De beloofde tweespan foto's van Isabeau & Fleur!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

De beloofde tweespan foto's van Isabeau & Fleur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-02 15:51

Om een of andere vage reden scant mijn scanner de foto's donkerder in dan ze in werkelijkheid zijn, maar om ze toch redelijk duidelijk te maken heb ik ze lichter gemaakt.......Vandaar dat de kwaliteit soms wat minder is... Haha!

Om te beginnen eerst even deze:
Ies kan ook inmiddels liggen op commando. Je ziet haar wel gelijk zoeken naar het snoepje wat ze gelijk krijgt......
Afbeelding

Deze vind ik zelf heel erg mooi van Ies:
Afbeelding

Oke, en dan nu de echte tweespanfoto's, let vooral nog even NIET op het bij elkaar geraapte zooitje: groen schoftpadje, blauw schofpadje, paars neusbontje, zwart neusbontje.... Haha!

Voor de ervaren(er) tweespan menners onder ons, zie je iets wat niet helemaal goed is? Qua tuig of dergelijke, graag commentaar. Ik ben natuurlijk ook net pas begonnen met tweespan rijden evenals de meiden, dus we zullen gerust nog wel wat fout doen... Haha!

Deze foto's zijn op het eigen erf gemaakt. De eerste 2x ben ik niet van het erf afgeweest (erf is wel vrij groot Knipoog )
Afbeelding

Afbeelding

En toen gingen we echt op weg, de polder in:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eentje genomen vanaf de bok:
Afbeelding

En van heel dichtbij:
Afbeelding

Afbeelding

Op de laatste 2 foto's zit Gwenny (Isabeau op bokt) op de bok. Ze heeft zelfs een stukje gestapt met de dames!

De laatste vind ik zelf erg mooi, die laat ik waarschijnlijk uitvergroten.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


xxFiekexx

Berichten: 539
Geregistreerd: 30-12-01
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 16:25

ahhhh wat lieefff!! mooie foto's hoor! ik zou m ook zeker uitvergroten, die laatste!
Kusje

Mag een vegetariër vlinders in zijn buik hebben?

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 18:05

Leuke foto's!
Echt een lekker stel die dametjes!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 18:38

Ahh wat schattig. Volgens doen ze het heel goed. Ziet er echt lief uit. Lijkt me echt stoer!

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 18:40

hardstikke gaaf!
echt heel leuk Clown *LOL* Lovers Party!!


Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 18:45

Ahh wat een leuk stel!!! Lovers Heel erg gaaf! zien er super uit!
Leuk dat ies ook kan liggen nu!!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 18:54

Wat lief!! Lovers Lovers Lovers Ziet er heel erg stoer uit. Echt super leuk.

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 20:00

gaaf zeg, zo in tweespan
ik hoop dat ook ooit nog eens te doen
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 06-02-22 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Re: De beloofde tweespan foto's van Isabeau & Fleur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 20:54

Buitenzorg schreef:

De laatste vind ik zelf erg mooi, die laat ik waarschijnlijk uitvergroten.


Moet je zeker laten doen is kei mooie foto Haha!
echt een schatjes zijn het Haha! Kwijl Lovers

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 21:07

aaaaah, wat een mooie foto's!! Haha! Party!! *LOL*

Ad is al bezig aan de hindernissen, schiet al op! Voor de 14e!

gr linda Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 21:12

ziet er goed uit hoor!!!!!
Maar hoe heb je ies in hemelsnaam zo zwart gekregen!?!?!?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 21:14

Wat een ontzettend gaaf span zo. Wat zijn ze snel vooruit gegaan, wat spanlopen betreft; of niet?!
Ik ben heel nieuwsgierig hoe ze lopen.
Kom snèl naar de veluwe, ik wil ook!

Albert.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 21:33

Kusje Lachen Lachen Lachen Lachen Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Mooi!!!!!!!!!!!!!!

. . .
. . .
. . .

Isabeau

Berichten: 121
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 22:00

Citaat:
ziet er goed uit hoor!!!!!
Maar hoe heb je ies in hemelsnaam zo zwart gekregen!?!?!?!





We hebben dr geverfd Tong uitsteken Haha!
Komt waarschijnlijk door de scanner, maar in het echt is ze ook al niet meer zo grijs, als toen ze net geschoren was..........
En dat was juist zo schattig Lachen

Jaah, ik heb nog een mini stukje gemend ook!!
Was wel een beetje eng, maar wel heeeel leuk!! Haha! Haha! Haha!

* Kijk ik om me heen, Sta ik midden in mijn leven *

Citaat:
Robin: Ik wou alleen maar even kijken of de maan al aan was!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-02 23:13

stef schreef:
ziet er goed uit hoor!!!!!
Maar hoe heb je ies in hemelsnaam zo zwart gekregen!?!?!?!


Vergeet Gwen der wartaal maar hoor! Tong uitsteken

Ies is gewoon zo mooi zwart geworden omdat ze langzaamaan haar zomervachtje weer terug krijgt.

Nog niet overal is ze even zwart, maar ze is al veel mooier dan toen ze net geschoren was! Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 23:21

wel fleurig hoor met al die verschillende kleurtjes!!!
mooi spannetje heb je zo met die 2 ukkies, echt heel erg leuk om te zien!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-02 01:21

Ilindra schreef:
Wat een ontzettend gaaf span zo. Wat zijn ze snel vooruit gegaan, wat spanlopen betreft; of niet?!
Ik ben heel nieuwsgierig hoe ze lopen.
Kom snèl naar de veluwe, ik wil ook!

Albert.


Ja, ze lopen zeker super nu! Vooral na je tips is het een stuk beter gegaan...
Heb gister zelfs een kleine vaardigheid uitgezet om te oefenen en dat ging eigenlijk heel goed, voor mij heel erg wennen dat er altijd eentje ineens opzij kan en dan de pion omver loopt Haha!

Isabeau heeft in het begin een aantal keren geprobeerd te steigeren, maarja, dat lukt niet in een tweespan Knipoog dus dat heeft ze maar snel weer opgegeven!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 02:40

Wat een leuk stel!!

Die ene is echt nog verkleurd door de zon terwijl die andere echt mooi diepzwart is.

Maar het ziet er echt ontzettend gaaf uit.

Wij hebben onze Giant ook af en toe voor de kar maar ons karretje is lang niet zo mooi als die van jou. Het is wel leuk dat mennen maar ik heb er helaas niet zoveel kaas van gegeten Haha!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

De laatste...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 08:28

De laatste is inderdaad heel erg leuk. Ik vind ze trouwens allemaal leuk hoor maar de laatste springt er gewoon uit he!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 09:36

Wat een schitterend span heb je toch zeg Kwijl ,ik vind het zo mooi om te zien.
Ze zijn beiden ook precies net zo groot he?

Echt heel gaaf hoor, enne ik zie je wel een keertje over de veluwe scheuren met je 2-span Knipoog

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-02 11:03

Percy schreef:
Die ene is echt nog verkleurd door de zon terwijl die andere echt mooi diepzwart is.


Fleur is er pas sinds januari, maar op de foto's is ze met haar zomervacht wel behoorlijk zwart. Het lijkt nu idd net of ik een zwarte en een bruine voor de wagen heb! Haha!

Citaat:
Wij hebben onze Giant ook af en toe voor de kar maar ons karretje is lang niet zo mooi als die van jou. Het is wel leuk dat mennen maar ik heb er helaas niet zoveel kaas van gegeten Haha!


Ik ben begonnen met een oud rammelig twee-wielertje, heb uiteindelijk zelfs wedstrijden gereden met een bijna overleden concourswagentje!
Omdat ik toch serieus de wedstrijden in wilde hebben we maar even de broekriem heel strak aangehaald en deze wagen gekocht!! Dit is een marathon-recreatie (geremd, spaakwielen en marathonbeugels), een echte marathonwagen kost als gauw 7000 gulden! oeps......

En je kan het altijd proberen toch, mijn ervaring met tweespan rijden bestsond uit 3x als palfrenier mee en 1x zelf sturen! Dus zo goed als niks! Volgens de plaatselijke vierspanrijder uit mijn dorp (man heeft 6 jaar tweespan gereden, ontdekte ik pas een week geleden ofzo...) is hetgeen wat ik doe hetzelfde als autorijden zonder rijbewijs! Hi hi, komt het idd wel een beetje op neer, maar tot nu toe gaat het echt super!!!!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 14:21

Hey! Gave foto's! Ik had ze gister al gezien, maar zal je net zien, net wanneer je een reactie wilt plaatsen, kapt Chello er weer eens mee Frusty

Maargoed Lachen Ik had wel eerder foto's gezien, maar nu zijn je paardjes wel wat duidelijker te zien! Misschien dat ik ze binnenkort IRL mag komen bewonderen...en we gaan natuurlijk een ritje maken met de kar!

Groetjes Colin

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 21:53

ziet er leuk uit zeg!! nog ff flink oefenen voor de 14de he?!! ik kom je aanmoedigen hoor!! als alles meezit tenminste want ik moet die dag flink gaan plannen en das nou niet echt mn sterkst punt Haha!

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 22:42

Erg leuk om te zien! En dat kleurrijke is juist wel kunstzinnig Haha! . Het is een beetje moeilijk om van de foto's te zien of alles goed zit (zwarte shetten worden altijd van die vreemd gevormde zwarte vlekken op foto's, bij ons hebben ze in elk geval nooit ogen of neusgaten, het is gewoon allemaal zwart Knipoog ) maar ik zou de oogkleppen van de rechterpony proberen verder opzij te zetten want zoals ze nu zitten zitten ze bijna tegen de ogen aan (en dus tegen de wimpers). Ik ken een shet die een oog verloren heeft doordat er een wesp klem kwam te zitten tussen klep en oog dus laat ze aub zover mogenlijk van de ogen verwijderd zitten (het liefst helemaal geen oogkleppen maar dat moet ieder voor zich bepalen). Bij shet-hoofdstellen is dat vaak moeilijk omdat ze daar in de fabriek niet echt rekening mee houden...

Hoe zwaar is je wagentje al met al? Heb je er ook een enkelspanboom voor? Wij hebben namelijk iets dat er erg op lijkt!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-02 00:04

xyzutu2 schreef:
......maar ik zou de oogkleppen van de rechterpony proberen verder opzij te zetten want zoals ze nu zitten zitten ze bijna tegen de ogen aan (en dus tegen de wimpers).


Met de rechterpony bedoel je de rechterpony van de foto gezien, dus niet van de bok af gezien denk ik? Ja ze zitten idd wat dicht op haar ogen, ben ook al druk aan het frutselen geweest, maar als ik de oogkleppen verder van de ogen afdoe kom ik in de knoop met mijn frontriem. Moet het hoofdstel zowiezo terugsturen, evenals de staartriemen, die allebei niet passen...(heb nu oude staartriemen erom).

Citaat:
Bij shet-hoofdstellen is dat vaak moeilijk omdat ze daar in de fabriek niet echt rekening mee houden...

Klopt, ik heb standaard tuig gekocht en het gekke is dat het bij Isabeau prima zit en bij Fleur hier en daar toch wel iets groter mag. Niet te klein, en leer werkt.......maar toch.
Als het allemaal goed blijft gaan ga ik sparen voor een Ideal Marathontuig. Maar om daar mee te beginnen (kost bijna 2000 piek geloof ik!) en dan misschien wel tot de ontdekking te komen dat ik of de meiden het niet kunnen leek me niet zo'n fijn idee! Haha!

Citaat:
Hoe zwaar is je wagentje al met al? Heb je er ook een enkelspanboom voor? Wij hebben namelijk iets dat er erg op lijkt!


Ik weet -om eerlijk te zijn- geen precies gewicht van de wagen, maar het zal varieren tussen de 100 en de 150 kg. Hieronder een foto met enkelspan burry. Ik heb destijds bewust voor een enkelspanwagen met uitbreiding naar 2-span gekozen, anders had ik nu weer een andere wagen moeten aanschaffen!
Afbeelding

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers