Longeren met touwtjes

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Longeren met touwtjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-02 18:19

Dat heb ik vandaag dus bij Once gedaan. Wanneer ze met d'r hoofd omhoog kwam, kreeg ze dus druk op het bit en daarna ontspande ze meteen. Ze was op veel momenten lekker ontspannen en was dan met d'r koppie op een mooie lage lijn. Ze heeft veel moeite met op eigen benen lopen en een goede balans vinden. Daardoor komt het achterbeen er niet goed onder en gaat de rug dus niet omhoog. Maar vandaag zag ik dus echt veel verbetering! Lovers Ze ging echt goed op eigen benen lopen omdat ze dus nergens steun had. Daardoor werd ze achter een heel stuk ruimer en trad ze dus duidelijk beter onder. Ze ging echt heerlijk ontspannen. Wat zijn jullie meningen over longeren met touwtjes? En wat zijn jullie ervaringen ermee?

Na het longeren had ik d'r even losgelaten. Dat vond ze heerlijk. Even lekker opgejaagd en ze begon gigantisch te showen. Flink snurken en de staart de lucht in. Zag er super mooi uit! Kwijl Ze vond zichzelf geloof ik ook erg mooi... Haha!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..


Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 18:25

Ja ze liep echt goed met de touwtjes!! Kwijl
en met loslaten Kwijl Kwijl Kwijl Cool

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

touwtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 18:45

ik weet niet egt, ik vind het niet egt wat, het kan bestwel werken, maar niet bij alle paarden, ik doe er liever een slof aan of een elastiek

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 18:58

touwtjes werken bij mij ook super Party!!

btw, princess, als je die slof net zo vastmaakt als de touwtjes heeft het precies hetzelfde effect hoor..

maar leuk dat het zo goed gaat joleen!!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 19:55

Ik vind het ook heel fijn werken, maar heb niet van die touwtjes dus gebruik de slof. Ook gebruik ik wel eens een halsverlenger. Voordel van touwtjes vind ik dat ze door het bit glijden en ze dus zelf moet zoeken hoe ze loopt en moeilijker kan gaan hangen.

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 10:37

meestal als ik sydney longeer dan longeer ik ook met touwtjes! Ik vind het echt een lekker systeem

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 11:00

Ja, ik zweer erbij! Ik longeer best vaak (min. 2 x per week) en het gaat steeds beter. Ik vind het een enorme uitdaging om een paard aan de longe zo goed mogelijk te laten lopen. Meestal longeer ik met touwtjes. Soms met een elastiek, als ik alleen longeer om te zorgen dat ie niet stijf wordt na een dag zwaar werk.
Ik heb gewoon bij een bouwmarkt touw gekocht, en ik ben gaan uitproberen waarop Ed het beste loopt. Ik heb nu een soort combi van een pessoateugel en de Lammert Haanstra manier. Gaat echt goed. Zelfs
enorme verzameling op stemhulp gaat super.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, cam, DemDeempel, SusanH en 50 bezoekers