voor een hele tijd, die mensen waren dat gewend, want stel dat je nou wel straks zonder iets zit..
Ja je moet inderdaad wel, er zijn in Florida geloof ik nu nog mensen die zonder stroom zitten. Het is moeilijk om je voor te stellen dat de orkaan daar zo veel sterker is geweest ... Scheve mond

Helaas voor ons was het ook de avond na de orkaan ongelovelijk druk in de supermarkt. Het personeel van de meeste restauranten was nog niet terug, terwijl veel vakantie gangers net waren aangekomen en dus niks te eten in huis hadden. De supermarkt had ook niet veel personeel dus we hebben meer dan anderhalf uur in de rij gestaan. Gaaaap Tong uitsteken

Saltow

Berichten: 1117
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Ninove-City (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:13

Wow,hij heeft wel vernield zeg....
God...

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 20:12

zoo dat lijkt me best heftig zeg,, de foto`s zien er erg indrukwekkend uit! maar heb jij nou zelf wat gebroken?dat stukje snapte ik niet helemaal Lachen maar ik snap in ieder geval dat je niet door haaien bent gegrepen Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 20:15

Bodyboarden Vork vooral met dit weer!

Kun je ook skimboarden?

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:19

Zoooo dat ziet er echt eng uit Scheve mond Jullie hadden geluk!
Mijn papa heeft in North Carolina gewoont trouwens Haha!

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:37

Wow, Guinevere, ik ben blij dat ik niet in Florida zat op dat moment.

Deze foto's zijn allemaal in North Carolina gemaakt?

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 01:26

Sanne86"]
zoo dat lijkt me best heftig zeg,, de foto`s zien er erg indrukwekkend uit! maar heb jij nou zelf wat gebroken?
[/quote]Nee, gelukkig niet! Ik ging ergens op staan, wat daardoor brak en toen zat er dus ineens een "scherf" in mijn voet. Deed helaas wel pijn de rest van de week. Blauw oog


[quote="LuvdaTossa"]
Bodyboarden Vork vooral met dit weer!

Kun je ook skimboarden?
[/quote]Oh wat leuk, eindelijk iemand die ook bodyboardt! Haha! Vertel!

Skimboarden kan ik (nog) niet. Het kostte me wel veel moeite om ze te laten staan in de winkel, maar telkens al ik er serieus over nadenk zie ik mezelf in gedachten al een gigantische schuiver maken. Bloos Kan jij wel skimboarden? En val je dan niet ongelovelijk hard? Nagelbijten / Gniffelen


[quote="Lautjuh123"]
Mijn papa heeft in North Carolina gewoont trouwens Haha!
[/quote]Leuk! Weet je waar hij ongeveer gewoond heeft? Over een paar jaar verhuizen wij misschien ook die kant op, omdat we dichter bij de oceaan willen wonen. Lachen


[quote="Fitzroy schreef:
Wow, Guinevere, ik ben blij dat ik niet in Florida zat op dat moment.

Deze foto's zijn allemaal in North Carolina gemaakt?
Nou, anders ik wel! Deze foto's zijn inderdaad allemaal in NC gemaakt, dus kan je nagaan hoe erg het moet zijn geweest in Florida. Scheve mond Het viel me sowieso al op dat je nog zo veel foto's kan maken, maar het is niet hetzelfde als wanneer je het met je eigen ogen ziet. Het is onbeschrijvelijk mooi om de natuur met zo'n kracht tekeer te zien gaan, maar het heeft natuurlijk ook een keerzijde.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:18

Hoe komen in godsnaam die visjes er nou in? Worden die door de orkaan wellicht vervoerd ofzo? (water aangezogen ergens vandaag en later weer uitgespuugd?) Wel mooie foto's! Lijkt me een erg spannende vakantie te zijn geweest!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:11

Jeetje wat een ravage zeg Bloos! Lijkt me een minder leuke aankomst zo...
Ik zou het niks gevonden hebben. Doe mij maar een lekker zonnige vakantie zonder die ravage Haha!
Alhoewel het is natuurlijk ook wel heel interessant om zo iets een keer gezien te hebben. In nederland zul je zoiets niet gauw meemaken

Verder wel een leuke vakantie gehad?

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:54

Wow! Ziet er zeker eng uit!
En idd bodyboarden met zo'n ruwe zee Niks voor mij! En vooral niet in een zee met haaien Bloos! Knipoog

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:57

jeeezus.. wat ben ik blij dat ik daaaar niet bij was!!!!

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 00:01

damn ik was ook in de USA maar gelukkig toch de zuidwest kant ben zo blij nu dat we niet naar Florida gingen.

zadel

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:52

jeetje jij hebt wat mee gemaakt vond je het niet eng om zoiets mee te maken

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:55

zooo, heb je gelijk heel wat meegemaakt darachter!
wel erg mooie foto's allemaal, en dat tankstation...zooo!
brrr, lijkt me dus echt niets om dan de ruwe zee in te gaan...maargoed, verder wle goed weer gehad daar?

Annash
Blogger

Berichten: 26508
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:34

Ruilen, Cat? Haha!

Sjezus dat had ik willen zien.. djiez.. echt wel! Maarja.. je kent mij Tong uitsteken

Veder wel een leuke vakantie gehad? Lachen

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:47

Foto 1 brengt vakantieherinneringen naar boven ( Wilmington, USA 1 dag voor orkaan ?? langskwam )..
Wij hadden ook ontzettend hoge golven/ruige zee toen .
De strand foto vind ik wel erg indrukwekkend ( de rest ook wel Knipoog) - zo'n brede baan waar die orkaan over gegaan is ! Waar zou al dat zand gebleven zijn ?