Grijskenteken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Grijskenteken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 14:06

WAAHHH ik hoorde net dat misschien het grijze kenteken eruit gaat.. Das mooi balen, en zeker flink gaan betalen..

Bijv een nissan petrol die ongeveer 2030 kilo weegt gaat van 316 euro per jaar nu naar 1896 euro en das toch een behoorlijk verschil..

Zijn er nog meer mensen die hier mee zitten Boos!


serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:11

pearl-tje, ik denk dat heel Nederland nog op z,n kop komt te staan als ze de grijs kenteken willen afschaffen.

Volgens mij word dan daar in Den Haag alles plat gebombardeert.

En bedrijven dan ? Sommige zijn dan in één klap faiët

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:47

Terecht dat het er uit gaat. Voor sommige bedrijven is het klote maar er wordt te veel gebruik van gemaakt door particulieren.

Gewoon dus het normale tarief gaan betalen.

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 15:27

Hier is laatst al een topic over geweest: [AM] Voordeel grijskenteken afgeschaft: wat nu?

Ik vind het dus onzin, waarom zou je als particulier niet gebruik maken van deze regeling? Hij is er toch?
Als het echt doorgaat, gaan een heleboel kleine bedrijven failliet...

Leg mij eens uit, Sorane, wat voor last jij er van hebt, dat ik, als particulier, in een grijs kenteken bus rijd Verward

Ik zit er overigens niet mee, mocht het wel doorgaan, gaat de bus voor een flinke prijs ri. Afrika (export) en komt er een ruime stationwagon voor in de plaats. Gekocht van het uitgespaarde belastinggeld... }>
Laatst bijgewerkt door Ann op 02-09-04 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 15:34

pearl_tje schreef:
WAAHHH ik hoorde net dat misschien het grijze kenteken eruit gaat.. Das mooi balen, en zeker flink gaan betalen..

Bijv een nissan petrol die ongeveer 2030 kilo weegt gaat van 316 euro per jaar nu naar 1896 euro en das toch een behoorlijk verschil..

Zijn er nog meer mensen die hier mee zitten Boos!



Yep ik rij ook in een grijs kenteken Nissan Patrol (niet van mij maar van me vriend)

Citaat:
Leg mij eens uit, Sorane, wat voor last jij er van hebt, dat ik, als particulier, in een grijs kenteken rijdt


Dat zou ik ook wel willen weten?? Verward

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 15:41

Het is niet voor sommige bedrijven ruk, het is voor ALLE bedrijven ruk

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 15:55

Doordat er zo ontzettend veel particulieren met grijs kenteken rijden is het een goed dure grap. Logisch dus dat hij eruit gaat. Maar bedrijven zijn de l u l daardoor.

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 15:59

Er zijn wel meer overheidsbeslissingen die "een goed dure grap" zijn...het lijkt me erg vermoeiend om je, je daar allemaal druk over te maken Knipoog

Gillian

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:07

Ann schreef:
Er zijn wel meer overheidsbeslissingen die "een goed dure grap" zijn...het lijkt me erg vermoeiend om je, je daar allemaal druk over te maken Knipoog

Tot je er zelf de dupe van wordt, dan is het toch wel de moeite waard om je er druk over te maken.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:10

Tsja, die auto's worden geleasd en dan verkocht. Die van mij is eerst van Budget geweest en later van een ander bedrijf. Die heeft hem aan een handelaar verkocht, en daar heeft mijn broer hem voor mij opgesnord.
Had mijn Berlingootje dan als 4 jarige op de schroothoop gemoeten?
Hij voldoet aan alle eisen en hij heeft zijn werkzame leven achter de rug. Nu mag hij bij mij oud worden.

Goedgekeurd onderschrift :)

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:15

Sorane schreef:
Tot je er zelf de dupe van wordt, dan is het toch wel de moeite waard om je er druk over te maken.

Om on-topic te blijven, hoe ben jij dan de dupe geworden van het gebruik van een grijs kenteken auto door een particulier?

Gillian

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:25

Ehm... ik denk dat Sorane bedoelt dat ze nu de dupe wordt van een overheidsbeslissing Ann Clown

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:29

Mijn vader heeft een autobedrijf en heeft twee servicebussen rijden op een grijskenteken. Wij zijn daar dus nu de dupe van...

Ik zelf rij een gewonen auto.

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:32

Romkabouter schreef:
Ehm... ik denk dat Sorane bedoelt dat ze nu de dupe wordt van een overheidsbeslissing Ann Clown

Dat begrijp ik ook wel, Rom, maar waarom de particuliere grijs kentekenrijders daar de schuld van geven, die maken alleen maar gebruik van een door de overheid vastgestelde regel Clown

Sorane haalt uit naar deze groep, terwijl ik vind dat de overheid schuld heeft in deze kwestie, zij hebben de mogelijkheid gegeven om als particulier gebruik te maken van deze regel.
Laatst bijgewerkt door Ann op 02-09-04 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:35

Ow zo, tja... schuld hebben de particulieren niet

Hadden ze er maar een regeltje "alleen voor bedrijven" bij in moeten bouwen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:38

maar dat grijze kenteken gaat er vast en zeker af ........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:39

Net als mijn grijze haar Scheve mond

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!


serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:13

Romkabouter schreef:
Net als mijn grijze haar Scheve mond


Neh, moet je ook een pot verf voor kopen ,waar je ook veel te veel belasting voor betaalt. Clown Haha!

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:30

Het is inderdaad erg vervelend! Dat het grijze kenteken eruit gaat. Zowel voor de bedrijven als Particulier!

Wat hebben wij ( mijn moeder en ik ) in godsnaam nou aan een auto waar meerdere personen in kunnen dus aan een stationwagen! Daarbij rijden we met een trailer dus een patrol is wel lekker dan. Ook hebben we 1 keer in het jaar stro en 1` keer in het jaar hooi. Dat moeten we van het land afhalen en dat kan je neit met een Seat Ibiza.

Dus ik weet niet wat Sorane loopt te zeuren maar wij als particulieren hebben geen schuld eraan. En dan hadden ze inderdaad het regeltje VOOR BEDRIJVEn in moeten bouwen maar dat is niet gebeurd Clown

Euh,...?? Tsjah,...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:48

Sorane schreef:
Terecht dat het er uit gaat. Voor sommige bedrijven is het stinkmodder maar er wordt te veel gebruik van gemaakt door particulieren.

Gewoon dus het normale tarief gaan betalen.


Wij hebben zeer bewust een berlingo. We hebben 2 honden, en die kunnen perfect achterin. Daarbij is het ideaal om bijv hout mee te nemen voor de verbouwing. We zijn maar met zijn 2en, hebben dus geen personenwagen nodig.
Dat er veel gebruik van wordt gemaakt door particulieren is toch niet onze schuld?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:49

Ach mijn lesprijs gaat gewoon 100% omhoog Haha! Haha! Haha! Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 21:51

Sorane"]
Terecht dat het er uit gaat. Voor sommige bedrijven is het stinkmodder maar er wordt te veel gebruik van gemaakt door particulieren.

Gewoon dus het normale tarief gaan betalen.
[/quote]
En waarom zouden mensen er misbruik van maken Sorane? Waar hadden we het ook alweer over in een ander topic? De auto als melkkoe, weet je nog? misschien moet de benzine maar eens omlaag en de wegenbelasting. Dat zou een stuk eerlijker zijn dan het afschaffen van het grijze kenteken.
En dan zal ik je eens uitleggen waarom ik in een grote grijs kenteken rijd: ik wil wel eens met mijn paard op stap kunnen, naar de les van de rijvereniging bijvoorbeeld. En dan kan mijn trailer niet door een fiat panda getrokken worden. Daarvoor heb ik een grote auto nodig. Maar ik wil niet de helft van mijn salaris naar die auto vergooien alleen omdat ze in Den Haag het idee ondraaglijk vinden dat ik in een grote auto rijd. [quote="Ann schreef:
Ik vind het dus onzin, waarom zou je als particulier niet gebruik maken van deze regeling? Hij is er toch?
Als het echt doorgaat, gaan een heleboel kleine bedrijven failliet...

Net of ze dat boeit in Den Haag. Hoeveel ondernemers worden er niet om zeep gebracht? De VVD had echter een goed idee, zij stonden er op om de bedrijven een uitzondering te geven. INvaliden krijgen ook een uitzondering, het is toch een koud kunstje om ook bedrijven een uitzondering te laten zijn?
[/quote]

De hond is de betere mens

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:27

Ik heb sinds ruim een half jaar ook een terreinwagen op grijs kenteken, ik hoop maar dat het niet doorgaat... Je auto wordt er ook zo goed als onverkoopbaar van.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 11:34

Prinsjesdag maar afwachten..

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:49

had deze week een gesprek met onze manege houder, hij ag het allemaal somber in en zag zijn bedrijf bijna tegen de vlakte gaan. Dan gaat hij de politiek maar in (houd hem in de gaten, dhr. Dros, Hollandsche Manege)
bijna alle belasting afschaffen en het geld terug bij de ondernemers. Zorg ook afschaffen, iedereen heeft dan namelijk weer geld om dat zelf te financieren....
en zo had hij nog een aantal plannen.
Ohjah, hij zou in bomvrij pak verschijnen......

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Britta31, carineken, ComscoreBot, Facebook, Fair, linoleum, maj0, Mo_86, moonsparkle, Roosch, Selina, Telpeva, xSannee, YandexBot en 155 bezoekers