vraag over ruiterrijbewijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

vraag over ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 14:59

Ik heb een vraag

Ik wil graag een ruiterbewijs gaan halen.Maar dan wil ik graag alleen voor buitenritten doen.Ben ik dan ook verzekerd? of moet ik ook dresuur en springen enz gaan doen?


Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 15:08

Het ruiterbewijs is voor de algemene omgang met paarden, je paard onder controle hebben in alle situaties, ook tijdens een buitenrit kan het voorkomen dat je een sprongetje moet maken, en dressuurr is de basis van de gehoorzaamheid van een paard en is bijvoorbeeld nodig voor het open maken van hekken ( achterwaarts gaan).

Je moet dus alle onderdelen doen voor het ruiterbewijs, het is zelfs zo dat je geen examen mag doen op de weg, als je niet geslaagd bent voor dressuur en springen.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 15:52

klopt, ik moest toendertijd alles leren, van ziektes tot verkeersregels, van giftige planten tot paardekleuren. ook moet je dressuur, springen en een buitenrit rijden. wel erg leuk om te doen hoor! enne, bij mij ging van alles mis, en toen haalde ik het nog Haha!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+


plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 15:52

Dan word dresuur een ramp.En springen dat red ik wel.Ik ben niet zo dresuurmiep

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 15:55

Het dressuur gedeelte stelt naar mijn mening niet veel voor, het is alleen om aan te geven dat jij je paard onder controle hebt. Je moet de standaard dingen kunnen ( stap draf en galop), van de groep afrijden dat soort dingen. Ze vragen echt geen oefeningen zoals wijken ofzo.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 16:02

o Dan lukt het me wel.HAHAHA

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:24

En met een ruiterbewijs ben je inderdaad verzekerd voor schade aan derden, maar dat geldt alleen als het paard van jou is.
Is het paard van een ander dan valt het onder de WA van de eigenaar. De verzekeringsmaatschappij van de eigenaar moet er wel van op de hoogte zijn dat de eigenaar een paard heeft en niet elke WA verzekeraar laat een paard onder zijn WA vallen. Dan zou de eigenaar een aparte verzekering moeten hebben.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:02

Ook zonder ruiterbewijs ben je verzekerd.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:08

Klopt schade die je met je paard maakt valt onder je WA net als je hond, kat enz. Alleen moet je wel bij je verzekeraar melden dat je een paard hebt en schriftelijk laten bevestigen dat die ook onder je WA valt. Als je paarden bedrijfsmatig houdt, is er weer een andere verzekering voor, dan kan het niet onder je WA.

Als je een ruiterbewijs hebt en je veroorzaakt schade gaat de verzekeraar van je reguliere WA met die van het ruiterbewijs overleggen wie betaalt.

Kort gezegd: voor de verzekering hoef je dus geen ruiterbewijs te halen.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

horsePicasso

Berichten: 113
Geregistreerd: 07-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 21:57

HOi
Voor de verzekering van het ruiterrijbewijs moet je elk jaar een bedrag betalen, dus best duur. De theorie bestaat uit een dik boek dat je moet kennen. Wij moesten een caprilli proef rijden op hoogte naar grote van je pony, best hoog als je nooit springt. Bij ons zijn er 2 mensen gezakt dus zo makkelijk is het nou ook weer niet!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blue_flower, boemel, Iris94, Jorex, MRIIIS, nonnekee, othelloster, sas27 en 103 bezoekers